|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 20:12 |
|
Er der nogen som har kendskab og erfaringer med mobilt bredbånd via usb på en bærbar ?? Tænker på 3 , sonofon eller call me. Fortæl fortæl om jeres erfaringer/meninger - gode som dårlige |
||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
kender det fra et par af mine venner med 3, der fungere det udemærket, bare man ikke forventer den helt store hastighed.. det kan godt være de skriver op til 7.2mbit, men det er for det meste nede omkring de 1,5-2 mbit. og 3 er det bedste af de 4 selskaber, de andre er værre, dermed ikke sagt at 3 nødvendigvis er bedst hos dig, men at 3 generelt set er det bedste af de 4 målt over hele landet. |
||
![]() |
||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
|
Se det kalder jeg hurtig respons Men jeg ser f.eks CALL ME kører med 149 kr om måneden - det er jo sindsygt billigt ! men hvis det slet ikke fungerer så er pengene hurtigt spildt. Redigeret af MortenKBH - 08-Oktober-2008 kl. 20:24 |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Du kan jo prøve det i 14 dage der hvor du bor og skal bruge det, evetuelt prøve dem begge, og smide det tilbage der er dårligst.. du har jo 14 dage retur ret... Redigeret af Pizzabager - 08-Oktober-2008 kl. 20:30 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er 7.2 mbit per mast (celle) til deling blandt kunderne; det er ikke 7.2 mbit per kunde medmindre man er alene på masten. Uploadhastigheden er nogle få hundrede kbit. Latency (ping tider) vil stinke sammenlignet med kablede forbindelser. Man skal have et meget lille internetforbrug, eller være meget på farten, for at mobilt bredbånd kan være den primære forbindelse. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Først vil jeg nu sige, at rent arbejdsmæssigt er det uendeligt smart når man er 'på farten'. Men dernæst er det netop rigtigt, at man deler 'den samme luft' indenfor en celle og hastigheden synker jo længere man kommer fra masten. Der er typisk kun frit forbrug op til en grænse, der vel er OK til lidt mail/browse, men det er ikke pris-rigtigt for større downloads, video-streaming mv. Om få år (2-4) forventes nye 4G standarder på markedet, der er langt bedre mht. både kapacitet/celle, hastighed og latency (WiMAX og/eller LTE). Men de vil også - i modsætning til en ADSL eller en fiber - være en delt forbindelse med en begrænset kapacitet. Der er mulighed for, at man vil tillade at LTE /WiMAX også kan sende via de høje UHF tv kanaler * (kanal 61-69 dvs 790-862 MHz) og evt også på de nuværende GSM900 frekvenser, efterhånden som GSM afløses af 3G/4G telefoner (frekvens 'refarming'). Da 800-950 MHz kan dække et meget større område pr celle/mast end de nuværende 3G frekvenser ( 2100-2200 MHz), vil en sådan alternativ brug af 'tv kanaler' kunne skaffe mobil bredbånds-dækning over stort set hele landet- ja endog et stykke ud fra kysten - til en rimelig pris. De færre frekvenser og de større celler vil dog begrænse kapaciteten. I byområder vil der således stadigt være brug for både de nuværende 3G frekvenser og frekvenser i bla 2600 MHz området for at levere den nødvendig kapacitet. Det bliver sikkert meget vigtigt, at IT&Telestyrelsen laver meget hårde krav om, at frekvenserne 790-950 MHz skal være absolut landsdækkende. Man kunne måske forestille sig, at teleselskaberne blev pålagt at bygge et fælles 100% landsdækkende net i 790-950 MHz området og henlagde konkurrencen mellem selskaberne til de højere frekvenser i byområderne. Lars * Brug af kanal 61-69 til mobilt bredbånd/telefoni er allerede vedtaget af den svenske regering, dog først til brug om nogle år (4-6). Mon ikke vi som altid følger Sverige ?
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
I vores firma bruger vi 3. Vi er normalt Sonofon kunde, og deres kører bare langsomt, endnu. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Jeg er naturligvis klar over, at man deler båndbredden ved radiobaserede forbindelser - som med den trådløse forbindelse internt i hjemmet. Er det korrekt, at der kun er én 7,2 mpbs kanal pr. mast/celle? Redigeret af jnvir - 16-Oktober-2008 kl. 16:44 |
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg røg på mobilt bredbånd fra 3 - det fungerer faktisk fint. har målt det til 3mbit i gennemsnit med hastighedstjek fra tdc.
|
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
![]() |
|
Det er til min store skræk gået op for mig, at IT og Telestyrelsen, inddrager disse kanaler til Boxer pr 1 november 2009: http://www.avm.dk/artikel/visartikel.php?artikelnummer=5105 Så vidt jeg kan lure, er det til MUX7. Jeg har dog ikke kunne finde ud af om MUX7 går i luften 1/11. Men dette er rigtigt skidt for os der har mange trådløse mikrofoner i dette område. Og endnu værre, IT & Tele ikke er klar med alternative frekvenser.
|
||
![]() |
||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1755 |
![]() |
|
Har mobilt bredbånd fra Fullrate, og det funger perfekt. Har kørt tog fra København => Sønderborg, samt Struer (og selvfølgelig retur) og det funger perfekt. Eneste hop jeg havde på forbindelsen var i tunnelen. Ellers kører det bare. Stream af Simpsons i toget er jo fantastisk. Lige pt. sidder det i min HP Elitebook 6930p bærbar. Den har selv 3g modem og alt siddene ved batteriet. Ingen donkel der. Kører super godt. Personligt syntes jeg det funger bedre end 3's. Det er dog noget tid siden jeg har prøvet det fra 3, så om det er blevet bedre skal jeg ikke kunne sige :) |
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
En artikel om Call Me: http://www.mobilsiden.dk/?aId=7621. De kører sikkert på Telias net. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |