|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 30-September-2010 kl. 07:50 |
||
Der trænger til at blive ryddet op i alt det pakkerod : http://www.markedsforing.dk/artikler/vis/artikel/prisen-paa-tv-eksploderer/
Hilsen Mikael |
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
Den der side lukker min computer.
Det er ikke pænt gjordt. ![]() Redigeret af moho - 30-September-2010 kl. 16:07 |
|||
![]() |
|||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
||
Stigende kvalitet er det bestemt ikke noget det afspejler. Synes nærmere kvaliteten er dalet.
|
|||
![]() |
|||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
||
Mine forældres generation lærte en nyttig huske-remse i skolen:
Den, som skriver d i 'gjort' -
han skal ha' sin hale smurt.
Så glemte man det aldrig. ![]() Redigeret af musicus - 01-Oktober-2010 kl. 15:04 |
|||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
||
Præcis! Sådan var datidens pædagogiske virkemidler.
![]() "Slående argumenter", kunne man vel næsten fristes til at sige.
![]() |
|||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
||
Var den oprindelige tekniske løsning - og forklaring bag pakkerne ikke, at man med fuld pakke lod hele signalet passerer. Altså fra laveste til højeste frekvens ? Ved de mindre pakker skar man mere eller mindre af i toppen af frekvensområdet med et filter. (højpas) Blev der ståret meget, var der kun lille pakke tilbage. Blev der skåret mindre, så var der mellempakke. En teknisk løsning som var meget mere simpel, fordi ét højpas filter er lettere og billigere end at filtrere enkeltfrekvenser(kanaler) væk. Sidstnævnte må i praksis være umuligt at gennemføre i enkeltkunderegi. Er det korrekt forstået ? Der har altså været en teknisk årsag til at acceptere pakkemodellen. Pakkemodellen har været med til at gøre markedet imperfekt, dvs. give høje priser. Med digital TV er der ingen teknisk grund til at opretholde pakkemodellen. (men der kan være andre grunde) /B Redigeret af B-CLG - 01-Oktober-2010 kl. 10:28 |
|||
![]() |
|||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
||
Problemet er jo lidt at kunderne trækker lidt i begge retninger med hvad de kunne tænke sig.
Hvis man skal køre enkelt valg af kanaler er man for det første nødt til at nedlægge de analoge kanaler helt. Derudover vil det være nødvendigt at have en boks eller ca-modul + kort til hvert TV man ønsker at bruge da man ellers ikke har mulighed for at styre hvilke kanaler folk skal modtage.
Så det kan sagtens lade sig gøre, men jeg tvivler på at man bare sådan lige vælger at kvæle det analoge TV signal i kabel-nettet inden for den nærmeste fremtid.
|
|||
![]() |
|||
Majmik ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
||
Man burde vel kun have "must carry kanaler" og nabolandskanaler som koster gratis (hvis jeg har forstået det rigtigt) i grundpakken.
Personligt ser jeg på: DR1, DR2, DRHD,TV2 og Discovery HD (som jeg så betaler for) alt det andet skrammel som jeg også får med vil jeg gerne slippe for ( Er tvunget til min. mellempakken for at kunne se Discovery HD) Hilsen Mikael |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Ja !
Nej sådan kan man ikke slutte - et marked med notering af fx levende køer kan være mere perfekt (og er det meget ofte) end en eller to slagterforretninger i samme by, selv om begge forretningerne sælger bøfferne enkeltvis.
Der er en meget syg opfattelse - hos mange - at blot man siger marked, så bliver det helt af sig selv optimalt. Det er ganske enkelt ikke så simpelt.
Da der er enorm forskel på priserne for de enkelte kanaler - en faktor mellem 50 og 100 mellem de billigste (50 øre var nævnt her på recorder) og de dyreste godt over 25 kr ( måske mere for Canal+). Det betyder, at en meget stor del af de kanaler - som 'folk som flest' ikke ser og vil vælge fra - koster uhyre lidt, medens TV2's, TV3's, CD's kanaler og sportskanalerne koster stort set det hele.
De der vil slippe for 'mine' BBC-World, CNN og ARD vil spare få kroner, medens jeg vil spare måske 150-200 kr/md eller mere.
Det er jo netop fordi youSee har lagt de digitale muxer for de tre pakker ind i samme frekvensgrupper, som de tilhørende analoge pakker - grund, mellem, fuld - at man kan se sin pakke digitalt UDEN kort på alle sine DVB-C modtagere.
Det er jo en enorm fordel for os alle - både praktisk og økonomisk - at undgå alle de kort. Det betyder nok også, at youSee vil kunne stoppe fx de analoge fuldpakkekanaler før 2018 som lovet, da der næppe vil være nogle, der betaler for en fuldpakke uden også at anvende DVB-C (allerede om få år)
Lars
![]() |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
||
Jeg skriver, "med til". Dels er det ikke eneste "problematiske" forhold som medfører at markedet er imperfekt. Dels er det selve administrationen af pakkerne, som er med til at give priser, som af enkeltpersoner opfattes som høje. Jeg skal ikke afvise at pakker kunne give lavere priser, men det vil nok kræve, at det mere har form af brugerinteressefællesskaber, som så kan presse prisen. Eksempelvis en "TV 3" brugerklub som handler sammen. En TV-kanal-Notering, ligesom kvægnotering kunne i øvrigt være spændende at arbejde videre med. Måske lidt tilpasset, men der er klart behov for andre løsninger. /B |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |