recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung HD boks - for kraftigt signal?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung HD boks - for kraftigt signal?!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung HD boks - for kraftigt signal?!
    Sendt: 28-August-2009 kl. 17:16
Jeg har netop fået en Samsung SMT-H3106 og ved test af antenne signalet via menu og indstillinger, viste det at mit signal er enten for svagt elle for kragtigt. Jeg har tidligere har en tekniker til at udmåle mit signal og det viste at signalet var ok og måske endda lidt for kraftigt. Altså viser testen at mit signal sandsynligvis er for kraftigt. Vil det være muligt at reducerede signalet ved at indsætte en antenneforstærker og så skrue helt ned for GAIN?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 19:05

Det vil da så absolut ikke nytte noget at forstærke et for kraftigt signal, hvis teknikkeren har fundet det for kraftigt, så skulle han have gjort noget ved det, som f.eks at montere en dæmper. Det er en ommer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 21:20
Hvordan ser billedet ud, er det ikke det vigtige? Måske er kun en måling af signalstyrken du kigger på? 

En antenneforstærker kan ikke bruges i dit tilfælde, da den altid forstærker, det er kun denne forstærkning der kan dæmpes.

Men en antennebox har (næsten) altid en mulighed for dæmpning, men det skal du ikke selv rode med, bestil en tekniker. Men hvis dit billede i øvrigt er godt og der ikke er forstyrrelser (nogle kan der jo altid forekomme) så skal du nok bare være tilfreds. En tekniker koster penge hvis det blot er indbildning eller din egen skyld.

Vil da også tro at at man kan købe en dæmper, bare et 10 meter kabel dæmper meget fx.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det vil da så absolut ikke nytte noget at forstærke et for kraftigt signal, hvis teknikkeren har fundet det for kraftigt, så skulle han have gjort noget ved det, som f.eks at montere en dæmper. Det er en ommer.

Nu har signalet ifølge teknikeren kun en smule kraftigere end normalt og hvad der lå indenfor det normale! Kan det istedet være forstyrrelser fra andet elektronik (højttalere, nas, router) placeret tæt på boksen der resultere i at testen viser ikke korrekt signal?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 23:42

Det skullle jeg ikke mene. Hvordan er billedet og lyd der modtages, hvilke problemer er der.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 08:24

Det skullle jeg ikke mene. Hvordan er billedet og lyd der modtages, hvilke problemer er der.?

Lyd er vist ok (har endnu ikke fået anskaffet mig et optisk kabel). Billed er også rigtig godt. Nu og da ses lidt digital støj (hak og firkanter i billedet) så måske er det elektrisk støj der er problemet. Noget andet der undre mig er at indstillingstesten viste at internet forb var OK. Og jeg har ikke ethernet kabel tilsluttet! Vil det sige Cinema kan leveres via antenna kablet?  

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 10:18

Pixelering er som regel tegn på et for svagt signal. BER skal være på 0, så er der ikke fejl i signalet. Der er jo KabelModem i modtageren, som får forbindelse via Returvejen i antenne kablet, som jo er der af hensyn til levering af Internet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 13:46

Pixelering er som regel tegn på et for svagt signal. BER skal være på 0, så er der ikke fejl i signalet. Der er jo KabelModem i modtageren, som får forbindelse via Returvejen i antenne kablet, som jo er der af hensyn til levering af Internet.

Kan jeg checke hvad BER er for mit signal? Og hvis signalet så er for svagt i stedet for for kraftigt vil det så kunne betale sig at forsøge med en antenne-forstærker? Som jeg forstår dit svar omkring internet så er det altså normalt at have internet-forbindelse via returvejen i et antennekabel?! 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 15:44

Ja du kan se signalstyrke mv under menu/indstillinger. har selv lige opsat en idag, og fik også meddelse om, at signalet var for svagt eller for kraftigt, men alt ser ud til at være OK.

You See leverer også jo Internet og Telefoni, så derfor er der naturligvis returvej i kablerne.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 16:55
Radiomanden - nu har jeg lige lavet en gennegående check. På alle kanalerne ligger signalstyrke på ca -11. BER ligger på 0 på samtlige kanaler pånær TV2 der ligger under nul (1.40 E-05). Hvordan kan det lade sig gøre???? Troede at signalerne blev sendt ud i samme signalstyrke???
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 17:02

Hmm. jeg har BER på 0 på Tuner 1. Tuner 2 er lidt dårligere. Jeg skal lige prøve det hele igennem, men for nuværende ser det ikke ud til at være et problem. Det må som sagt komme an på prøver. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 17:07

Hmm. jeg har BER på 0 på Tuner 1. Tuner 2 er lidt dårligere. Jeg skal lige prøve det hele igennem, men for nuværende ser det ikke ud til at være et problem. Det må som sagt komme an på prøver. 

Der er da ikke 2 (eller flere) tunere i Samsung SMT-H3106?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu