recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ondt i hoved af fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ondt i hoved af fladskærm

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ondt i hoved af fladskærm
    Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:04
Købte igår mit første fladskærms tv.Smile Det er et 47" Philips LED og allerede igår samt idag får jeg allerede efter en times tv ondt i hoved/øjne.Unhappy
'
Er der nogen der har prøvet det samme eller noget lign. og evt løsning på problemet.

Er det det specifikke tv der er et problem ved eller indstillinger eller hvordan. Skal siges at konen samt ungerne ikke har oplevet problemer med det.

På forhånd tak

Emil
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:08
He , tror du ikke at der er for meget " knald på " lys outputtet. Jeg synes nogle gange at der er så meget knald på nogle LCD, at man burde sidde med solbriller
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:18
Jo det vil jeg ikke udelukke, men der er skruet helt ned for "lyset".

Kan ikke finde noget sted i menuen hvor man selv kan styre Brigthness, kontrast osv, men kun nogle forprogramerede muligheder.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:36
Nu er dynamisk kontrast vel ikke valgt?
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:53
Har fundet vej ind til billede kontrol, rimelig speciel menu/opsætning de Philips har fået.

Nej Dynamisk Kontrast er slået fra, generelt er de fleste af den slags ting slået fra.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:00
Det lyder meget underligt, jeg vil ikke mene at det er fjernsynets skyld hvis du kun har kigget på det i 1 time.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Købte igår mit første fladskærms tv.Smile Det er et 47" Philips LED og allerede igår samt idag får jeg allerede efter en times tv ondt i hoved/øjne.Unhappy
'
Er der nogen der har prøvet det samme eller noget lign. og evt løsning på problemet.

Er det det specifikke tv der er et problem ved eller indstillinger eller hvordan. Skal siges at konen samt ungerne ikke har oplevet problemer med det.

På forhånd tak

Emil

LCD er just ikke kendt for at være "naturtro" tværtom- kold skærm
Bare min mening
E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Det lyder meget underligt, jeg vil ikke mene at det er fjernsynets skyld hvis du kun har kigget på det i 1 time.

Vil ikke udelukke det er mig der er problemetSmile synes bare det virker underligt. Synes ikke jeg får det ved andre folks skærme.

Det skal lige siges det er den billigste skærm jeg kunne finde. 4k for 47" full hd "200 hz".
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Vil ikke udelukke det er mig der er problemetSmile synes bare det virker underligt. Synes ikke jeg får det ved andre folks skærme.

Det skal lige siges det er den billigste skærm jeg kunne finde. 4k for 47" full hd "200 hz".

Ja jeg gætter på det er et 47pfl4007. Har selv set denne model uden det mindste ubehag.
Der har ikke været noget andet end fjernsynet der kunne give hovedpinen ??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:56
Ja lige præcis, og nej synes ikke der burde være andet. Umiddelbart synes jeg billedet er ganske glimrende.

Men måske du kunne lokkes til at skrive dine værdier for de forskellige ting?

Mvh Emil
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 08:29
Hvis det er dit første fladskærmsfjernsyn, så er du vel også gået fra max 32" til 47" ... kan det være en årsag?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 09:41
Nu kan der jo væremange grunde til at man får ondt i hovedet. Så i første omgang vil jeg vente og se om det gentager sig.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu