|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:08 |
Hejsa.
Min Win 7 HTPC bruges ofte til online streaming - mest via Sputnik. For nogle måneder siden introducerede Tv2 så en ny afspiller baseret på MS Silverlight - dette skulle naturlivis prøves. Jeg fandt til min forundring ud af, at billedet hakkede en del mere end ved den gamle TV2 afspiller. Nu har, blandet andet Tv2, valgt at køre udelukkende med Silverlight og fjernet den gamle afspiller. Dette betyder for mig, at jeg knap nok gider benytte Sputnik, da alt det konstante billede-hakkeri bare ikke er acceptabelt - det kører bare ikke flydende nok. Min processor er omkring 50% belastet under streaming, hvilket forekommer som meget, men mener dog ikke det kan være årsagen. TV2 kan/gider ikke komme med løsningsforslag ud over at henvise til deres guide.
Jeg nægter at tro, at Silverlight teknologien bare ikke er bedre og vil derfor spørge om der er nogle bud på årsagen:
Min HTPC specifikationer:
Win7 32bit
ATI Radeon HD 3200
AMD Athlon Dual Core 4850e 2,5 GHz
2 GB RAM
Nogle teorier?
![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kunne være det er samme problematik som i denne tråd:
Længere inde i tråden er der en anvisning på hvordan man midlertidigt løser problemet:
"There appears to be an incompatibility between the Microsoft codecs in Windows 7 and BBC-HD (and other broadcasters too I understand). This causes some image corruption on all platforms I have tested, but on ATI hardware it results in continuous corruption which renders BBC-HD unwatchable. For anyone looking for a solution to this problem keep an eye on the microsoft knowledgebase article KB2008334. In the meantime, there is a work-around, as long as you have a sufficiently powerful CPU - disabling GPU accelerated H.264 decoding. To do this requires a registry edit...
Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning." http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Hej MCenterfreak - det tror jeg ikke er tilfældet - mener ikke BBC-HD (eller andre HD-kanaler for den sags skyld) har noget med Silverlight at gøre.... - dit omtalte problem er vel et issue i forhold til MPEG 4 HD og ATI....
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nu kender jeg ikke TV2s format, kunne være det var MPEG4. Jeg hæftede mig ved at du havde et ATI Grafikkort, så måske var det samme problem
Jeg går ud fra at selv om man bruger Silverlight, så benyttes der vel stadig et Codec bagved?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, kan ikke afvise at du kunne have ret - jeg kender for lidt til Silverlight og TV2's format - jeg tvivler dog på det er det samme problem som MPEG 4 HD tv-signalet (mener iøvrigt kun dette problem var i forhold til DVB-T) - men kan ikke afvise det og vil da overveje at prøve
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jup. vil også umiddelbart sige kombinationen af dxva, ati 3200 og silverlight er ikke alt for god kombo. der har generelt været meget store problemer med lige netop radeon 3200 og dens manglende evner til at vise noget ordentlig video i ordentlige opløsninger. (men sputnik viser vist kun SD? - det er dog nok når silverlight kommer med ind i blledet at det går galt)
Prøv eventuelt hvis du har mulighed for det at skifte til et billigt grafikkort med et radeon 4550, så skulle du vist ikke behøve at skifte drivere, hvis du bruger catalyst driverne. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, TV2 sputnik sender kun i SD. Overvejer virkelig, som I også foreslår, at skifte grafikkort. Nogen andre grafikkort-anbefalinger i forhold til online streaming og HD TV?
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu ved jeg ikke hvad du ellers bruger pcen til, men hvis det kun er til HTPC, så er det vel billigst at købe enten et Atom/Nvidia bundkort, eller en af de nye bundkort til en Intel I5/I3 cpu med integreret grafik. Det sparer en del strøm i forhold til et bundkort med seperat grafikkort
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er en dedikeret HTPC. Jamen tak for jeres tips - jeg vil nok fordybe mig i de nævnte grafikkort og famle mig frem til mit VISAkort |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Check lige kravene til silverlight (http://www.microsoft.com/silverlight/faq/#sys-req) inden du løber ud og køber et nyt grafikkort - tror desværre ikke det bliver bedre med et nyt. Silverlight kan køre 1080p uden DXVA (har testet det med Intel G33/E2160 1,8GHz).
Jeg har vist et ATI 3200 i en anden pc som jeg kan prøve det på hvis det skal være.
Edit: prøv at skrive til sputnik med det du skriver, og så lige pæn en hentydning til at du ikke vil købe når det ikke virker (uden at rakke ned på dem ![]() Redigeret af michael9000 - 15-Juli-2010 kl. 03:42 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for linket - det skal jeg da lige nærlæse. Du er bestemt MEGET velkommen til at teste med dit ATI 3200, hvis det ikke er for meget bøvl.
Jeg er ærlig talt meget træt af TV2 Sputnik support - jeg har haft skrevet nogle gange og detaljeret beskrevet mit problem - sidse gang fik jeg en kort besked hvor der stod noget i retning af "Vi beklager at du ikke er tilfreds - vi kan stoppe dit abbonnement hvis du ønsker dette?"
Det er jo ikke ligefrem derfor man bruger tid på at skrive til dem - man skriver jo for at få hjælp til en løsning på problemet, hvilket også må være i deres interesse...
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
men tv2-supporten er næppe hardware/software supportere. De er ansat til at supportere selve applikationen. hvis man selv har pillet ved systemet så det ikke kan køre applikationen tilfredsstillende, så er det vel næppe deres skyld? og du kan da ikke forvente at de skal kunne supportere din opsætning, fordi du ikke kan få det til at spille?
Derudover er jeg så en sjat bekymret for at de vælger silverlight. var heller ikke glad for at de brugte flash før, men jeg vælger så godt nok også ikke at bruge deres tjeneste, og har yousee men har absolut ingen planer om at køre deres webtv løsning. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |