|
Export af elektronik til Danmark |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Royalchris ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2014 Sted: USA Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2014 kl. 18:21 |
Hej
Jeg bor pt. I Michigan og julen nærmer sig så småt, derfor tænkte jeg at sende en ipad mini 3 hjem som gave. Jeg ville derfor høre om det ofte tage den op af den sendte boks og kræver moms hvis den er under de 3.250? Eller er det kun hvis man rejser hjem og de opdage en ny ipad ligge i original kasse osv?. Pakken bliver på cirka 1 kg og ville bare sikre mig, at de ikke tog tableten op og krævede moms osv. Hvilket ville blive det samme som prisen i dk medregnet med moms osv |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har flere gange købt varer i US, og langt de fleste gange er der blevet opkrævet Told og moms, så der er med andre ord ingen garanti for at varer går i gennem uden afgifter. Ligeledes undersøges det også ved kontroller at den sendte vare også passer med deklarationen. Flere af mine modtagne varer havde været åbnet til undersøgelse. Told og moms bund grænsen er på 80 kroner, derover skal der betales. Om der her på det seneste er kommet nye regler på området ved jeg ikke lige nu. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
De 3.250,- gælder kun, når det drejer sig om indkøb på en skibs- eller flyrejse (hvor man har varen med hjem til DK fra et land uden for EU). I dit tilfælde kan der godt blive pålagt moms og told, hvis pakken bliver "snuppet".
Det hele ser ud til at være beskrevet meget godt på denne side - inklusive reglerne for gaver.
Redigeret af huntiedk - 13-November-2014 kl. 18:54 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Og alle fragtlister bliver gennemgået. Finder man noget der ser ud som om det skal fortoldes, så bliver det kontrolleret, plus der tages stikprøvekontroller! USA er et land der tit bliver taget ekstra kontrol på, da det oftest er dyrere varer, end de varer der snedes fra Asien.
|
|
![]() |
|
Royalchris ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2014 Sted: USA Status: Offline Point: 3 |
Jeg har adresse i Michigan og sender det nok med gave. Hvis jeg kober en Ipad mini 3 og jeg forpakningen. So der kun medfoelger ipaden, uden nogen ting stick osv. Og bruger den en smule. Er det so muligt for skat at beskatte den med moms i lufthavnen?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Uanset om det er en ny eller brugt vare, så skal der naturligvis betales hvis den udtages ved ankomst. Ligeledes skal varens værdi angives, og det vil være ret let at se om varen er ny eller gammel. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Selv om det er en fingestus, får modtageren af gaven også bøvl ved evt. reklamation.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Tjah, selv om du bruger den, kommer værdien nok stadig over max værdi: Gavens samlede værdi må ikke overstige 45 EUR (ca. 360 kr.)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Jeg vil på det kraftigste fraråde at købe varer i den prisklasse og sende til Danmark. Der bliver med 100% garanti tale om både told og moms. Momsen beregnes desuden også af forsendelsesomkostningerne, så alt i alt kan det nemt blive dyrere end at købe varen i Danmark.
Jeg købte for mange år siden en DVD film i USA. Den blev alt for dyr, og den slags fejl begår man kun én gang. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg rejser rimelig meget og det er mange år siden jeg er blevet stoppet i tolden.
Hvis du sender kan du bruge dem her.
|
|
![]() |
|
Okay, men bor og har adresse i Michigan, så tror det er billigere end at sende pakken til Virginia og så den vej.
Hvis jeg nu sendte en skjorte, som jeg købte for $50 sat ned fra $100. Derefter fjerner jeg prisskiltet og pakker den ned i pakken. Hvordan er det så muligt for skat at regulere varens værdi, hvis den ikke sælges i DK eller hvis den nu gør?. Hvis den står til 1000kr. i Danmark og jeg købte den på udsalg så får jeg lidt af ihvertfald, men hvordan kombinerer de priserne? Mange tak med jeres svar omkring tabletten!
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Så vil Skat tilbageholde pakken og bede om at se kvitteringen for købet. De udregner så told og moms ud fra købsprisen. Ja - jeg har selv prøvet det... :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |