|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 15-Januar-2010 kl. 14:17 |
|
Jeg har fået sat min nye NAS op, det er en Qnap 410.. der sidder 2 stk WD 1 TB diske i, som kører raid 0, men når jeg overføre en fil til den fra mit HTPC kommer den højest op på 20 MB/sek, overføre jeg den samme fil fra HTPC til min staionær kører den ca 50 MB/sek (min stationær kører ikke raid 0, så det er nok max skrive hastighed på den)
der er et cat 5e kabel mellem NAS og router(et af de netkabler der fulgte med nax) og router lyser grøn på porten som viser den er sat op til gigabit netværk(alle mine enheder har gigabit nætværk)
er det bare max hastighed på nas, eller hva, for så synes jeg da det at købe en færdig nas er noget crap, så ville jeg hellere bygge den selv, billigere og hurtigere..
EDIT: ændrede lige hastighederne til de rigtige.. altså MB/sek istedet for mbit. Redigeret af Pizzabager - 15-Januar-2010 kl. 14:19 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
Nu lover QNAP jo kun lige over 30MB/sek. i read og 20MB/sek. i write via SMB på den model.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jamen jamen, den har jo gigabit ![]() ![]() ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
Jah, men hvad har netværket med harddiskenes hastighed at gøre?
Redigeret af justrace - 15-Januar-2010 kl. 15:04 |
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Begrænsningen er hverken netværket eller harddiskene (alle nyere harddiske kan levere 30 MB/sec uden problemer). Det er chipset på mainboard eller CPU hastigheden på NAS'en som er begræsningen. (og nu er jeg helt alvorlig igen. ![]() Redigeret af JesperLund - 15-Januar-2010 kl. 15:16 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeps, men striping kan godt være lidt træg under skrivning hvis hardwaren ikke et tunet til det.
Men mon ikke den nye '59'r kan lidt mere?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja godt man ikke nåede at få den 39'r prioriteret ret højt, for det havde været kedeligt at komme hjem med den og læse om den nye. :)
og så lige:
Nokia? Hvad fanden er Nokia?? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er da osse rigtigt Har da et gammelt 16" til at flyde i kælderen hvis det ikke er røget ud. :)
Eksisterer de endnu? Altså tænker på at du ville tage mobilen og ringe??
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
16" dæk? Nokia er da en eller anden finsk gummibiks. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er s'gu da rigtigt. Det er dækkene på min fjernstyrede Porsche 911 GT2 - 23 ccm/22.000 rpm 96 oktan blyfri) jeg har set det.
Blander altid tingene sammen. :)
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |