|
SmartTV med app til tyske kanaler |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
dbp
Ny bruger Oprettet: 10-Oktober-2021 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 20:31 |
Jeg har et sommerhus, som bliver udlejet primært til tyske turister. De efterspørger tyske TV-kanaler, men jeg vil gerne undgå at opsætte en parabol til de gratis tyske kanaler.
Er der nogen som kender et smartTV som hr en app, hvor igennem man kan se de gratis tyske kanaler i Danmark?
Redigeret af dbp - 10-Oktober-2021 kl. 20:31 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan man ikke, på den måde, da de er Geoblokerede.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
En parabol behøver vel ikke at sidde på huset?
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
dbp
Funktioner
Tak(0)
|
Parabolen behøver selvfølgelig ikke sidde på huset.
Det ville bare være nemmere med apps end at opsætte parabolen 😃
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men de vil ikke kunne bruges uden for Tyskland, kun hvis de bliver taget med fra Tyskland på en bærbar enhed.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
ARD, ZDF, Arte og ORF (østrig) har alle en app til Android Tv med fri adgang. Der er ikke adgang til live-Tv udenfor Tyskland/Østrig, men et ret omfangsrigt arkiv, som sagtens kan ses i DK.
Vil du kunne se live, så sæt Android Tv op med en VPN (også en app - skal den være god, er der ofte en lille abonnementspris på 10-30 kr. om måneden. Hvis du har TV i forvejen kan du nøjes med at købe en Android TV box. Ellers er der Android Tv indbygget i Sony TV - og de fleste Philips, TCL, Nokia, Sharp, Xiaomi og Hitachi TV. |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan en Chromecast og/eller Apple TV ikke løse udfordringen? I og med, at de er tyske statsborgere, så har de jo ret til at tage deres tv-kanaler med ud i Europa på rejser, altså med deres telefoner og tablet. Geoblokering på rejser er forbudt under EU-lov. Eneste undtagelse er public service-tilbud, hvor udbyderen selv vælger.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
dbp
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Chromecast, men det er åbenbart for svært :-)
Så jeg ender nok med en parabol for nemheds skyld for lejerne. Tak for alle input. Redigeret af dbp - 11-Oktober-2021 kl. 11:56 |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
ARD, ZDF og ORF er netop public service kanaler - det er derfor de er gratis (licensbetalte). De tre nævnte bruger geoblocking helt efter reglerne. En tysker kan kun tage kanalerne med til udlandet, såfremt han har abonnement hos en udbyder af TV-pakker, a la Stofa, Yousee osv. Disse udbydere må ikke bruge geoblocking. Den nemmeste og billigste løsning er at købe en af de nye Chromecast med Google-TV og så installere apps på den sammen med en VPN, som f.eks. Cyberghost. Så bruger jeg fjernbetjeningen, der følger med Chromecasten og behøver derfor ikke "bøvle" med en telefon. Det er den kombination jeg bruger og det virker fortrinligt. De tidligere versioner af ChromeCast kan ikke bruges sammen med en VPN Har man et TV med Android, kan man jo bare installere de 3 apps + VPN direkte på dette.
Redigeret af Erik K - 11-Oktober-2021 kl. 23:32 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak, jeg kender ikke det tyske tv-udbud så godt. |
|
|
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, når man ikke bruger de tyske kanaler, så kan det være lidt uoverskueligt - de har jo rigtigt mange. De nævnte kanaler er public service - i Tyskland og Østrig kaldt "öffentlich rechtliche" og de geoblocker en hel del udsendelser. Resten af kanalerne er betalingskanaler, der (alle?) kræver abonnement, som ikke kan tegnes i udlandet (DK) Nej, jeg bruger ikke DNS. Jeg undersøgte mulighederne med DNS for ca. halvandet år siden for at bruge det med de "gamle" modeller af ChromeCast, men opgav, da jeg syntes det var for bøvlet og for vanskeligt at styre - specielt for fruen i huset. Da CC med G-TV kom på markedet, bestilte jeg i begyndelsen af året en sådan fra Google i Tyskland, som jeg fik leveret til en bekendt i Flensborg for kr 510 incl levering. Da der kan installeres apps på den, valgte jeg en VPN-løsning, som jeg kan styre med den medfølgende fjernbetjening. Jeg bruger VPN til alle udenlandske kanaler og slår den fra, når jeg ser de danske. Jeg valgte at abonnere på Cyberghost, fordi de har mange servere og fordi de ikke udleverer oplysninger til nogen - heller ikke myndigheder og så havde de et tilbud, så jeg betaler lidt under kr 20 om måneden. Jeg har ikke oplevet nogen problemer, med afbrydelser eller hakkende billeder/lyd, så jeg er ganske tilfreds med løsningen og opsagde min TV-pakke hos Yousee efter at have testet opsætningen en måneds tid.
Redigeret af Erik K - 13-Oktober-2021 kl. 00:50 |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo netop det, som kan løses elegant med en DNS-tjeneste. Ved opsætning indtastes en DNS-adresse i router eller direkte på TV-enheden, og fra DNS-tjenestens brugerflade vælger man hvor de forskellige tjenester skal pege hen. Derefter skal man som bruger intet foretage sig – ikke slå noget til og fra løbende. De forskellige apps åbner bare på TV-enheden og virker uden videre.
Så vidt jeg husker kan DNS-tjenester ikke bruges på de ældre Chromecast-enheder, så det er måske det, som har været udfordringen. De er så vidt jeg husker fastlåst til 8.8.8.8, som er Googles DNS-server.
Herhjemme har vi eksempelvis sat DNS-tjenesten til at pege på USA for HBO Max, Disney+ og andre, England for BBC iPlayer, Danmark for DRTV, TV 2 Play osv. Konen og børnene skal ikke foretage sig noget DNS nedsætter som udgangspunkt heller ikke hastigheden på internetforbindelsen ligesom det sker med VPN. |
|
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |