|
Onkyo TX-NR609 problemer |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-December-2013 kl. 14:58 |
Jeg har fået lidt underlige problemer med min Onkyo receiver. Den er nærmest begyndt at leve sit eget liv i forbindelse med lyd/billede via HDMI.
Jeg har læst stolpe og og side ned og adskillige problemer med netop Onkyo og HDMI portene. Men mit problem synes jeg er noget anderledes, for det (lyd og/eller billede) forsvinder helt umoltiveret i perioder, selv under kanalskifte fra Yousee boks. Nogle gange kan jeg få det tilbage igen ved at slukke receiveren og tænde på ny, men i går måtte jeg lave en total reset af receiveren, før der kom højtalerindikation og dermed lyd ud igennem den. Der var billedet der fint nok. Det var vildt underligt fejl jeg sad med i går. Inden reset kunne jeg ikke komme ind i flere af menuerne, (hardware og netværk var grå og ikke tilgængelige). Er der nogen der ved, hvad det er der sker for denne receiver? Er den "på vej" til at stå af, ligesom alle de der andre har beskrevet, (hvor HDMI boardet decideret er brændt af). Eller er det noget andet? Er der andre der har oplevet samme problemer? Jeg orker næsten ikke at starte ud med at snakke med Onkyo. De er vist ikke for gode til at "hjælpe" i sådanne tilfælde.
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg oplever selv relativt store problemer med min gamle 706. Jeg tror godt at du kan regne med at boardet er ved at stå af, men måske du kan "nøjes" med en opdatering af den i første omgang, hvis du har lidt software problemer?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor gammel er den?
http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke nemt at komme ind og opdatere firmwaren, når network og firmware update er "grå" og derfor ikke tilgængelig. Det er meget mystisk problem. Og nu er den gal igen.. Ingen højtalere overhovedet, ingen lyd. Og jeg kan ikke komme ind i Netværk og Firmware update. Har lige haft den reset igen, (slukket med strømmen taget fra) og tændt igen.. Men problemet lader til at være rimelig stabil nu. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I følge Onkyo er min ikke berørt. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kontakt sælger/producent alligevel.
Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kommer ikke engang lyd, når jeg laver level kalibrering..
Tror altså ikke det har noget med HDMI at gøre, for så burde ovenstående virke. Det har jo intet med ind/udgange at gøre.. Vildt mystisk!
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg skal bare lige finde ud af, hvor gammel den egentlig er.. Tror ikke den er 2 år endnu.. Men for fanden hvor jeg dog ikke gider de her åndsvage fejl. Man bruger oceaner af tid på det.
|
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min far har en Onkyo NR609 og han havde samme problemer som dig. Han havde problemer med lyd som blot forsvandt i perioder, og nogle gange billedet. Han kunne dog altid nå network settings og firmware update. Han løste problemet ved skift af HDMI kablet (han brugte et billigt fra Harald Nyborg). Den seneste måned har den kørt upåklageligt.
Kan problemet være relateret til noget så simpelt for dig også, eller har du undersøgt den mulighed?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har brugt Supra HDMI fra dag 1, og har aldrig haft problemer. Et 2 m til 300kr og et 1 m til 200kr.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som nævnt i går, så tror jeg ikke det har noget som helst med HDMI at gøre. Jeg får jo absolut ingen lyd ud af den mere, selv når jeg kalibrere level, som jo intet har med ind og udgange at gøre.
Nu har strømmen været pillet fra siden i går, da jeg ikke orkede rode med den. Så vil jeg prøve senere i dag, om jeg kan få liv i noget igen, med alle HDMI kabler ude. USB/Tuner/Net bør jo virke helt uafhængig af HDMI. Ja, selv kalibreringen.
|
|
![]() |
|
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan hente firmware update via deres hjemmeside..
link... http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html INFO.. Onkyo has discovered there is a possibility of failure when updating receivers to this new firmware package via ethernet in certain network environments. For this reason, we are now only releasing a firmware file for installation via USB port / flash memory device. Should you encounter any difficulties when performing this update, please contact us. We appreciate your understanding and apologize for any inconvenience this issue may cause. prøve det ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |