|
Synology "skift disk" |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
danishHIFI ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2005 Sted: Struer Status: Offline Point: 155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2019 kl. 12:22 |
Hejsa og godt nytår.
Jeg har købt en Synology ds418play og har lidt problemer når jeg vil skifte en disk. Jeg smed først en hdd på 1tb i den, og fik det hele op og køre. Så kom der en mere disk i på 1.5 tb og derefter 2 på 8tb...... Det hele kører fint og jeg har næsten 10tb til rådighed.... Nu ville jeg så skifte den på 1tb ud med en på 6tb. Det gik også fint med at reparere, men jeg har stadig kun de ca 10tb til rådighed...... Hvad kan der være galt? for som jeg har forstået det så skulle jeg vel ha ca 15tb nu. Den kører shr.
|
|
![]() |
|
HankTheTank ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-September-2007 Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv beregneren på synologys side:
|
|
![]() |
|
danishHIFI ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2005 Sted: Struer Status: Offline Point: 155 |
Når man bruger den så får man ikke svar på hvad der sker når man skifter en disk
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Her står hvad der ske, når man skifter disk:
der kommer åbenbart kun mere plads, hvis den nye disk havde været 8 TB:
Det virker ulogisk, synes jeg. Drobo kan godt udvide pladsen i dit eksempel med de fire diske. Redigeret af Brixen - 01-Januar-2019 kl. 16:28 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Har du set i diskmanager på Synology om du evt kan udvide dit volume. Kan være den skal havde at vide den skal bruge det sidste
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
|
![]() |
|
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Redigeret af hw1270 - 02-Januar-2019 kl. 14:06 |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Kan du gøre noget under action knappen?
|
|
![]() |
|
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Din 6 TB disk skulle have været en 8 TB. Så ville du til gengæld få 19 TB plads i stedet for 10 TB. Du kan ikke opgradere med en disk der er mindre end den/de største.
|
|
Mvh dan.
|
|
![]() |
|
Æv...... jeg havde forstået det sådan at når bare man havde 2 der var ens og de var de største, så ville man bare få den mere plads......
|
|
![]() |
|
bulk_ ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2017 Status: Offline Point: 37 |
Er det ikke din disk 1 der er problemet.
Din disk 1 er 4TB så kan de andre du kommer i vel ikke bliver udnyttet 100%. Du bør have dine 8TB diske som disk 1 og disk 2 så kan du have disk 3 som enten 4TB ell 6TB det sku blive det samme. Bare din disk1 og disk2 er dine 2 8TB diske. Så vil du udnytte hele pladsen på dine harddiske. Du burde have sat din disk 3 8TB i som disk 1 så de var disk 1 og disk 2 dine 8TB diske harddiske. Redigeret af bulk_ - 04-Januar-2019 kl. 04:53 |
|
![]() |
|
Ok, troede ikke rækkefølgen betød noget..... Jeg er nu startet forfra med disk 1 = 4tb disk 2 = 6tb disk 3 = 8tb Og er ved at starte helt forfra.... Den sidste disk 4 = 8tb har jeg brugt som backup og sætter den i når (om nogle dage :( ) den er færdig med at synkroniserer.... Så håber jeg at den tager imod 8tb uden problemer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |