|
D/A- lyd konvertering ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:39 |
Lyd konvertering fra digital til analog eller omvendt.
De fleste TV-fladskærme har idag kun digital, optisk /coaxial lydudgange. Konvertering fra analog |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
du kunne da høre en forhandler om du kan låne en dacmagic http://www.cambridgeaudio.com/products/dacmagic-100-digital-to-analogue-converter hifiklubben sælger dem bla. i 2 varianter http://www.hifiklubben.dk/search/?sModul=&kw=dacmagic måske de kan
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Delay i D/A konvertering er normalt så lille at det slet ikke er et problem (under 1 ms). Hvis du oplever andet, så er det fordi udstyret foretager noget DSP processering som rækker ud over D/A konvertering. Derfor er jeg grundlæggende uenig med dig i præmissen for spørgsmålet.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Hej Tak for svar Otto J.
Her et eks. En Playmaker. I setup som på tegning opstår problemet. |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Først har du noget digitalt, du laver om til analogt, for at føre det ind i en enhed der sandsynligvis digitaliserer det hele igen. Det kan let være i playmaker at forsinkelsen opstår.
Klaus |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Ej vil du nu holde op. Allerede i sommers fik jeg ørerne i maskinen for at påpege at Playmaker ikke på fornuftig måde kan bruges sammen med et TV ... Og se nu her en klondike-opstilling. Det var lige netop det jeg forsøgte at forklare ![]() Med det ryddet af vejen, er du så 100% sikker på at lyden kommer efter billedet? Det har været oppe flere gange i forum at billede og lyd ikke passer sammen ved spdif ud fra nogle TV. Ofte er det billedet der kommer efter lyden, fordi billedprocessoren i nogle TV er "for længe om det". MVH |
|
![]() |
|
Hej KlausDM Playmaker har analog pre-out og analog RCA Line ind. Så er der den del der modtager og videresender fra netværket, det må være en digital enhed. Men når der er tale om et digital TV lydsignal der konverteres til analog lydsignal som tilsluttes Playmaker: http://www.bang-olufsen.com/en/sound/sound-systems/playmaker User Guide: ****************************** Ja selv B&O erkender problemet, og ja lyden kommer efter billedet. Redigeret af Peter Pan - 20-Januar-2013 kl. 17:50 |
|
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
OK. Så bliver det vanskeligt at gøre noget ved det. Nu står der på tegningen at det er et NON b&o og D/A konverteren er heller ikke B&O, så det er uklart hvad b&o har erkendt. Hvor mener de at forsinkelsen ligger?
Hvor stort er problemet? Lægger man mærke til det hvis man slukker for lyden i de indbyggede højttalere? Det er meget normalt at TV højttalerne og eksterne højttalere ikke passer 100% sammen. Det giver ligesom en ekko-effekt. Hvis man slukker TVhøjttalerne går problemet væk. Redigeret af tvkartoffel - 20-Januar-2013 kl. 18:05 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Jeg ville regne med at det er på grund af at Playmakeren først konverterer til digitalt, regner lidt på det og så sender det ud igen. Der er 2 måder at afgøre det på. Den ene er at koble en ganske almindelig gammeldags rant analog forstærker og et par dødelige almindelige højttalere til Gefen D/A'en. Så kan du høre om forsinkelsen stadig er der. Den anden er at bruge et scope med 2 prober og så sende en række signaler gennem Playmakeren og måle tidsforskel på ind og ud (delay). Klaus |
|
![]() |
|
tvkartoffel Ja det er et non-b&o tv. Et BeoVision tv har jo altid analog pre-out PowerLink udgange. Til dit spørgsmål før du redigerede. På dette link kan du stille spørgsmål, og nogen gange få svar. http://bogoda.custhelp.com/app/ask/session/L2F2LzEvc2lkL205bzFETmds Her har jeg læst de kender til problemet, men hvor det svar ligger nu ved jeg ikke. Se her: http://bogoda.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7933/related/1/session/L2F2LzEvc2lkL205bzFETmds Redigeret af Peter Pan - 20-Januar-2013 kl. 18:32 |
|
|
|
![]() |
|
Ja i link nummer to ser det ud til at b&o beskriver det samme som jeg er inde på. Det er en forsinkelse i et af b&os produkter som kan give ekkolyd hvis man spiller med både TVets indbyggede højttalere og de eksterne ditto samtidig. Det kan du næppe gøre noget ved andet end at eliminere enheden (her playmaker). Hvis opstillingen gerne nå være lidt gør det selv selv.. så vil jeg foreslå dig at forsøge med at tilslutte den løse DA konverter direkte til de aktive højttalere. Så forsvinder problemet sikkert, men det kræver så en art inputvælger til højttalerne, med mindre de allerede har mere end een indgang.
Start dog med at slukke for lyden i de indbyggede højttalere. Det er ofte nok til at problemet ikke bemærkes. MVH Redigeret af tvkartoffel - 20-Januar-2013 kl. 18:57 |
|
![]() |
|
KlausDM / tvkartoffel, tak skal i ha' Jeg vil håbe en med en Playmaker ser tråden, og kan lave de forsøg i foreslår. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |