recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Under- og over vurderede film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnder- og over vurderede film.

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Under- og over vurderede film.
    Sendt: 25-August-2010 kl. 19:32
Ja overskriften siger sig selv. 

Hvilke film syntes i er over vurderet:

Hvilke film syntes i er under vurderet:

Gerne en lille begrundelse :D

Mine svar lige pt: 

Hvilke film syntes i er over vurderet: 

1. Blade runner
Jeg gad kun at se 1 time af filmen. Den var SÅ kedelig og musikken var man ved at blive sindsyg af. 
Den var dog rigtig godt lavet.

2. Hurt Locker
Hvor er historien, jeg kan godt se en pointe eller et budskab. Men mænd er i krig, de kommer hjem, finder ud af at de mangler spænding tager tilbage i længere tid til krig.

Hvilke film syntes i er under vurderet: Det ved jeg ikke :D
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:39
Sådan en liste kunne sikkert ende med at blive rigtig lang - nok især med de overvurderede film. Wink

Selv har jeg altid haft temmelig svært ved (med ganske få undtagelser) at blive forblændet af storheden i Sergio Leone's film. Thumbs Down

Redigeret af musicus - 25-August-2010 kl. 22:54
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:10
Jeg kunne lave en lang liste, men nøjes med et par stykker:

Overvurderet:

Blade Runner - gab hvor er den kedelig og jeg har bestemt ikke noget imod "langsomme" film, men med alt den hype der er omkring netop denne film, så var jeg ekstrem skuffet.

Avatar - ufattelig en "børnefilm" kan blive nomineret til en Oscar.

Undervurderet:

American History X - Simpelthen en fremragende, skræmmende og tankevækkende film der fortjener et større publikum.

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:17
Nu provokerer jeg muligvis en masse men her er to aktuelle film og mine holdninger:

Overvurderet:

Inception - flot lavet, men virkelig banal og jeg har svært ved at genkende anmeldernes problemer med at følge med. Det kører jo lige ud ad landevejen.

Undervurderet:

Expendables - jeg havde ingen forventninger men blev positivt overrasket. Godt tempo og gode one-liners, som i de gode gamle 80'ere. Samtidig var det befriende at se en film som ikke benytter computeranimerede special effects. Alt er lavet old-school og det holder stadig.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:39
Overvurderet: The Dark night. - Jovel, en udmærket Batman film, men det er jo altså også bare en god Batman film. Så nummer 11 på IMDB's liste over storslåede film ...det fatter jeg personligt bare ikke.

Undervurderet: The Fountain. -  Ahh, endelig en meningsfuld spirituel film (om eksistensens skrøbelighed), hvor instruktøren med sit sædvanlige folus på detaljer virkelig udnytter cinematografi og lyd. Det synters jeg bare er lækkert selv om jeg er indforstet med at overfladisk indstillede mennesker sikkert vil savne biljagt, kriminalitet, vold eller mord inden de første 10 minutter er gået og også vil syntes at resten af fimen er noget utroligt mærkelig og kedelig. Men jeg hungrer personligt efter flere film af den slags. 
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:51
Overvurderet:
No country for old men - aldrig har jeg kedet mig mere bravt. Og måske er jeg bare utroligt uintelligent eller også har jeg sovet igennem nogle nøglepunkter i handlingen, men jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad det var i handlingen der overskred grænserne for en ganske almindelig og simpel "forbryder på flugt"-film.

(og tildels enig med TBC1 i Dark Knight - Personligt synes jeg det var en fantastisk film. Men den 11. bedste film i filmhistorien? I don't think so).

Undervurderet:
Watchmen - en mere eller mindre banal "superheltefilm", dog med nogle gange tankevækkende synspunkter på definitionen af "det gode" og "det onde".

Redigeret af Krjstoff - 25-August-2010 kl. 20:52
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:55
Pyha troede kun det var mig der var tosset !Embarrassed

Overvurderet:
Hurt locker ,Brødre rører emnet, indirekte og mange ,andre exvietnam film (traumet med at være nødvendig ! komme hjem ,ikke vide hvor man hører til,( har selv en bror der har været 9.år i legionen ,har meget svært med ,at finde sit ståsted civilt)).Thumbs Down

Undervurderet:
The fountain ,ved godt det mest er ment som et kærlighed plot, men den berører ,næsten alle trosretninger Incl.asa ygdrasil ,der er så mange intressante strenge ,så man bliver helt overvældet ,i det lys kan jeg godt forstå mange ikke forstår meningen med den, men det er præcis styrken ,at den giver alle ret ,i hvad som de mener er universel't.Thumbs Up
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:15
Overvurderet:
Avatar... ren farvelade med en ufattelig dårlig og banal historie!

Undervurderet:
'Twelve and holding". Fantastisk film som ingen har hørt om.. God og relevant historie og fantastisk skuespil. MUST see!!
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:27
Den der "Titanic" Ermm Gaab Pinch
 Bedste: Lord of the Rings.
    carsten
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:31
Nu er der vel ingen større chancer for enighed i disse kategorier, for den enkeltes oplevelser af en film er jo enestående.

Jeg synes f.eks. at Hurtlocker er fremragende, og det samme gælder for Avatar - den sidste måske pga. af billedet. Til gegæld synes jeg Terminator filmene er noget overvurderet brasLOL

Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt, og der er heller ikke nogle overnaturlige robotter og fænomener - kun fortællinger som de fleste kan forholde sig til, hvis man altså vilSmile

Redigeret af Hother - 25-August-2010 kl. 22:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt

Det var da en underlig nedvurdering af folk herinde Dead, tror du ikke mange herinde er mindst lige så glade for den gode historie, som den rene underholdning som eksempelvis Transformerfilmene?

Fyi fordi man syntes en film er overvurderet betyder ikke nødvendigvis at man syntes filmen er dårlig. Eksempelvis syntes jeg også at LOTR er overvurderet, men det er imo ikke en dårlig film.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

...
Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt, og der er heller ikke nogle overnaturlige robotter og fænomener - kun fortællinger som de fleste kan forholde sig til, hvis man altså vilSmile

Eksempler? Det må jo være dit bud på undervurderede Wink
Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu