recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og deres forskellige bokse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee og deres forskellige bokse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og deres forskellige bokse
    Sendt: 04-April-2009 kl. 14:58

Hej

 

Vores antenneforening får nu leveret tv fra Yousee. Dermed har jeg mistet en kanal som jeg havde før og som jeg nu kan få igennem deres favorit pakke. Jeg kan se at Yousee har tre bokse som enten kan købes eller lejes. 1) standard boks 2) HD- boks 3) HD-med harddisk.

 

1 ) Hvis jeg vælger deres standard boks, men hvordan er kvaliteten når HD og harddisk ikke er vigtigt?

2) kan jeg stadig bruge min recordere med standard boksen?

 

Med venlig hilsen

Free

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 15:10

 

 En Sagem60 er en udemærket modtager til SD, og vil give dig en bedre kvalitet af modtagelsen. For spørgsmål 2 se denne her på Recordere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=902&zoneid=19

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 16:17

Tak for svaret og linket.

 

Jeg har endnu et sprøgsmål.

 

Jeg har et panasonic PX80. Vil der være forskel mellem Sagem60 og HD-Boksen når vi taler om SD?

 

Med venlig hilsen

 

Free

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 16:20

 

 Opløsningen er jo stadig 576x720.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Opløsningen er jo stadig 576x720.

 

Men jeg kan se at de nye bokse har hdmi. Kommer tv signalet fra boksen gennem hdmi? Er dette ikke bedre end gennem scart?

 

Med venlig hilsen

 

Free

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 16:07

 

 HDMI er jo en Digital overførsel, Sagem60 har Analog udgang.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 17:33
Free! Til lykke med det nye tv.
YouSee har tilbud på standardboksen Sagem 60, men kun til påskedag. Den koster 295 kr. hvis du abonnerer på en filmpakke, fx Favorit. Ellers 500 kr. mere. Normalprisen ligger 1000 kr. højere, dvs. 1295 kr. med filmpakke og 1795 kr. uden. Der er også efter påske rabat på 500 kr. på HD-bokse ved samtidig oprettelse af filmpakke.
I øvrigt kan jeg ikke forstå at du ikke overvejer en HD-boks med de ekstra muligheder der ligger deri, bl.a. HDMI-tilslutning med bedre billed- og lydgengivelse end med scart. Med en HD-boks får du også mulighed for at modtage de HD-kanaler der ligger i Mellem- og Fuldpakken og de som du evt. kunne ønske at vælge til Favorit-pakken. HD-bokse giver mulighed for StartForfra af en igangværende udsendelse, du er kommet for sent til. HD-boks med harddisk giver mulighed for optagelse samtidig med at en anden udsendelse ses. Måske kan nedenstående link hjælpe. (Jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan jeg undgår disse formateringer. Hvad skal jeg gøre?)
< http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">

Sagem 60. Brugervejledning til Sagem 60

Samsung SMT-H3106. Brugervejledning til Samsung HD-boks uden harddisk

Samsung SMT-H3126. Brugervejledning til Samsung HD med harddisk







Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 17:38

 

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

(Jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan jeg undgår disse formateringer. Hvad skal jeg gøre?)
< http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">

 Det er måske noget i Firefox der gør det, det forekommer ikke i IE.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 19:21

Tak til Radiomanden. Du har ret: de tossede formateringer skyldes at jeg bruger Firefox.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Free Free skrev:

Hej

 

Vores antenneforening får nu leveret tv fra Yousee. Dermed har jeg mistet en kanal som jeg havde før og som jeg nu kan få igennem deres favorit pakke. Jeg kan se at Yousee har tre bokse som enten kan købes eller lejes. 1) standard boks 2) HD- boks 3) HD-med harddisk.

4 ) Hvis jeg vælger deres standard boks, men hvordan er kvaliteten når HD og harddisk ikke er vigtigt?

5) kan jeg stadig bruge min recordere med standard boksen?

Med venlig hilsen Free


1) Sagem60 boksen kan vise alt undtaget HD kanaler samt Start Forfra

2+3) En HD boks vil blive supporteret i længere tid end de "Gamle" bokse samt alle nye funktioner udvikles til HD bokse.

4) En Sagem60 har et godt SD signal på RGB + S-VHS, Cinema fungere itv. også på denne boks.

5) Din Recorder kan bruges med alle bokse, dog skal en HD boks sættes til 576i i opløsning for at RGB virker på Scart - En brugbar løsning er at Koble Recorder til via S-VHS... derefter kan HDMI opløsning vælges så den matcher TV'et. Ønsker du tidsforskudt start af optagelse er det kun Sagem60 der kan dette, dog aktiveres RGB udgang ikke ved tidsforskydning, kun Composite ud. 

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 01:33
For at supplere Lars:

Ja, det er rigtigt at tænke på at HD-boksene vil blive supporteret i lang tid fremover. Sagem-boksen sælges nok kun så længe oplag haves, og før eller siden forsvinder upporten. Sagem-boksen mangler ikke blot "StartForfra", men også "Pause".

YouSee forberede noget der hedder TV Arkiv. Det er en en kommende tjeneste til folk med HD-boks. Man får mulighed for at gense nogle programmer som tidligere har været vist. Fx TV-avisen fra i forgårs.

HD-boksene har også USB 2.0 til fremtidig brug.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 15:24

Hej ville lige sige tak for info og fortælle at jeg besluttede at købe segam 60 til stuen hvor jeg har et almindeligt 21 tommer TV. Jeg må konstatere at Segam  gør det godt. Til mit 42px80 har jeg valgt at bestille den nye harddisk modtager.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu