|
Brænding af kopier |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
peng
Junior bruger Oprettet: 05-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Emne: Brænding af kopier Sendt: 21-December-2005 kl. 10:37 |
Hej Jeg har problemer med brænding af kopierede DVD film. Jeg brænder i DVD Shrink, men i de fleste tilfælde fremkommer der en fejl i slutningen af læsningen. Typisk v. ca. 98%. Kopierne er lavet på DVD - skiver. Der er tilsyneladende ikke noget at se på optagelserne som jeg forsøger at brænde. Er der nogen som har et godt råd. En anden ting: Jeg har en Philips 3300H optager. Kan den være mere følsom overfor brændte skiver?
Med venlig hilsen
Peng
|
|
Hapsdog
Super bruger Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Sendt: 21-December-2005 kl. 11:26 |
mvh |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 21-December-2005 kl. 12:00 |
Er det en kopi du prøver at lave en kopi af, eller en original?
(Er den disk du vil kopiere end DVD-R, DVD+R eller fabrikslavet DVD)? |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
peng
Junior bruger Oprettet: 05-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Sendt: 21-December-2005 kl. 12:46 |
Det er en kopi DVD-R
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 21-December-2005 kl. 13:20 |
Hvorfor så bruge DVD-Shrink???
Og så kan jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at det er ulovligt at lave en digital kopi af en digital kopi. Og det er kun i begrænset omfang lovligt at lave digitale kopier af originaler... Redigeret af HeartWare |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
peng
Sendt: 21-December-2005 kl. 13:25 |
Hvilket program vil du ellers anbefale? |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10471 |
Sendt: 21-December-2005 kl. 15:30 |
Jeg tror der er lidt forvirring/sammenblanding af begreberne kopiering og brænding her. Hvis der som trådens titel antyder kun er tale om brænding kan ethvert brænderprogram bruges: Bare træk de filer du ønsker at brænde over i brænderprogrammet og start brændingen. Flemming |
|
abacus
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 00:25 |
Har du indstillet Shrink til at opdele filmen i 1 MB stykker? Du kan nemt gå død for ledig hukommelse hvis du brænder som en stor fil, uanset hvor meget hukommelse du har. MVH Niels |
|
peng
Sendt: 22-December-2005 kl. 08:08 |
Kan du sige hvordan jeg indstiller til 1 MB stykker. Fejlen opstår ved encoding sidst på optagelsen, og kommer frem med: "DVD Shrink stødte på en fejl og kan ikke fortsætte. Ikke muligt at læse filen "F:\" Datafejl (cyklisk redundanscheck)"
mvh. Peng |
|
JoLa
Bruger Oprettet: 27-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 09:24 |
Kunne være noget kopibeskyttelse, producenterne bruger tit dårlige sektorer i filerne for at beskytte mod ulovlig kopiering. Selv om der er tale om kopier, så kan beskyttelsen sagtens være fulgt med over. Men hvis den stopper ved 98 % hver gang og der er tale om forskellige skiver/film, så vil jeg mene, at der er en fejl ved drevet, hvad sker der hvis du prøver med nogle andre film? Er det lige meget hvilke? |
|
Killalot
Ny bruger Oprettet: 14-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 09:42 |
Hej Peng Prøv at bruge DVDdecrypter, den plejer at klare det problem du har. Find det her: http://www.doom9.org/
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 22-December-2005 kl. 10:16 |
Som tidligere nævnt her i tråden kan der være tale om flere forskellige muligheder. Men som udgangspunkt, hvis det allerede er en kopi-dvd brændt på en dvd-r, skal du ikke bruge dvd-shrink til noget. dvd-shrink er hovedsagligt beregnet til at transcode en almindelig dvd ned til en størrelse som kan ligge på en almindelig dvd-r - og du skal således ikke transcode den igen. Skal du bare lave en kopi af en dvd der allerede er transcodet og brændt på en dvd-r, skal du istedet lave en almindelig dvd-copy i eks. Nero. Eller manuelt lave et nyt dvd-video projekt i Nero hvor du tilføjer Video_TS folderen fra den oprindelige kopi. Når dvd-shrink fejler ved 98% kan det som nævnt være rester af en kopibeskyttelse der spøger, men hvis det allerede er en kopi som har været igennem en decryptering/transcoding process, er det mere sandsynligt at den fejler pga en simpel læsefejl. Ofte pga. benyttelsen af dårlige skiver ved den oprindelige brænding. Dette kan du hurtigt undersøge, ved blot at kopiere VIDEO_TS folderen fra dvd'en ind på din harddisk. Kan denne filkopiering gennemføres uden læsefejl er dette ikke problemet, og du kan brænde den kopierede VIDEO_TS folder med Nero (husk at vælge dvd-video i menuen)
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |