recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55H7005 -  "Huller" i lyden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mofi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mofi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden
    Sendt: 24-Januar-2015 kl. 17:34
Jeg oplever af og til at lyden kortvarigt falder ud. Det høres bl.a. som en stavelse i et ord der mangler.

Det sker måske omkring hver 10. gang vi ser fjensyn. Det hjælper at slukke og tænde tv'et igen.

Når problemet er tilstede sker der udfald omkring en gang i minuttet.

Fjernsynet har seneste firmware (1200.2) og programmer modtages via dvb-t. Problemet optræder ikke på vores ældre (C serie) tv.

Er der andre som har dette problem?
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 19:45
Jeg kører lyden igennem reciver og oplever det du beskriver når vi ser netflix men ikke på alm parabol tv
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 19:45
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
mofi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2014
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mofi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 16:06
Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.

Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.

Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Hvad så hos Blumenberg? Der sker det med Netflix!

M.v.h.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Netværksproblemer måske ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Netværksproblemer måske ?

Mon ikke det ville være synligt i billedet, inden det går ud over lyden?

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 10:11
Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri.
alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger.
kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri.
alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger.
kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden

Du beskriver tidligere at du kører lyden gennem forstærkeren, og så kan vi, i dit tilfælde, nok godt udelukke TV'et som synderen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:34
Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv.
ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv.
ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver

Ahh....jeg misforstod dit set-up...du bruger Netflix app'en i TV'et så, og kører lyden derfra til receiveren.
Så kan det godt være et TV problem.
Til top
srydlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2015
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér srydlund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af mofi mofi skrev:

Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.

Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.

Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden.

Jeg har samme problem med mit H7005, hvor der også er periodiske lydudfald på DVB-T (Boxer).
Problemet oplever jeg på forskellige kanaler.

Når jeg observere problemet så har jeg samtidig tjekket signalstyrken og kvaliteten og der er ingen problemer.

Det tyder på at der er et generelt problem med audio dekodningen

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu