Havde regnet med at alle der får prøvet Move lige kunne give deres besyv med i denne tråd.
Jeg ved at Steffen har oprettet en info tråd også :)
Desværre var Sports Champions ikke på lager hos Elgiganten, så jeg må nøjes med at lave mine first impressions ud fra demo/start-disken som er med til Starterpakken.
Pakken indeholder kamera (PS Eye) Move Controller og en demodisc - thats it. Meeen, hvor er ladekablerne Sony? Det er ringe at der ikke er sådan nogle med!!
Min første tanke da jeg pakkede skidtet ud var, at der var mere vægt bag controlleren (begge faktisk) end jeg havde regnet med. De vejer vel omtrendt det samme som Wii'ens controller - dog vejer "sub"-controlleren mere end nunchucken på Wii'en.
Jeg synes faktisk at begge controllere virker som mere "kram" end Wii'ens - de virker mere robuste, og så er selve Movecontrolleren bedre at have i hånden - rund slår firkantet!!
Det undre mig lidt at der ikke er wrist-strap med til Sub-controlleren - men det er måske en fejl i den pakke jeg fik?
De demo'er jeg lige har haft fyret op under er Sports Champions og Tiger Woods PGA Tour 11.
Sports Champions byder i demo'en på Bordtennis og Frisbeegolf (Discgolf).
Bordtennis var det første. Efter at have kalibreret, hvor man kort skal holde controlleren i 3 forskellige positioner, er man i gang.
Der er lige en kort intro hvor du skal lave 5 forhåndsserver, og 5 returneringer - og så bliver du smidt ud i en lille kamp til 5 point.
Jeg blev overrasket over hvor præcis controlleren faktisk er!
Jeg har spillet en del bordtennis, uden at være god af den grund, men jeg kan da mine skrue og mine smasher, både med for- og baghånd - og umiddelbart lystre controlleren og spillet. Man skal selvfølgelig lige lære timingen - men det er muligt at lave andet end bare almndelig forhånds returneringer!
Imponerende nok - grafisk, blaaah, men teknisk fungerer controlleren!
Nå, videre til Discgolf - Golf med en frisbee.
Igen skal man lige kalibrere, og så skal man igang med et par træningskast - først igennem en ring, og så skal man kaste nogle længere kast. Man skal i Discgolf også stå lidt anderledes i forhold til kameraet, med skulderen mod kameraet.
Igen reagerer controlleren. Håndledsdrejninger, overhåndskast, underhåndskast osv. - den responderer som man forventer. Jeg kastede nogle almindelige kast som man nu gør når man er noob, men min modstander valgte nogle underhåndskast...
Igen er grafikken ikke det der sælger, men controlleren er storartet til den type spil!!
Så måtte jeg have gang i Tiger Woods - det er OPLAGT at spille golf med den controller - men lad mig bare sige det, jeg er skuffet!
Jeg rodede rigtig længe med at få spillet startet op! Eller, starte op kunne jeg sagtens, men starte spil - NEJ!
Jeg måtte have en normal controller i spillet, og SÅ kunne jeg trykke "Start" - ikke om det reagerede på start på Move. Heller ikke selv om den var sat til controller 1 osv...
Nå, så i gang med spillet - hvor jeg endelig fik mulighed for at fortælle at jeg havde Move, og så videre.
Til selve spillet - eller brugen af Move.
Første indtryk er ikke godt... jeg synes spillet reagerer frygteligt langsomt, i hvert tilfælde når jeg vil addressere bolden. Jeg fandt ud af, til sidst, at jeg skulle blive ved med at pege controlleren ned ad, samtidig med at jeg holdte en knap nede, og der skulle jeg så holde den i flere sekunder, og SÅ kom "Swing-o-meteret".
Og her går det endnu engang galt for mig. Jeg synes den reagerer frygtelig. Jeg har ikke så meget plads på gulvet, så jeg stod bag mit stuebord (var intet problem på Sports Champ.) men efter flere mislykkede sving, flyttede jeg mig ud på gulvet foran bordet, med 20-40 cm. til kameraet.
Det blev lidt bedre, men svinget var stadig noget hø - ind til jeg fandt ud af, at jeg IKKE skulle stå med fronten mod skærmen, men med siden til! Det virkede lidt bedre, men stadig - et golfsving forstår den ikke helt (og jo, jeg spiller golf - som med bordtennisen er jeg ikke prof, men kan da komme rundt på en bane!) - så ikke helt tilfreds
Jeg tror jeg skal prøve et par "runder" mere (3 huller er der i demo'en).
Det var de første indtryk - om demo'erne synes jeg det er lidt skrabet med 2 spil i Sports Champs. og 3 huller i Tiger Woods, men der er andre demo'er som jeg ikke har prøvet endnu.
Jeg ser MEGET frem til den fulde version af Sports Champions!