|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
xander ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 21:46 |
Hej.
Jeg har købt en telefon på internetet, men har fortrudt fordi ,jeg har fundet ud af at firmaet har et mild sagt blakket ry. Jeg har prøvet at annulere handelen, men telefonen er allerede afsendt,så hvad gør jeg nu ,skal jeg lade være med at modtage den når den kommer med posten også lade den gå retur,får jeg så automatisk mine penge retur eller skal jeg gå i banken og få dem til stoppe for at de trækker penge på min konto. MVH |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jammen ved fjernsalg har man 14 dages fortrydelses/retur ret, så det er ikke noget problem. På den anden side får du varen, og den virker som den skal, så er det vel heller ikke et problem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Ja, og ja såfremt butikken følger reglerne. Der er ingen grund til at involvere banken. Du kan altid være venlig at skrive en mail til dem hvor du gør opmærksom på du har nægtet modtagelse, så du ikke tror det er en fejl. Som bonus har du krav på at få alle dine penge tilbage, dvs. også for porto. |
|
![]() |
|
xander ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() |
De skriver i deres ordre bekræftigelse, at man kan fortryde købet ved ,at nægte at modtage den.
Får man så automatisk pengene tilbage unden ,at man skal foretage sig yderligere. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det kommer an på hvad du mener med "automatisk"... Butikken skal aktivt refundere pengene til dig, typisk ved at tilbageføre dankort betalingen (men de kan også bede om et kontonummer). Butikken skal gøre dette inden 30 dage. Hvis butikken ikke refunderer pengene inden 30 dage, kan du få din bank til at tilbageføre dankort transaktionen. Denne mulighed gælder kun hvis du har nægtet modtagelse af pakken (i hvert fald så længe der er tale om et almindeligt dankort). Normalt skal du altså ikke foretage dig noget, men det er en god ide at gøre butikken opmærksom på at du har valgt at fortryde. Redigeret af JesperLund - 22-Oktober-2009 kl. 22:39 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for svarene, som altid god hjælp et hente herinde.
MVH |
|
![]() |
|
Nille2020 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-April-2010 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Tror ikke du kan returnere fødevarer, lige som man heller ikke kan bytte dem i supermarkeder.
Et råd må være at læse ALT om betingelser FØR køb
![]() |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Har de trukket et større beløb på dit kort, end du har godkendt?
Er der kommet fortoldningsomkostninger på, fordi varen er sendt fra et sted uden for EU? Hvis ja, havde du mulighed for at vide, at varen ikke ville blive sendt fra EU?
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Ud over de relevante spørgsmål stillet ovenfor, er der vel ikke forskel på at returnere te og telefoner.
Fødevarer er så vidt jeg ved ikke undtaget fra lovens bestemmelser om fortrydelsesretten - men man kan selvfølgelig få et problem med at returnere fordærvelige varer i væsentlig samme stand, som ved modtagelsen.
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Der er IKKE returret på fødevarer
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad083/ Og jo - der er en stor forskel på at returnere en telefon og fødevarer. Tænk worst case scenarie. Redigeret af bomndk - 08-April-2010 kl. 23:00 |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Hmm - ja det står meget generelt hos forbrugerrådet.
Jeg troede nu kun det var levnedsmidler, som leveres som led i en regelmæssig vareudbringning til forbrugeren, der ikke var fortrydelsesret på. Nu skrev jeg i øvrigt te og telefoner - der er vel forskel på holdbarheden af te og en europalle med rygeost (uden at jeg skal forsøge gøre mig klog på dette) ![]() |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |