recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Email fatalt nede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Email fatalt nede

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Email fatalt nede
    Sendt: 05-Januar-2017 kl. 01:07
Jeg er snart desperat!OuchCry

Min email er nede på 4.døgn og jeg har brug for den. Jeg har win XP og bruger Outlook som har virket fint i mange år. Mit internet virker fint, men forleden stod min email af så jeg får fejlbesked, og det samme sker når jeg prøver min webmail. Tyder det ikke på at fejlen ikke ligger hos mig men min udbyder Dansk kabel TV (tidl Comx) ?

Der er et forhold som jeg har skrevet til dem om:

Jeg har siden 1. januar været plaget af et væld af uønsket mail. Det ser ud som om det er et svar fra en mailserver om at en meddelelse jeg har sendt ikke er kommet igennem(hvilket ikke er tilfældet), derfor bliver den ikke opfattet som spam af mit antivirusprogram (avast) Jeg har modtaget op til 90 af denne slags mails om dagen og ikke klikket på nogen af dem. Men kan de have lavet anden ravage på min mailkonto inde hos jer? 
.............................

Jeg har ikke fået ordentligt noget svar fra det TDC så nu håber jeg der sidder et IT geni derude og kan give et godt råd eller to til hvordan jeg løser problemet.

På forhånd 100000 tak :-)


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 06:15
Hvilken fejlbesked får du?
Hvilken danskkabeltv webmail forsøger du at logge på, den nye eller den gamle version?
Hvilke fejlmeddelelse får du, når du forsøger at logge på webmail?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 06:19
Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! 
 
Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 07:34
Måske ligger fejlen i xp.

Har du prøvet at tilgå fra en computer med et nyere styresystem?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! 
 
Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan.

Bare for en god ordens skyld.

Dansk kabel TV er ejet af TDC.

Men derfor kan de jo godt have god kundeservice.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 08:01
Er problemet bare at du modtager en masse mail dagligt, om at en mail ikke kan leveres?

Hvad er det for en fejlbesked du får?

Måske du skulle se at komme væk fra XP og over på noget supporteret OS!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

og det samme sker når jeg prøver min webmail. Tyder det ikke på at fejlen ikke ligger hos mig men min udbyder Dansk kabel TV (tidl Comx) ?

Som udgangspunkt, jo så er fejlen hos udbyderen. Medmindre der er tale om login fejl (forkert brugernavn/pw). Så du er nødt til at fortælle, hvilken fejl du får, hvis man skal kunne hjælpe dig.

Men men men.. Hvorfor hulen sidder du dog også med en windows xp endnu? Den er færdig for flere år siden, og alt kan sådan set blive et problem med den. Teknisk set kan din xp også være årsagen til at webmail ikke virker, men det er sandsynligvis ikke der problemet ligger. 
Skal du udelukke din windows xp, så prøv webmail fra en anden maskine (windows 7 eller nyere). 

Når webmail virker, så kan du gå videre og rode med din email (outlook) på din windows xp maskine. Jeg ville under alle omstændigheder ikke rode med den, førend jeg er sikker på, at webmail virker. 

Får du ikke held med webmail fra en anden maskine, så må udbyderen oppe sig og få rettet fejlen.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 20:51
Kære alle
Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet.

Idag prøvede jeg nede hos en nabo at logge på min webmail. Samme resultat: fejlbesked. Hun har en nyere maskine med win 10. Så bad jeg hende logge på sin webmail gennem samme side, og hun kom igennem. Bad hende også sende en mail til mig, den blev ikke sendt retur så noget virker, jeg kan bare ikke logge ind. Det fortæller mig at det er hos udbyderen fejlen ligger; er i ikke enige?

Men hvad pokker kan der være sket, de skrev at de ikke havde ændret noget men det kan jo ikke ændre sig selv. Det er grænseløst irriterende. Det er flere dage siden DKT svarede på min første forespørgsel , har intet hørt siden på trods af nye forespørgsler.





Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Jeg ville rette henvendelse til Dansk Kabel TV og ikke TDC/YouSee. De plejer at yde god og hurtig service og support. Hvilket man jo ikke ligefrem kan beskylde YouSee/TDC for ! 
 
Evt. ville jeg også hente Malwarebytes AntiMalware og ADWcleaner (Begge gratis) og lade dem scanne din PC, for evt. at fjerne snask, som muligvis kunne være årsagen til dine problemer. De kan finde snask, som antivirus programmer ikke kan.

Bare for en god ordens skyld.

Dansk kabel TV er ejet af TDC.

Men derfor kan de jo godt have god kundeservice.
I know - men derfor skal han kontakte Dansk Kabel Tv. Da TDC jo ikke står for service og support hos deres underleverandører. F.eks. er Telmore også ejet af TDC, men Telmore har deres egen Kundeservice. Lige så med de andre.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:22
Hvilken fejl får du når du prøver at logge ind på webmail?
Jeg mistænker lidt at du måske skriver forkert brugernavn eller adgangskode. Men det burde webmail melde tilbage til dig.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Kære alle
Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet.

Idag prøvede jeg nede hos en nabo at logge på min webmail. Samme resultat: fejlbesked. Hun har en nyere maskine med win 10. Så bad jeg hende logge på sin webmail gennem samme side, og hun kom igennem. Bad hende også sende en mail til mig, den blev ikke sendt retur så noget virker, jeg kan bare ikke logge ind. Det fortæller mig at det er hos udbyderen fejlen ligger; er i ikke enige?

Men hvad pokker kan der være sket, de skrev at de ikke havde ændret noget men det kan jo ikke ændre sig selv. Det er grænseløst irriterende. Det er flere dage siden DKT svarede på min første forespørgsel , har intet hørt siden på trods af nye forespørgsler.

Ikke helt. Din nabo oplever jo ingen problemer. Det er nok mest sandsynligt imo., at der et eller andet sted i din registry er gået skudermudder. Så jeg ville tjekke efter snasks, som nævnt tidligere og se om det evt. kan løse problemet.
Hvis det så ikke hjælper, ville jeg ringe til DKT og forklare problemet. De gange jeg har haft ringet, har de altid været venlige, lydhøre og behjælpelige.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:47
Roland: Jeg forstår ikke du peger det tilbage på mig, vi sad jo i præcis den samme situation, altså på hendes maskine og hendes log-in virkede men ikke mit. Altså har det ikke med min maskine eller min XP at gøre.

Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.

Og ja, jeg vil ringe i morgen da det ikke tyder på de gider svare i dialogboxen. Måske har supporterne travlt med at rydde op efter kabelTV sabotagen 1. nytårsaften.




Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu