recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stærkste WIFI router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stærkste WIFI router

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: stærkste WIFI router
    Sendt: 20-Maj-2013 kl. 22:01
Jeg bor i et skod Beton nybyggeri, og det er en sølle 110kvm lejlighed.

Jeg har enorme WIFI problemer, jeg har haft en DIR655 og en Gamerslounge router før, som skulle være gode, men købte en APPLE basestation som havde væsentligt bedre performance, den har været fint selv i et 200kvm hus (med et par apple express som extenders), men her virker det bare slet ikke.

selv med extenders, skal jeg være heldig hvis det bare kører nogenlunde i værelserne.

og jeg er ved at være træt af extenders, findes der nogle RIGTIG stærke routere man kan bruge (issuet er også, mit fiber er gemt i et rum langt væk, og der ligger et fordelingspunkt der, som jeg helst skal bruge.

jeg har kig på en ASUS RT-N66U til 999 som er rost, jeg har intet imod 2x pris, hvis det er bedre.

Jeg kræver egentligt 10-15mbit stabilt i yderområder, da jeg streamer VIAPLAY fra IPAD/IPHONE til ATV. 

til info så lige nu sidder jeg sølle 4 meter fra min router, dog i et værelse og får 15mbit når jeg tester min 60/60 mbit (har prøvet kanalskift) før i tiden lån jeg på 70/70mbit i stuen som er længst væk.. (kan være Basestation er ved at dø)

Redigeret af Rasmusdc - 20-Maj-2013 kl. 22:03
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 05:44
Da der er jern gitter i beton, er det svært et finde en der kan dække. Da jern er signal dræber
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 09:26
Jeg havde en Linksys med DD-WRT firmware, den var skruet op til 160 mW i sendestyrke. Det gjorde at jeg havde et stabilt signal. Men det stiller også krav til de enheder som sender, da de jo ikke kan boostes på samme måde.

Har nu skiftet til Asus RT-N66U og den klarer det samme på G netværket, som min Linksys og det er uden at den er skruet op mere end de tillade 100 mW

Jeg har ikke testet de andre netværk endnu, men 5 GHz kan vidst lovligt skrues op til 200 mW.

Under alle omstændigheder skulle RT-N66U kunne køre DD-WRT og så kan du vælge at skrue på styrken. Det kræver dog nok en blæser hvis styrken skrues langt op over normalen og det er ikke lovligt. Så tænk på dine naboer hvis i bor tæt sammen.

Alternativt har jeg rigtigt gode erfaringer med Ubiquiti accesspoints. Hvis du mangler dækning så placer ét i hvert ende af boligen og du har med garanti aldrig problemer igen.
De kan også fungere autonomt som repeater, så den ene ikke behøver andet end strøm.
Men de virker bedst med kabel og kan køre power over ethernet med tilhørende adaptor.

Redigeret af Cyberguyen - 21-Maj-2013 kl. 09:29
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 09:55
tusind tak, tror jeg prøver denne ASUS...

ellers må jeg tænke lidt kreativt med mit setup, det er bare ikke lige så let.

har sådan et "elektronik rum" (men jeg har ikke bygget det, så det er begrænset, og det er gemt i hjørnet, skærmet så derfor jeg har problemer med wifi)

jeg er dog så heldig de har trukket 2 netstik ud, et til stuen og et til mit kontor. og så har jeg fiber ind derude = det var det optimale sted at route fra, så jeg kan sende 1gbit til min kontor pc, og 1gbit ind til et fordelingspunkt som rammer Appletv / Mac mini / PS3

jeg vil ikke slippe 1gbit til min kontor pc og fast forbindelse til Appletv, da hastigheden på disse er vigtig.

hvis jeg vælger at sætte routeren ud på kontoret eller stuen, så får jeg det problem, at jeg skal køre fiber modem ud gennem det stik der er i elrummet = jeg kan ikke fordele til det andet rum, da jeg kun har en IP direkte fra modem, SUCKS... (homeplug fungere, men det er max 3-4mb/sec dog er det fair til video)..

har set man kan lave et alternativ istedet for at bruge extenders, hvor jeg kan bruge 2 routere hvor den ene kører DHCP og den anden reelt bare er koblet på med en 192.168.1.2 IP og så har et WIFI netværk, så burde pc´erne fange den stærkeste.

det er et altenativ.

ellers må jeg lave 2xwifi netværks, hvor det ene er dedikeret til ATV og derfor står midt imellem de 3 devices.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 10:26
Du kan løse dit problem ved at købe noget udstyr der kan køre VLAN.
Så kan du selv bestemme om din router eller din switch skal stå ved dit fiber eller i teknik rum.
Sæt eksempelvis en VLAN switch i dit kontor og send din fiber ind i et VLAN til din router. Din router kan så sende dit LAN netværk tilbage til dit kontor i et andet VLAN på samme kabel.

Der er én her som køre med speciel firmware på sin ASUS RT-N66U og som bruger VLAN.

Men det kræver som sagt at begge ender er i stand til at køre VLAN, så du skal også have switch med VLAN.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:32
Måske et par af dem her kan hjælpe: http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/vaerktoej-og-tilbehoer/rj45-y-splitter-%281xrj45-til-2xrj45%29.asp (findes også andre steder).
De kan give lidt flere valgmuligheder mht. placering og kabling.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:45
Hvad med AC udgaven? Vil det kunne betale sig at købe den eller er det stadig for "beta" til at give de ekstra par hundrede kroner? 

Kan forstå ikke så meget understøtter det endnu, men hvis man skal være klar til det.
Mvh.

Casper
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Måske et par af dem her kan hjælpe: http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/vaerktoej-og-tilbehoer/rj45-y-splitter-%281xrj45-til-2xrj45%29.asp (findes også andre steder).

Så kan man ikke køre Gigabit full duplex og er tilbage op 100 mbit. Ouch
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:53
Grunden til at det sikkert kører elendigt med extenders, er nok at alle andre også har bjerge af tråsløst udstyr i din ejendom. Dybest set graver man en grav dybere og dybere jo flere extenders man sætter op.

Start med at købe en billig router som kan køre DD-WRT og VLAN.
Så kan du købe en mere og sætte op i teknikrummet som switch med AP med VLAN (router slået fra)
På den måde får du både switche og trådløse netværk i kontor og elektrikker rum.

Det må da kunne dække din lejlighed med wifi og kunne gøres for 1000-1500 kr samlet Thumbs Up

Dette skema viser hvilke routere der kan køre med VLAN:

Jeg har dog ikke testet dette, da jeg normalt benytter udstyr i 10.000+ kroners klassen til VLAN.

Redigeret af Cyberguyen - 21-Maj-2013 kl. 11:56
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er i langt de fleste tilfælde tilstrækkeligt.
100Mbit full duplex trækker såmænd video ganske fremragende og han har "kun" 60/60 til internettet. Dvs. det er alene internt at det kan have betydning.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er i langt de fleste tilfælde tilstrækkeligt.
100Mbit full duplex trækker såmænd video ganske fremragende og han har "kun" 60/60 til internettet. Dvs. det er alene internt at det kan have betydning.

Enig - men hvis han ønsker at have en nas eller andet udstyr på i elektrikker rummet, så kører han 100 Mbit fra sit kontor og det er kun ca. 12 MByte pr. sekund.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2013 kl. 17:10
Hvad er problemet i at have den der fibernet router ting stående i teknikrummet, trække nogle almindelige rj45 kabler til passende steder i lejligheden og sætte en alm. wifi router eller to op som ekstra access points der? Eventuelt slå wifi'en helt fra på routeren i teknikrummet hvis signalerne alligevel ikke er til at fange?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu