|
Airport Express blinker orange |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
PeterVest72
Ny bruger Oprettet: 11-November-2013 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-November-2013 kl. 16:26 |
Håber nogen kan hjælpe en rookie der er ved at smide sin airport Express ud i ren frustration.
Jeg har anskaffet ny PC og vil så finde min airport express som jeg har haft i nogle år. Den har altid virket upåklageligt. MEN.... Den bliver nu ved med at blinke orange. Jeg har forsøgt at trække strømmen, genstarte modem etc, men jeg bliver ved at få beskeden "Vil du skifte trådløst netværk? etc. Umiddelbart vil jeg gerne sige nej, men så har jeg ingen mulighed for kontakt med AE. Når jeg så siger ja får jeg følgende meddelelse, efter den har stået og summet lidt: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4. PS: har ikke fået ny router eller andet - kun PC. Er ved at være desperat |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
kunne godt være et lille opsætningsproblem - du skal have kontakt via kabel og så logge på AE så du kan se hvad der er lavet af indstillinger - det kunne meget vel være du er kommet til at lave MAC-adresse filtrering så din nye pc -der jo ikke har samme mac-adresse som den gamle, ikke kan komme på.
|
|
PeterVest72
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Claus,
Tak for svar. Jeg har prøvet min AE både med og uden kabel direkte til Router, dog med samme resultat. |
|
zeryus
Guld medlem Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du stadigvæk den gamle PC så du kan logon på AE for at se om den blokerer på MAC-adresser?
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du få kontakt til din AE via dit airport utility på din PC?
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
PeterVest72
Funktioner
Tak(0)
|
Zeryus - ja har den gamle, men den har nu samme problem
Potter, ja jeg kan finde den, men den er markeret orange og jeg kan, som beskrevet ovenfor, ikke rigtigt gøre andet end at se den? |
|
zemo
Super bruger Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at lave en nulstilling
Redigeret af zemo - 11-November-2013 kl. 17:32 |
|
/zemo/
|
|
JayKay
Guld medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Zemo siger så kan det som regel hjælpe at lave en nulstilling. Har i hvertfald hulpet mig med min AE.
|
|
PeterVest72
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu foretaget hård nulstilling - uden dette hjalp. Har også prøvet blød nulstilling, men når jeg prøver at gennemgå de forskellige trin som er beskrevet får jeg følgende fejl igen: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4.
Det skal siges, at det ser ud som om der er oprettet et netværk der heder Applenetwork e9db55. Jeg kan dog ikke bruge dette til noget og min normale internet forbindelse ryger hvis jeg prøver. |
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du må lige forklare, hvordan du hidtil har brugt Airporten; hvad skal den gøre for dig?
Som du har gjort indtil nu, kræver at du laver hele opsætningen igen, idet du har nulstillet alt. Derfor blinker den orange. |
|
LeifH
Ny bruger Oprettet: 22-Maj-2013 Sted: Sabro,DK Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er AirportExpress default SSID efter nulstilling ! Tilslut AE direkte til din PC med kabel (slå evt. WiFi fra på PC) Kør Airport utiliity http://support.apple.com/kb/dl1547 Så burde du kunne configurere AE til at logge på dit Netværk ! Hvis AE er kablet til router kan du tilslutte PC med kabel til router. Det er altid lidt usikkert at køre config trådløst.. mvh leif
|
|
PeterVest72
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ønsker kun at streame musik fra itunes til mine eksterne højtalere. Der er dog lige for 2 min sket lidt fremgang - går ud fra at nulstilling mv har hjulpet.
Den lyser nu grønt for første gang og skriver også at den er på mit trådløse netværk. Jeg har dog kun opnået dette med at sætte kabel direkte fra min pc til AE og når jeg fjerner kablet forbliver den grøn men er ikke til at finde via airport værktøjet ? Jeg vil jo gerne undgå at skulle køre via kabel. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |