recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport Express blinker orange
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airport Express blinker orange

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
PeterVest72 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2013
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterVest72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airport Express blinker orange
    Sendt: 11-November-2013 kl. 16:26
Håber nogen kan hjælpe en rookie der er ved at smide sin airport Express ud i ren frustration.

Jeg har anskaffet ny PC og vil så finde min airport express som jeg har haft i nogle år. Den har altid virket upåklageligt. MEN....

Den bliver nu ved med at blinke orange. Jeg har forsøgt at trække strømmen, genstarte modem etc, men jeg bliver ved at få beskeden "Vil du skifte trådløst netværk? etc. Umiddelbart vil jeg gerne sige nej, men så har jeg ingen mulighed for kontakt med AE.

Når jeg så siger ja får jeg følgende meddelelse, efter den har stået og summet lidt: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4.

PS: har ikke fået ny router eller andet - kun PC.

Er ved at være desperat
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:48
kunne godt være et lille opsætningsproblem - du skal have kontakt via kabel og så logge på AE så du kan se hvad der er lavet af indstillinger - det kunne meget vel være du er kommet til at lave MAC-adresse filtrering så din nye pc -der jo ikke har samme mac-adresse som den gamle, ikke kan komme på.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterVest72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:52
Hej Claus,

Tak for svar. Jeg har prøvet min AE både med og uden kabel direkte til Router, dog med samme resultat.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:58
Har du stadigvæk den gamle PC så du kan logon på AE for at se om den blokerer på MAC-adresser?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 17:12
Kan du få kontakt til din AE via dit airport utility på din PC?

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterVest72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 17:14
Zeryus - ja har den gamle, men den har nu samme problem

Potter, ja jeg kan finde den, men den er markeret orange og jeg kan, som beskrevet ovenfor, ikke rigtigt gøre andet end at se den?
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 17:32
Prøv at lave en nulstilling

Redigeret af zemo - 11-November-2013 kl. 17:32
/zemo/
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 17:36
Som Zemo siger så kan det som regel hjælpe at lave en nulstilling. Har i hvertfald hulpet mig med min AE.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterVest72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 19:25
Jeg har nu foretaget hård nulstilling - uden dette hjalp. Har også prøvet blød nulstilling, men når jeg prøver at gennemgå de forskellige trin som er beskrevet får jeg følgende fejl igen: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4.

Det skal siges, at det ser ud som om der er oprettet et netværk der heder Applenetwork e9db55. Jeg kan dog ikke bruge dette til noget og min normale internet forbindelse ryger hvis jeg prøver.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 19:38
Du må lige forklare, hvordan du hidtil har brugt Airporten; hvad skal den gøre for dig?

Som du har gjort indtil nu, kræver at du laver hele opsætningen igen, idet du har nulstillet alt. Derfor blinker den orange.
Til top
LeifH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2013
Sted: Sabro,DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeifH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af PeterVest72 PeterVest72 skrev:

Det skal siges, at det ser ud som om der er oprettet et netværk der heder Applenetwork e9db55. Jeg kan dog ikke bruge dette til noget og min normale internet forbindelse ryger hvis jeg prøver.

Det er AirportExpress default SSID efter nulstilling  ! Tilslut AE direkte til din PC med kabel (slå evt. WiFi fra på PC)

Kør Airport utiliity http://support.apple.com/kb/dl1547

Så burde du kunne configurere AE til at logge på dit Netværk ! 

Hvis AE er kablet til router kan du tilslutte PC med kabel til router. Det er altid lidt usikkert at køre config trådløst..

mvh
leif
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterVest72 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 19:45
Jeg ønsker kun at streame musik fra itunes til mine eksterne højtalere. Der er dog lige for 2 min sket lidt fremgang - går ud fra at nulstilling mv har hjulpet.

Den lyser nu grønt for første gang og skriver også at den er på mit trådløse netværk. Jeg har dog kun opnået dette med at sætte kabel direkte fra min pc til AE og når jeg fjerner kablet forbliver den grøn men er ikke til at finde via airport værktøjet ? Jeg vil jo gerne undgå at skulle køre via kabel.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu