recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSLR fra USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDSLR fra USA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pepst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2009
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DSLR fra USA
    Sendt: 21-November-2009 kl. 20:14
Hey

Jeg har kigget rundt her i forummet, og set debatten rase om hvilket DSLR kamera man skal koebe som begynder. Saa den del springer vi hurtigt henover, og gaar lige til sagen.
Jeg har kigget paa et Canon eos 500D og regner nu staerkt med at anskaffe mig saadan et. Nu er mit spoergsmaal saa om jeg skal vente med at koebe det, naar jeg her om en uges tid kommer til USA, eller om jeg skal koebe det hjemme fra? Prisen er jo en helt anden derover, men samtidig ryger garantien jo (medmindre jeg skal sende det hele vejen tilbage til USA). Saa jeg ville lige hoere om der er nogle med erfaring paa dette omraede? Kom gerne med gode raad.

Til top
Pepst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 19:03
Jeg sidder nu ogsaa og bliver i tvivl om det medfoelgende objektiv er nok? For mig lyder 18-55 bare ikke af meget zoom, saa taenker lidt paa om jeg skulle investere i et bedre. Maaske et 18-135 hvis det findes, eller bare koebe et 55-250 objektiv ved siden af? Som sagt er jeg begynder, saa ved ikke helt hvad der ville vaere smartest.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 19:19

Så vidt jeg husker så hedder Canon DSLR noget andet i USA end i europa. Så når man skal igennem tolden er det svært at forklarer at det er noget man har med hjemmefra og hvis der først skal betales moms og told, kan det stadig betale sig.

Hvis det først skal til reo, så kan det nok ikke betale sig. Men det er noget man skal overveje.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 15:35

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du, men køb nu nogle gode objektiver, Canon's L objektiver dem med den røde ring er generelt bedre optisk og mekanisk, og dyrere. Hvilken stat skal du til? Hvis du køber i NY og evt. får dit gods sendt til en anden stat, så spare du den lokale "state tax" som er lidt over 8% i NY og som lægges til prisen. Se f.eks. på www.bhvideo.com

Skal du til NY, så er den shop en oplevelse i sig selv.

Køber du DSLR kamera der koster 4000-6000kr. i dk.  Så vil jeg nok vælge at købe her hjemme eller i tyskland etc.

Redigeret af Potter - 23-November-2009 kl. 15:39
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du, men køb nu nogle gode objektiver, Canon's L objektiver dem med den røde ring er generelt bedre optisk og mekanisk, og dyrere. Hvilken stat skal du til? Hvis du køber i NY og evt. får dit gods sendt til en anden stat, så spare du den lokale "state tax" som er lidt over 8% i NY og som lægges til prisen. Se f.eks. på www.bhvideo.com

Køber du DSLR kamera der koster 4000-6000kr. i dk.  Så vil jeg nok vælge at købe her hjemme eller i tyskland etc.

Enig i dine betragtninger. Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at de fleste netbutikker IKKE sender varer til hoteller og resorts ! Mener også det gør sig gældende for B&H´s vedkommende. Så regn med de ekstra ca 8%, når du checker priser på nettet (varierer fra stat til stat ).
Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pepst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 19:17
Jeg skal til L.A. (det må vel være Californien) og Hawaii derefter. Er jo begynder så jeg regner ikke med at købe det dyreste fra starten. Ville det så være dumt at købe et eos 500d/reble t1i (som det hedder i USA) i USA?
Har bare tjekket kameraet på Amazon.com, og der skal man give 3600 danske kroner for kameraet, så det er alligevel 2000 kroner, eller sådan noget, jeg spare.
Tak for alle beskederne og hjælpen ind til videre:)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Enig i dine betragtninger. Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at de fleste netbutikker IKKE sender varer til hoteller og resorts ! Mener også det gør sig gældende for B&H´s vedkommende. Så regn med de ekstra ca 8%, når du checker priser på nettet (varierer fra stat til stat ).
Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  
Jeg nu ikke haft nogle problemer med at få sendt til hotel i anden stat, men måske det kommer sig af at jeg har handlede hos BH før.

Kender ikke lige nogle kamera shop's i CA eller på Hawai, men på St.Thomas derimod kan man virkelig lave nogle gode handler, meget bedre end hos BHVIDEO. Men du skal jo den anden vej, søg lidt rundt på nettet, med lidt arbejde så finder du sikkert en fornuftig mulighed.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 22:12
Sakset fra B&H´s hjemmeside under shipping ( ved ikke pr egen erfaring om de overholder det ) :

US Customers

We ship to:
  • Any residential address
  • Your place of business
  • APO addresses
  • US territories and possessions
  • We do not ship to hotels, motels or resorts.

International Customers

We ship to:
  • Your home address
  • Any US address
  • We do not ship to your place of business, hotels, motels, or resorts. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 22:21

Jeg har netop været i USA hvor der blev købt et Canon 500D. Eller et Rebel T1i som det hedder derovre. 

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  

Det er ikke korrekt. Der er en kosmetisk forskel som meget tydeligt viser man har købt et Rebel T1i, altså et amerikansk 500D. Så told slipper du ikke for.  

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du.

Prisen er faktisk meget tæt på at være nøjagtig den samme som på nettet i DK, selv med den lave dollarkurs. Medmindre du finder et tilbud, vil der ikke være penge at spare i de store elektronikbutikker. I modsætning til i DK, må producenterne nemlig gerne bestemme butiksprisen i US så der er ikke meget at hente, medmindre det er tilbud. Angående hukommelseskort var priserne faktisk en smule dyrere end i DK.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 23:14
Ok, jeg udtrykte mig vist lidt for skråsikkert om Canons US modeller, - vidste egentlig godt det der Rebel-navn var en US tingEmbarrassed. Men Nikon er identisk . .
Priserne steg voldsomt på kameraudstyr i US for et par år siden ,vel  netop grundet den lave dollar kurs. Dog er nogle ting stadig mystisk billigt derovre. Feks et LCD-beskyttelses cover til mit Nikon D300. Det koster 200kr i DK, - og 10dollars hos B&H Ouch
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 23:18
Det er fordi vi passer bedre på vores ting, så der ikke er noget salg i det. :)
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 00:56
Er det nogen der har betalt told for en kamera? Tolden plejer normalt ikke stoppe mig, men for 20-30 år siden skete det nogle gange men da var det kun alkohol og cigaretter de spurgte efter. Hvis du kun har en kamera med uden emballage tror jeg ikke de vil reagere.
Leif
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu