|
Projektorlærred i Harald Nyborg til 399,- |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||||
janelne
Super bruger Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Emne: Projektorlærred i Harald Nyborg til 399,- Sendt: 20-November-2007 kl. 07:19 |
|||
Nogen der kender til dette lærred fra Harald Nyborg, til kr. 399,- ? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5919&n=10 &KundeID= Redigeret af janelne - 20-November-2007 kl. 11:59 |
||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 20-November-2007 kl. 10:56 | |||
Med dét in mente at jeg er forhandler af noget dyrere lærreder: Det er formentligt af en kvalitet der svarer til andre discount-lærreder i 1000-1500,-s klassen, der må være grænser for hvor ringe man kan lave et lærred. Om et discount-lærred koster 1500,-, 400,- eller 0,- ændrer dog grundlæggende ikke på om det er godt nok til dét du skal bruge det til, og den slags lærreder vil jeg kun anbefale hvis du er på et meget stramt budget, eksempelvis hvis du har købt en 4-5000,-s projektor og ikke har flere penge, eller hvis du køber den legetøjsprojektor HN selv sælger. Du skal ikke betragte det som en billig genvej til samme kvalitet som du får fra eksempelvis Quality Screen og Lissau, men som sagt - et discount-lærred bliver ikke automatisk ringere end det er i forvejen fordi det koster 400,- i stedet for 1500,-. Dét du skal spørge dig selv om er: Hvor billigt skal et dårligt produkt være for at være et godt køb? I det mindste er det formentligt bedre end bagsiden af en voksdug, som tilsyneladende hidtil har været den foretrukne ultra-discount løsning. |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 20-November-2007 kl. 11:33 | |||
Problemet er vel, at man skal have kendskab til flere forskellige typer, for at kunne sige noget er bedre end andet. Prisen i sig selv afspejler jo sældent kvaliteten, (dog selvfølgelig med visse begrænsninger). Det næste problem er, at bliver et lærred bedre eller dårligere, hvis man har en dårligere projektor? En dårlig projektor på et godt lærred, giver det et godt billed? Det er vel i bund og grund sådan vi altid gør, når vi ikke har økonomien til at fuldende det til det optimale? Og hvis vi ser meget konkret på det, så er det vel i bund og grund den væsentligeste årsag til, at forretninger som Harald Nyborg overhovedet eksistere. It´s called life!
Redigeret af Kandersen - 20-November-2007 kl. 11:34 |
||||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 20-November-2007 kl. 15:58 | |||
Jeg er meget enig. Det vigtige er at man laver fornuftige kompromisser, så man f.eks. ikke køber en 40.000,-s projektor hvis éns samlede budget er stramt 40.000,-, så man bliver nødt til at købe 400,-s lærredet til. Så kan det være bedre at finde en lidt billigere projektor, og købe et ordentligt lærred, så helheden hænger sammen. Dét der gør det svært for den almindelige forbruger, er at der kan være endog MEGET dårlig sammenhæng imellem hvad forskellige komponenter skal koste for at det ikke er en svaghed i systemet. Som et eksempel, hvis du vil have et 100" 16:9 fastramme-lærred til en Sim2 D80 til 40.000,-, så kan det være du køber et Stewart til 15.000,- (hæng mig ikke lige op på prisen...). Det er der mange der gør, og det hænger fint sammen. Køber naboen så et 200.000,-s Sim2 C3X 3-chip DLP motherf.... af en projektor, og også vil have et 100" 16:9 billede, så kan det meget vel være det samme lærred! Lærredet skal ikke lige pludselig være røvdyrt, bare fordi projektoren er det. Det samme gælder andre led i kæden, f.eks. afspillere og HDMI-kabler. Når de er så gode som de kan være, så er der ingen grund til at købe dyrere, bare fordi resten af kæden bliver dyrere. Det vigtige er at ydelsen hænger sammen, ikke om prisen hænger sammen. Og dér er det så jeg mener at det samlede system skal være _ret_ billigt, for at det ikke kan betale sig at 10-doble prisen på lærredet og gå efter QS/Lissau i stedet. Man skal netop ikke spørge sig selv "er dét lærred 10 gange så meget værd", men "hvor meget bedre bliver mit 20.000,-s setup hvis jeg lige smider 3500,- ekstra?", kontra hvad man kan få af forbedringer i sit setup ved at bruge de samme penge på andre områder. |
||||
Kandersen
Sendt: 21-November-2007 kl. 10:39 | |||
Otto, det svære er vel også at finde ud af, hvad der er bedst (inde for ens økonomi). Et lærred er jo ikke bare et lærred. Der findes jo et hav af dem derude (efter hvad jeg fornemmer), og spørger man sig frem, så kan man næsten få lige så mange forskellige meninger som antallet af lærreder.
|
||||
Gerdes
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
Sendt: 21-November-2007 kl. 17:54 | |||
Men stadigvæk skal kunderne være glade for deres køb. Det hjælper ikke meget at købe det bedste, som man pt. har råd til, hvis det ikke er godt nok. |
||||
Kandersen
Sendt: 22-November-2007 kl. 12:58 | |||
"at have råd til" er noget firnurligt noget. Af een eller anden filosofisk årsag, så får langt de fleste mennesker altid råd til noget der er "godt nok". Det er faktisk det som oftest er udgangspunktet, når man starter sin søgen. Specielt hvis man på forhånd har lagt sig et budget. Og hvis man ikke investere i noget der er godt nok, så er min påstand, at så får man aldrig investeret i noget som helst, specielt ikke i den elektroniske verden, hvor udviklen går så stærkt, så du kan være sikker på, at få sekunder efter du har kørt dit dankort igennem terminalen, så triller der nye vare ind, der er bedre. Det fjerner pludselig hele forestillingen om, hvornår noget er godt nok, (og det skaber nogle voldsomme frustrationer, hvis man begynder at bekymre sig for meget om det). Mit syn på livet er, at købe det man har lyst til og brug for. Har man lysten, så finder man oftest også resourcerne. Faktisk er lyst & behovet som grundregl det der driver os. Det er de færreste der køber noget de ikke har lyst til, (behovet kan diskuteres, specielt hvis man spørger min familie ). Men vurderingen vil som regl altid blive gjort ud fra en opvejning af "godt nok". Der er jo ingen som gider betale for noget, som er bedre end "godt nok". Okay, jeg startede med, "at have råd til" er noget firnurligt noget. Det var ikke helt uden grund
|
||||
Otto J
Sendt: 23-November-2007 kl. 01:44 | |||
For det første, så er jeg ikke længere at betragte som uafhængig rådgiver, men forhandler - ikke at det afskærer mig fra at tilbyde rådgivning, men den er ikke uvildig. For det andet, så har det aldrig været min intention at rådgive folk om hvilket skrammel der er mindst ringe. Jeg har aldrig påstået at jeg henvender mig til alle, jeg henvender mig til folk der vil have noget godt, og jeg forbeholder mig retten til at sige fra hvis folk vil have løsninger jeg ikke kan levere - såsom svar på hvilket 1000,-s lærred der er mindst ringe. Det svar kan jeg ikke give, men jeg tager så heller ikke penge for at fortælle folk at jeg ikke kan hjælpe dem, så jeg synes sådan set heller ikke der er noget galt i at jeg ikke ved alt - så længe jeg ikke bilder nogen ind at jeg gør. Jeg har ikke svar på alt. |
||||
Naite22
Bruger Oprettet: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Sendt: 23-November-2007 kl. 01:50 | |||
Jeg er ikke heeelt sikker på at jeg forstår hvad du siger her Otto, ja undskyld mig hvis jeg er den eneste der mangler fatteevne... siger du med andre ord at det, bare for eksemplets skyld, ville være synd at bruge en JVC DLA HD1 sammen med en white flex dug fra Lissau? Er den projektor for god til den dug? Redigeret af Naite22 - 23-November-2007 kl. 01:52 |
||||
Thyge
Bruger Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
Sendt: 23-November-2007 kl. 09:24 | |||
Det er vel ikke et spørgsmål om Lissau dugen er god nok til JVC'en, men om du vil ofre de sidste 10.000,- for at opnå det bedst mulige billede med netop dén projektor. Hvis du går på indkøb i de tyske luksusbiler, er det så synd at købe en BMW 525i når du kan få en 530i som gør køreoplevelsen yderligere intens? Prisforskellen er 75.000,- - er den det værd? Hvis ja, hvad så med 540i til yderligere 150.000,-. Og så fremdeles... Det er vel et spørgsmål om at komme så langt som muligt ud fra et givent budget. Om det så er JVC-HD1/Lissau, Sony/Stewart, eller noget helt tredie som er det optimale ud fra et givent budget ved jeg ikke. Til syvende og sidst er det vel kun 'manden bag rattet' som kan svare på det. Otto og lignende fagfolk er rigtigt gode at have til at guide ud fra deres erfaringer, men det må være dine egne øjne som skaber facitlisten. |
||||
Otto J
Sendt: 23-November-2007 kl. 09:35 | |||
Nu er der pænt forskel på en Lissau White Flex og så dét jeg kalder et discount-lærred. White Flex kan sagtens bruges med en HD1, om det er præcist dén dug man skal bruge afhænger af omstændighederne. |
||||
Kandersen
Sendt: 23-November-2007 kl. 09:49 | |||
Jo, så uvildig en rådgivning man nu kan forvente fra en forhandler. Du gør vel ikke noget anderledes, end hvad andre forhandlere gør?
Næ, men i og med du ved hvad der ikke er ringe (skrammel eller ej), så må man jo formode, at du rådgiver ud fra dette. At det så stiller folk i en situation, hvor de selv skal kunne udelukke visse ting, det er jo så bare ærgeligt for dem.
Hehe, ja og allerede der ligger problemerne. For hvad er godt? Det må være en forudsætning for at sige, at noget er godt, at man så også kender det dårlige (eller mindre godt, om du vil). Det er netop denne form for rådgivning jeg mener. Du har jo på forhånd valgt produkterne. Og med kendskab til din kunnen og viden, så er formodningen, at det udelukkende er gode produkter. Men igen, så længe man ikke selv ved noget om disse ting, så er og bliver det kun formodninger.
Det synes jeg satme er for dårligt!
|
||||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |