recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote der bare virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote der bare virker?

Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universal remote der bare virker?
    Sendt: 26-Marts-2013 kl. 08:33
Jeg havde lidt håbet på at nu når vi alle sidder med Ipods/phones/pads at vi ville kunne få nogle rigtig fede universal remotes, som man kunne tilpasse sine egne behov, men det er ikke rigtig lykkes mig at fine nogle sådan. Bevares der er da nogle derude, men tør ikke lige smide 600-700kr efter en app jeg ikke aner noget om den kan bruges.
Så i går fandt jeg mine gamle Harmony frem som jeg havde brugt/bandet over før Wifi-kontrollernes tid.
I princippet burde Harmonyén være brugbar. Alt kan sættes op og styres fint.
Jeg har et TV, en forstærker og en PC med XBMC. Alt dette funker sku helt OK Wink
Men men men det der altid har drillet mig sindsygt med brugen af disse remotes er når man bruger aktiviteter.
Problemet opstår hvis/når en enhed ikke er blevet slukket. Næste gang man så bruger en aktivitet så istedet for at den tror enheden skal tænde op så slukker den enheden. 
Er der en eller anden mulighed for at komme dette til livs?
Eller nogle der kender en remote som bare styrer Tongue
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 08:57
Den medfølgende remote fra min Onkyo TX-NR 5009 virker perfekt til alle apparater jeg har. Tror også de mindre modeller har en multi remote.....
Selvfølgelig skal du trykke på tuner (eller hvad du skal betjene inden) også remote den.
Tænd sluk sidder i toppen af remote: source on/off
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Den medfølgende remote fra min Onkyo TX-NR 5009 virker perfekt til alle apparater jeg har. Tror også de mindre modeller har en multi remote.....
Selvfølgelig skal du trykke på tuner (eller hvad du skal betjene inden) også remote den.

Men du har jo ikke aktiviterne og XBMC på PC kan den vel næppe styre?

Jeg leder efter noget som skal være idiot-sikret, nemt også for børn og det andet køn Wink
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:04
Mange apparater kan faktisk modtage 3 forskellige IR-koder:
 - Tænd
 - Sluk
 - Skift mellem tændt og slukket.

Den originale fjernbetjening bruger som regel kun den sidste (da den kun har 1 knap til tænd og sluk), men en aktivitetsbaseret fjernbetjening bør altid bruge de to første (også kaldet "diskrete koder"), hvis apparatet understøtter dem.

Desværre er Logitechs programmeringsinterface noget hø, som tilretter funktionaliteten efter brugerens svar på nogle vildledende spørgsmål. Det her er et godt eksempel:
Du bliver spurgt, om din originale fjernbetjening har en fælles knap til tænd/sluk eller to separate knapper. Du svarer naturligvis "fælles knap", for det har den originale fjernbetjening jo. Havde du i stedet svaret "to knapper", ville din Harmony bruge de separate kommandoer for tænd og sluk, og du ville ikke opleve problemet.

Ovenstående forudsætter naturligvis at dine apparater understøtter diskrete IR-koder for tænd og sluk. Det kan du kun finde ud af ved at prøve dig frem.

Det mest mærkelige er egentlig, at programmet overhovedet spørger. Logitech har jo selv lavet databasen over apparaternes IR-koder, og derfor ved de jo bedst selv, om apparatet understøtter separate IR-kommandoer for tænd og sluk.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:11

Så når du ser TV og skal skifte kanal, skal du først trykke "TV" og så trykke på kanalskifte-knappen, og når du så vil skrue op for lyden, skal du først trykke på "Receiver" og så trykke på volumenknappen.

Det er samme elendige funktionalitet som på en 30-kroners multifjernbetjening.

En ordentlig fjernbetjening betjener dine apparater, som om de var eet apparat.

En ordentlig fjernbetjening tænder og slukker automatisk de apparater, som er del af en aktivitet. Det er ikke meningen, at man skal slukke og tænde dem alle hver for sig.

Redigeret af Allan Olesen - 26-Marts-2013 kl. 09:13
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:18
En Beo4 og en lintronic boks, det styre. 
Kræver lidt opsætning men man kan så også få det til at spille fuldstændig som man ønsker, hos os har vi Philips TV, Argon forstærker, Apple Tv, YouSee samsung boks, Wii og Panasonic BluRay. Mine børn på 4 og 7 og ikke mindst min kone, kan styre det hele uden problemer.

Det kræver selvfølgelig også "diskrete koder" for on/off og input valg for at vike optimalt, men det findes for rigtig mange produkter på hjemmesiden.

Redigeret af Rough - 26-Marts-2013 kl. 09:19
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 09:39
ville bare tro at det hele ville kunne laves meget nemmere via apps til ipad.
Når alle ens enheder er på wifi.
Man ville kunne få den vildste remote, hvis man kunne customize den som man lystede med funktioner. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19480
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Eller nogle der kender en remote som bare styrer Tongue

Lintronic + Beo4 styrer.

Herhjemme styrer det uden problemer Marantz forstærker, Pioneer TV, Pioneer DVD og Denon CD afspiller. Nå ja og så klarer den multiroom betjening bedre end Marantz's egen remote.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 10:20
Jeg bruger denne løsning:
Jeg havde de samme problemer med min Harmony som du nævner.
Med Irule slipper du for problemerne, tager dog lidt tid at sætte sig ind i, men det kan gøres rigtigt lækkert
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Med Irule slipper du for problemerne, tager dog lidt tid at sætte sig ind i, men det kan gøres rigtigt lækkert
hvor købte det den henne?
Og hvilken model skal man vælge for at sikre mig at mine enheder er kompatible?

Redigeret af mbm1 - 26-Marts-2013 kl. 10:52
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Hej

Har også lige indkøbt mig et sæt "Irule"..... skal til at lege og sætte det op i påskeferien.

Bliver fedt - både at lege, men også at få noget, som man kan bruge på sin ipad/iphone, og som kan styre alt ens grej.

Ridderdk..... du skulle aldrig have sagt, at du bruger irule - nu bliver du misbrugt på det kraftigste Wink

Mvh
LBA75 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 11:31
Softwaren køber man ved at oprette sig som bruger med sin google konto.
Hvis alle komponenter kan styres over wifi behøves ingen hardware.
Jeg har et samsung tv som desværre ikke understøtter wol, derfor har jeg været nødt til at købe en Itach ip2ir, kan fås I dk for ca 900,-
Men start eventuelt med en trial periode og se hvor smart det faktisk er. Vi har herhjemme 7 forskellige tlf/tablets som alle uafhængigt af hinanden kan styre det hele - tv, apple tv, yamaha receiver, xbmc, motorola tv boks,
Til top

Besvar Besvar Side  123 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu