|
Frit tv-valg er lig med prisstigning |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Maj-2015 kl. 19:09 |
Læs her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/05/03/152029.htm Redigeret af zulfo - 04-Maj-2015 kl. 10:50 |
|
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
det siger jo sig selv, kan alle vel regne ud
|
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis dem der råber i samlet flok er med til at få den ændring, så vil prisen få mig til at gå ned på grundpakken.
Men det er jo streamingtendensen, der har sat gang i den udvikling, som politikerne vil ændre. |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
Syntes også det giver meget god mening. Problemet er jo lidt at regeringen nærmest bruger det her som en slags valgflæsk og soler sig i det, da stort set gud og hver mand hader tv udbyderne og syntes de er nogle griske svin.
Men som ham fra Stofa nævner, så er det jo altså noget boligforeningerne selv vælger. Kan ikke se, hvorfor regeringen skal blande sig i det da det jo i forvejen besluttes ved afstemning.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kunne godt tænke mig at se regnestykket bag. Det siger sig selv at hvis du vil fortsætte med alle de samme kanaler, så vil prisen stige. Men hele konceptet er jo netop ikke at fortsætte med de samme kanaler, men udvælge dem der interesserer én.
Jeg kan også sige det på en lidt mere kynisk måde: Hvis det skulle være sandt at det ville give prisstigninger for 85% af brugerne, så ville Stofa ikke modarbejde det.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og ende med at betale mere, hvis du vil have en vis cocktail. Kun dem der vil ned på grundpakke eller derunder vinder noget ved det. Det kommer i første ombæring til at koste kassen i administration. Dernæst i ombygning af ældre antenneanlæg, der ikke har kapacitet til opgaven. Det "masserne" glemmer er at mange steder har man overladt kablerne til en TV-udbyder i forbindelse med renovering/opgradering af kabelanlæg. Derfor er man bundet til "den store pakke" gennem en årrække, fordi TV-udbyderen (selvfølgelig) skal have sin investering betalt tilbage. Men hvorfor valgte man så at "sælge" sine kabler - jo fordi ellers skulle foreningen til at rejse en frygtelig sum penge til at modernisere sit anlæg. Jeg er ked af det, de fleste antenneforeninger ligger som de selv har redt og jeg har absolut ingen forståelse for, hvorfor der skal lovindgreb til. Det står vel enhver frit for at påvirke beslutningstagerne, eller alternativt fraflytte boligen. Klaus |
|
Bruger udmeldt 30
Funktioner
Tak(0)
|
Argumentet om at det er overraskende for nogle at flytte til et boligområde, hvor der følger fællestv med, køber jeg ikke. Er det bedre at boligforeninger giver los til paraboler?
Jeg forudser også et hav af administrativ bøvl og teknisk fornyelse, hvis der kommer et lovindgreb. Redigeret af tonice25 - 03-Maj-2015 kl. 21:06 |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan vi regne med noget som helst lige nu, her før et folketingsvalg? Mon ikke, det bare er valggas altsammen?
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er da også en mærkelig undersøgelse. Hver husstand skulle i snit kunne spare 149 kr.
Det er lige før at det mange steder slet ikke kan lade sig gøre at hoppe fra fuldpakke ned til minimum pakke og tilvælge 2 kanaler, imens man sparer 149 kr. Så mon ikke det er en usaglig undersøgelse. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man skal huske at betale for retten til at se en kanal, der allerede bliver produceret og findes kablet ikke kan sammenlignes med at købe en fysisk vare fx en cykel.
Køber man cyklen, er den forud blevet produceret og solgt til forretningen. Køber du ikke cyklen, vil forretningen alle forhold lige indkøbe en cykel mindre fra fabrikken, der igen vil producere en cykel mindre i næste produktionsserie, og ultimativt vil der blive gravet måske 50 kg mindre Bauxit i en Aluminium mine. I modsætning hertil er tv-kanalernes programmer allerede produceret og leveret til dig (bortset fra krypteringe/pakke-filter), Købet af en tv-kanal er således ikke en ekstra vare, der skal produceres som cyklen ovenfor, men udelukkende et udtryk for at også du deltager i at dele udgiften for produktionen. Det ligner lidt vore veje, der betales af alle os bilister uanset om vi lige kører til Esbjerg eller Åkirkeby eller på en vej rundt om København (=den store pakke). Jeg har ikke været i Nordjylland i bil de seneste mange årtier. Jeg kunne derfor mene, at jeg (mine skattekroner) ikke skal betale for motorvejen til Hjørring. Men min betaling til vejene nordenfjords modsvares jo af, at nordjyderne er med til at betale vejene her, hvor jeg bor, og som nordjyderne ikke benytter ret ofte. Der er intet der tyder på at vi ville få bedre veje og slet ikke billiger kørsel, ved at lave betalingsveje overalt. Vi ville ret sikkert mest opleve en stor ekstraudgift til administration af opkrævning af vejafgifter mm. Hvis der blev indført, at alle havde DR+lokal+nabolande sammen med betaling for at have kabel-tv/internet i ejendommen/foreningen og vi derefter hver især skulle vælge og købe alle andre kanaler en ad gangen, så ville de, der ser særligt populære kanaler - fx TV2, TV3, 4,5,6,9 og en fæl bunke sportskanaler - komme til at betale flere gange mere pr kanal, fordi vi er rigtigt mange, der vil spare disse dyre kanaler. Derimod vil fx jeg, der kun vil have TV2News og de helt billige kanaler som CNN, BBC World og måske dk4 og Charlie, vil skulle betale langt mindre. Men det betyder så, at skulle jeg fx en dag få besøg af nogle børn, så er der heller ingen Disney kanler, de kan se. Som det er nu betaler vi alle til Disney, men den samlede pris, som youSee eller Stofa har forhandlet og betaler til Disney, er fastsat efter, hvor mange der typisk ser disse kanaler. Lars |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Bruger udmeldt 33
Guld medlem Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Japer - 22-Oktober-2016 kl. 20:32 |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig. Bilka kunne også sælge mælken billigere hvis hvis man kun kunne købe den i en sampak med bacon, vaskepulver og hundemad. |
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |