recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray: Ny Gladiator udgivelse (Remastered)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray: Ny Gladiator udgivelse (Remastered)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
StockBroker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray: Ny Gladiator udgivelse (Remastered)
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:13
Da Gladiator (oprindeligt udgivet 2000) for første gang blev udgivet på Blu-ray i 2009, var der stor ståhaj omkring billedkvaliteten, som både indeholdt markant 'edge enhancement' og 'digital video noise reduction'.
Fornyligt (juli, 2010) er en ny udgave af filmen lanceret på Blu-ray (10th Anniversary Edition). Udgaven er ikke baseret på samme master som udgivelsen fra 2009, og derudover har udgivelsen ikke samme grad af 'edge enhancement' og 'digital video noise reduction'. Den nye udgivelse er allerede blevet rost for billedkvaliteten i flere medier.

Jeg glæder mig helt vildt til at se den nye udgivelse!
(denne tråd er IKKE til diskussion af selve filmen, men derimod billedkvaliteten heri)

Sammenligning mellem den første og den seneste Blu-ray udgivelse:
http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68257/picture:5
http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68383/picture:3

Øvrige eksterne links:
Blu-ray (udgivet i 2009): http://www.blu-ray.com/movies/Gladiator-Blu-ray/4735/
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1263450
http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa182.html#072010

Redigeret af StockBroker - 23-Juli-2010 kl. 13:26
Venlig Hilsen
JR
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:23
Ja, det er også på tide. Forskellen er da til at få øje på. Det er nu også lettere, når man kan sammenligne med roll-over funktionen.

Jeg mener dog stadig, at BD-versionen med den gamle master var bedre end DVD'en, omend skuffende. En storfilm som "Gladiator" bør være helt oppe at ringe rent kvalitetsmæssigt.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:27
Dem der roste den gamle version for billedkvaliteten skal nu til at finde på helt nye tillægsord for at beskrive billedkvaliteten på denne udgivelse Wink

Jeg er glad for at jeg aldrig fik købt den gamle, for den udgivelse var simpelthen en skamplet. Det kan godt være den umiddelbart så bedre ud end dvd'en, men så simpelt forholdte det sig jo ikke, når diverse elementer f.eks. helt var fjernet fra billedet (pile, hele lyn, etc.), på grund af overdreven brug af 'scratch removal'. Jeg har bestilt den nye udgivelse fra Nederlandene, hvor det ser ud som om den skulle komme ud først. Men de har godt nok ikke fået den sendt afsted endnu...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Ja, det er også på tide. Forskellen er da til at få øje på. Det er nu også lettere, når man kan sammenligne med roll-over funktionen.

Jeg mener dog stadig, at BD-versionen med den gamle master var bedre end DVD'en, omend skuffende. En storfilm som "Gladiator" bør være helt oppe at ringe rent kvalitetsmæssigt.
Jeg er helt enig i, at BD udgaven var noget flottere end DVD udgaven, men med den nyeste udgave kan det være, at billedkvaliteten nærmer sig det niveau, som filmen fortjener.
Venlig Hilsen
JR
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 14:19
Og hvor køber man den så i holland?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 15:05
Den kan f.eks. bestilles her http://www.freerecordshop.nl/films/gladiator-anniversary-edition-5050582773859 til € 22,94 inkl. fragt til DK, men den står først til at komme ud den 5. august.
Venlig Hilsen
JR
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 15:12
Det var ellers dyrt. Så tror jeg bare jeg venter til den 12/10.
Ellers tak.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ellers tak.

Den bliver da næppe billigere herhjemme.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Ellers tak.

Den bliver da næppe billigere herhjemme.
Det er jeg nu ikke sikker på. Der kommer flere og flere billige film fra bagkataloget. Så det er bare at se.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 16:32
Det er bare at vente. Vi har jo lige set den. Den kommer ned i 100 kr ret hurtigt. Det er ret utroligt hvor gode film der står til den pris nu.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 19:50
Ja, der er altid plads til at vente. Køber aldrig film over kr. 100,-. Om jeg ser den nu eller senere betyder jo stadig jeg får den set, og det skal resolut ikke være prompte til over kr. 200,-. Alle priser over kr. 100 er unfair og har altid været det. Så'n er det då. Thumbs Up.

Glæder mig til erhverve den nye Gladiator og de andre 1.400 titler, der også gerne måtte stå på hylden. LOL Well, patience and babysteps....
Blu-ray
Film
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 20:12

Nu ser jeg så billederne på en almindelig 22" LCD-monitor, der næppe udmærker sig specielt.

Med det forbehold. Jeg kan godt se, at flere af billederne har haft fordel af at blive sendt gennem en ny proces, fx den blå himmel på et af billederne, men efter det første hurra, så undrer jeg mig alligevel lidt over nogle af billederne.

link 1: Billede 1; Senatsscenen, der synes at gå noget over i det blålige. Se skæg og hår fx.

Link 1: Billede 4: Er der ikke byttet om på billederne. Lader man musen hvile på billedet, bliver billedet rødligt og detaljerne udvaskede, fx blodet på hals og arm.

Link 2: Billede 5; Crowe i "kælderen". På den gamle udgivelse er ansigtet detaljeret, mens ansigtet på den nye udgivelse er mere rødligt og rynker mv. er glattet ud eller forsvundet. Dertil forekommer belysningen af trøjen mere naturlig på 2009-udgivelsen.

Well, de kan have byttet om på billedet igen. Wink (Og jeg holder faktisk musen over for at få det rødlige billede frem.)

Er der et bud på hvorfor? Var denne 2009-udgave rødlig eller er det bare mig, der som absolut amatør ser syner.

Det glæder mig dog, at der kommer en udgivelse, der tilsyneladende er mere tro mod kildematerialet. Også hvad vi som forbrugere kunne forvente som et absolut naturligt førstevalg.

Nu har jeg Gladiator 2009-udgaven, men har endnu ikke set denne blu-ray. Men det skal da blive sjovt at sammenligne den med 2010-udgaven, hvis jeg gider til den tid.

Mvh. Jørgensen

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu