recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min væg er mit lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min væg er mit lærred

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-September-2015
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min væg er mit lærred
    Sendt: 08-September-2015 kl. 13:17
Til at starte med vil jeg gerne undskylde på forhånd. Jeg kan forestille mig, at det bare IKKE er i orden at sætte projektor op uden brug af en slags lærred. Men nu må jeg arbejde med, hvad jeg har. Og kæresten og jeg er enige om, at vores i forvejen minimalistiske stue skal forblive sådan. Derfor har vi nu også droppet tv'et, og inden længe skal der sættes projektor op.
Når det er sagt, vil jeg dog gerne få det bedste ud af hvad jeg har.

Er det muligt at få et pænt billede ud af en gang glat filt og den rette maling? Hvis ja, hvilke produkter søger jeg?

Tak på forhånd - jeg er helt grøn på det her område, så jeg sætter pris på enhver hjælp jeg kan få.

Redigeret af Vixual - 08-September-2015 kl. 13:50
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 13:19
Køb et lærred.
Til top
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 13:38
Der er åbenbart brug for at jeg uddyber; 
Det er UDEN lærred eller film på min bærbar. Jeg går ikke ud og bruger en formue på en projektor af samme grund. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 13:58
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 14:01
Du kan sagtens få et acceptabelt resultat ved brug af en hvid væg. Strecker herinde har gjort det så måske kan han bidrage med hvilken maling han brugte.

Vil resultatet ned et lærred blive bedre? Ja bestemt... Og der er sikkert også nogle som ikke ville kunne leve med resultatet en væg giver, men det betyder ikke at du ikke kan leve med det.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 14:06
Kan laves meget fornuftigt med maling.

F.eks screen goo   ikke billigt   

Og kan findes i Danmark
Til top
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 14:23
Tusinde tak for jeres input. 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 11:28
Jeg bruger også en hvid væg. Har eksperimenteret lidt med forskellig maling, men kan desværre ikke huske, hvilken jeg endte med. 

Resultatet er, for mig, yderst tilfredsstillende, og fungerer IMHO lige så godt som et billigt lærred. 

Fandt denne tråd på hifi4all der måske kan give et hint http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6719&KW=maling&PN=0&TPN=2
Til top
KeeZor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2010
Sted: DK, Hvidovre
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeeZor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 12:31
jeg havde oprindeligt heller ikke lærred, og det virkede fint med en glat hvid væg.
min nuværende løsning er en mdf plade monteret på væg, som er malet med "screen goo", det har givet en væsentlig forbedring i kvaliteten, og kostede i alt ca 1500 kr.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 13:02
Har du tænkt dig at male en sort ramme rundt om det felt billedet projekteres på? Kantløs billede giver, efter min mening, ikke virkelig forfærdeligt billede. Især i mørke scener, skaber det et problem, da man ikke kan se hvor billedet ender og væggen starter.
Til top
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 14:03
Jeg må nok krybe til korset, og indrømme at det ikke var planen. Så medmindre jeg kan få overtalt damen til et 100" maleri, som kan vendes til et lærred,  må jeg nøjes med væggen uden ramme.
Hele udgangspunktet er, at vi vil lave en stue uden el-apparater over det hele. Der skal selvfølgelig være højtalere (stereo). 
Men det kan jo være jeg bliver helt religiøs omkring det, når først projektoren er sat op.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 14:07
Hvor meget går du op i billede osv? Skal det bruges til lidt hyggefilm og TV, så mener jeg ikke, at en sort kant er nødvendig. Men hvis du går lidt op i, at få en "oplevelse" ud af filmen, så kan det godt være generende uden sort ramme.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu