recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad Mini vs. iPad Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad Mini vs. iPad Air

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad Mini vs. iPad Air
    Sendt: 18-Februar-2014 kl. 16:59
Hej!

Jeg kigger på de nye iPad's, og er i tvivl om man skal gå efter en Mini Retina og Air.
Jeg har selv en 2'er nu her, og tænker at Mini'en er mere håndholdt, når man er på farten..

Har I fået nogle erfaringer eller noget, så I kan anbefale noget??

Pft. Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:12
Du må ud og prøve og derfra skabe din egen holdning. Det er det eneste der kan bruges her, for selve apparaterne kan jo præcis det samme.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:20
Var selv i tvivl og valgt air, nu var den også i tilbud til 2999, men er super glad for den og størrelse på skærmen.
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:23
Jeg har stået med samme overvejelser. 

Jeg valgte mini'en. 

Mine tanker bag valget: Jeg har en bærbar computer i forvejen. Den største innovation for mig med ipad er mobiliteten, idet den er mere rar at tage med på ferie eller ture, men når jeg er hjemme og skal arbejde længe/spille, så har jeg computeren. Mobiliteten vægtede derfor tungere end skærmens størrelse på ipad'en. Derfor blev det en mini.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Var selv i tvivl og valgt air, nu var den også i tilbud til 2999, men er super glad for den og størrelse på skærmen.

Hvor var den på tilbud henne til den pris ? Øv at jeg ikke så det :-(
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:28
Expert torsdag i sidste uge.

Men som callie skriver, hvis mobilitet er vigtigst så er en mini nok bedst. Min bliver brugt herhjemme i stedet for bærbar og til at tage med på ferie til at fx at læse magasiner på, her synes jeg skærm størrelsen er rar, dog fylder den ikke meget, i forhold til en bærbar.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:52
Nu skiftede min datter sin iPad1 ud med en mini 1.g - her oplever jeg at wifi ikke er så godt som på iPad1. Ved ikke om det også gælder når man sammenligner en Air med en mini retina.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 19:08
Det der i min mening taler mest imod mini'en er, at dens farvegengivelse ikke er ligeså god som Air. Det ville alene afholde mig fra at vælge den lille model.
http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_4.htm
http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_3.htm

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Februar-2014 kl. 19:09
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 23:30
jeg har iPad mini og 4 bruger ikke rigtigt minien, synes den er for lille så bruger jeg som regel bare min iphone hvis ikke iPad 4
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 08:55
Mini'en er for lille, performance og skærm er super, men skærmen er for lille, og knapper bliver hurtigt for små. Desuden er rammen også for tynd til at holde om hvis den holdes som 'portrait' og ikke 'landscape'
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:46
Inden Air kom synes jeg at minien var klart den bedste iPad pga størrelse og vægt. Men efter at Air'en er kommet i lettere og mindre udgave synes jeg at de er lige godt. Vil helst bruge air derhjemme men hvis det var en jeg skulle have med rundt så er mini den bedste efter min mening


Redigeret af Berdel - 19-Februar-2014 kl. 09:46
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu skiftede min datter sin iPad1 ud med en mini 1.g - her oplever jeg at wifi ikke er så godt som på iPad1. Ved ikke om det også gælder når man sammenligner en Air med en mini retina.

Det læste jeg godt i Mobilsiden.dk anmeldelse af Mini Retina, hvor Mini 1g. lige bliver omtalt:
 

Har du den første Mini vil du vide at du skal holde dig i nærheden af trådløse routere da Mini 1s antenne ikke just var noget at prale af. Apple har dog ændret dette og med Mini med Retina skærm kan du frit bevæge dig rundt i huset afkroge uden af miste Wi-Fi forbindelse. 

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/retina-ipad-mini-anmeldelse-kompakt-muskelbundt-og-stilfuld-oplevelse,lid.30512/#ixzz2tkx9wJG8
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu