|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() Sendt: 07-Juli-2007 kl. 23:51 |
I kender vel alle den gamle vits med hvorfor kvinder laver mange parkeringsskader – fordi de tror en ½ m. er så stort – siger manden og viser med hænderne det der svarer til en god stor spegesild…… De er åbenbart blevet snydt, og spørgsmålet er om vi også er blevet snydt da vi købte TV. Jeg har målt diagonalen på mit pana 42PX til 105,5 cm. I tommer skulle det svare til 42”, men jeg får det kun til 41,2”. Hvis det var ”ægte” 42” skulle diagonalen være 107,5. Er der nogen som kan forklare dette? Og samtidig fortælle mig hvad størrelse TVet svarer til i 4:3. Kunne forestille mig det var noget med overscan. |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
målet går fra yderste pixel til yderste pixel.
Det kan godt tænkes at den underscanner lidt, det gør mit pio på alm. tv signal, så kom helt tæt på ogse hvortil pixels går. Jeg har selv målt mit, og der fik jeg det til 41,8... hvis du vil vide hvad det svaret til i 4:3,tænker du så bredde eller højde? |
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
. Redigeret af bulk - 08-Juli-2007 kl. 00:19 |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Hvorfor skriver du "42" er altså 106 cm" og citerer mig? det har jeg ikke dkrevet noget som helst om, ved bare hvad jeg har målt mit til i tommer. Og det er faktisk 106,68 for at fluekneppe.
Og selvfølgelig mener jeg at det er diagonalt, så jo det måles som jeg skriver der, men der er det vist bare dig der fluknepper ![]() |
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
Så må du bytte målebåndet ! for 42" er 106 cm ..... kik evt lidt her |
|
![]() |
|
![]() |
her er ingen flueknepperi Jeg sku bare have skrevet hapsdog istedet ... for det er vist målebåndet der er forkerte tal på Redigeret af bulk - 08-Juli-2007 kl. 00:26 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Jeg kan ikke følge alle de omregninger, men én ting ved jeg dog: 42" = 106,7 cm Fordi 1" = 2,54 cm /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Er det engelske, amerikanske eller svenske tommer?
![]() |
|
![]() |
|
SørenM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Er det her ikke det man kalder "Agurketid"
|
|
Hilsen fra Søren.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
miri
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Ja og hvis man havde været klog for længe siden havde man sagt en tomme skulle være 2,5 cm meeen nej. Forskellen er trods alt kun 0,7874 % til 2,54 cm. Sverige er netop så stor at samme opererer med "Meter Mil", de gamle kvadrerede regnehefters bagsider. Stupid det er (Spawn), men fortæller vel alt om hvor (u)enige man kan være. De store ting indenfor TV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |