|
Hvad kan man gøre af krav? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-September-2015 kl. 21:15 |
|
Ikke ligefrem en jura sag, men en forespørgsel.
Jeg har haft min nad receiver til rep via hifiklubben og der blev konstateret fejl på hdmi boardet. Det er blevet skiftet (desværre ikke til v2 som eller forespurgt). Imellemtiden har jeg haft lånt en nad receiver som uden nogle problemer har virket herhjemme i 14 dage. Da jeg så kommer hjem med min t757 har jeg kort støj ved input skifte. Havde jeg ikke med lånte t748. Senere har jeg gudhjælpemig sne på billedet, præcis som fejlen var oprindeligt. Forsvinder dog efter input skifte. Så umiddelbart ser det ikke skide stabilt ud og tænker ikke det har lang leve tid. Det skal siges min receiver får nok luft. Hvad kan jeg stille af krav? Hdmi boardet er IKKE skiftet til v2, som der ellers blev gættet på da man ikke satte ældre moduler i når der var nyere. Men arc og cec kan ikke tilvælges ihvertfald nu |
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis den er lavet på garanti eller reklamationsret, har du ikke krav på at få en version 2, heller ikke selvom du har spurgt efter det.
Har du købt dig til det, så er snakken en anden. Men når den stadig ikke dur, har du mulighed for at kontakte hfk gen, og bede dem kigge på den. |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en forsikringssag:).
Havde heller ikke omkrin om v2, men spurgte til det, hvilket værkstedet sagde de ville kigge på. Hifiklubben forventede det, nu v2 er et nyere bundkort. Men det er nu heller ikke sp vigtigt. Det var mere hdmi delen, som jeg er usikker på holder ret længe. Men ja det har jeg vel også 2 år på. Det er bare lidt træls allerede at se sne osv, når den liiiiige har været inde og når en mindre dog nyere model ingen gener laver. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal give dem endnu en mulighed for at reparere, og foreslå skriftligt at de skifter til vers 2, da vers 1 åbentlyst ikke virker.
Hvis recieveren efter anden reparation af samme fejl ikke virker, har du krav på en total ombytning eller penge tilbage. |
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der kommet jura på, at det er to gange? Det har der nemlig ikke været tidligere, selv om de fleste butikker har haft den holdning. |
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og i fald af der er kommet lovgivning om det, så må du gerne linke til det.
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis sælger "flere gange" har prøvet at reparere den samme fejll uden resultat, kan du forlange ombytning eller penge tilbage. Flere gange vil jeg mene er to gange.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangel-ved-varen/Valget-mellem-ombytning-og-reparation?tc=EB392ADFE77B4366834024CFB52533DC |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er den jo ikke lavet på reklamationsretten, men det er en forsikringssag.
Så kan man ikke få receiveren ombyttet eller pengene retur. Reelt skal man have fat i forsikringsselskabet og læse deres betingelser igennem.
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er han på Herrens Mark, læs underlagt "det der er skrevet med småt"
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er så din definition af flere. Sælger kan og må have en anden, og generelt er det en afvejning for hver gang, hvorvidt det er køber til unødig gene. Men som Per påpeger, er det her egentligt ligegyldigt :) |
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
7: Du kan klage i op til 3 år, hvis problemet kommer igenReparationer forældes normalt efter 3 år. Dvs. at hvis problemet kommer igen, inden 3 år efter reparationen blev udført, har forhandleren pligt til at løse det uden omkostninger eller besvær for dig. Var varen knap 2 år gammel, da fejlen blev forsøgt ordnet, kan du med andre ord klage over det samme problem, indtil varen er knap 5 år. Dog er det dig, der har bevisbyrden for, at der er tale om samme fejl. kilde: http://taenk.dk/gode-raad/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler så hvis op mener det er samme fejl, så bare tilbage med den |
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Well ifølge Tænk har forhandleren kun 1 forsøg 6: Forhandleren har ét forsøg til at løse problemetForhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at løse fejlen, og lykkes det ikke inden for rimelig tid, kan du få pengene tilbage. Flere forsøg kan dog være rimelige i visse tilfælde, for eksempel i tilfælde af en såkaldt "periodisk fejl", som kan være svær at lokalisere. Får varen en ny fejl, kan forhandleren også få ét forsøg til løse denne fejl. Opstår der flere nye fejl, vil der dog ikke blive ved med at komme nye forsøg. Grænsen afhænger af situationen og den tid, der har været brugt på at løse problemerne, og af det besvær forbrugeren har haft. Ombytning gælder også som et afhjælpningsforsøg, og opstår samme problem flere gange ved en ny vare, vil det ikke give mening at bytte eller reparere igen. Handlen bør i stedet gå tilbage. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |