recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grafik

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grafik
    Sendt: 12-August-2012 kl. 13:37
Hejsa.

Jeg skulle lige høre om en lille ting.

Min kammerat har samme bundkort som mig, et Asus P8H67-M PRO.

Han har så købt et bedre grafikkort og sat i maskinen, han synes bare ikke det har ændret noget.

Kan det tænkes man skal slå det onboard grafikkort fra i bios´en eller hvad, det var lige min første tanke??

håber nogen lige kan svare på det.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 14:05
Hvad for et grafikkort er det? for det kommer osse an på hvor hurtig PCI soklen er.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 14:37
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 17:42
Nå kan jeg ikke lige komme ind på det første link. Men kerne hastigheden ser ikke så høj ud. Så men er ikke så meget i nVidias . Men hvis jeg viste hvilket onboard der er i. Men det skulle være bedre af ligevel
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 18:48
Det nVidia GT 450 er ikke just nogen fartdjævel, men hastigheden bør stadig være klart højere end den indbyggede grafik i processoren. Hvilken processor model er der tale om?

Har han koblet skærmen til udgangen på bundkortet eller til udgangen på grafikkortet. Kun hvis han kobler skærmen til det eksterne grafikkort vil det også blive anvendt, selvom man i teorien kan sløjfe det igennem processorens grafikkomponent og ud via bundkortets stik vha. Lucid Virtu softwaren.

Redigeret af azrael - 12-August-2012 kl. 18:48
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 18:51
Og kortet sidder vel i det hurtige stik. Det ene PCIe er 16 x, det andet 4 x.

Redigeret af Brixen - 12-August-2012 kl. 18:51
Venlig hilsen
KB
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 19:47
Han har en i5 2300k cpu i den, men vil da lige høre ham ad hvor den sidder henne.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 07:55
Regner med, at det er en Intel Core i5-2500K han har. Der findes ingen mindre 'K' model end denne. Det betyder, at han har en Sandy Bridge og HD3000, dvs. sidste år bedste indbyggede grafik fra Intel (dette års Ivy Bridge og HD4000 er lidt bedre). Under alle omstændigheder vil det eksterne grafikkort, alt andet lige, give en betydeligt bedre ydelse, så jeg er spændt på at høre om han har sat stikket i den korrekte udgang... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 08:53
Har han installeret drivere fra nvidia, og ikke blot dem som windows selv finder? Disse kan nemlig godt have noget tid på bagen.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 21:56
han har sat stikket til grafikkortet, men han var ikke lige klar over om han havde sat den i 4x eller 16x port, hvor kan man lige se det henne??

Ja må os hellere lige høre om han har hentet fra nvidia
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 22:10
PCIe x16 soklen er den lange sokkel der typisk sidder tættest på processoren. Jeg kan dog ikke helt forestille mig, at det skulle være problemet. Typisk vil man kunne se, at det meste af grafikkortets stik så ville sidde udenfor soklen. Faktisk tror jeg slet ikke, at det kan lade sig gøre uden at man selv fysisk fjerner bagenden af soklen.

Prøv at få din kammerat til at køre "dxdiag" for at se om der skulle være problemer med DirectX. Sommetider kan der gå ged i den hvis man har installeret nyt grafikkort og/eller ny driver.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 22:12
PCIe portens hastighed kan SELVFØLGELIG ses i bundkortets manual.
Ja, jeg ved godt at det er træls, at skulle kigge i en brugsforvirring!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu