recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytte tv-stik. En lille haster...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlytte tv-stik. En lille haster...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte tv-stik. En lille haster...
    Sendt: 19-November-2011 kl. 23:11
Hej Folkens. 

Jeg har lige købt mig en lejlighed (som skal total renoveres), og vil i den forbindelse gerne ha lavet om på den måde som tv-stikket (Yousee) sidder på. Det sidder nemlig på modsatte væg af hvor det skal bruges i stuen plus at jeg gerne vil have ført et stik mere ind i soveværelset.
  
Det er sådan en her gammel grim frederik der sidder på væggen:


Er det muligt at få den helt skjult i væggen hvor den sidder nu? 
Hva skal der til får at få kabel over på modsatte væg? Gulvet ligger på strøer så det er intet problem at trække kablerSmile 
Hva skal jeg bruge af indmuringsdåser, kabler, stik osv. for at kunne få det som jeg gerne vil? 

På forhånd tak for hjælpen


Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 00:12
Start med at finde ud af hvor antennekablet kommer fra, og om det sløjfes videre til en anden lejlighed. Du kan formentlig se det ved at åbne stikdåsen på væggen (det ligner en skrue i midten).

Det ligner ikke en normal YouSee dåse. Har ejendommen haft sit eget antenneanlæg med antenne på taget før YouSee blev inviteret ind i varmen?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 00:37
Jeg vil anbefale en blinddåse, hvor kablet føres videre. Så kan du komme til det, hvis samlingen fejler.
Ellers fører du bare kablet over til den nye lokation i stuen, og fordeler derfra til soveværelset.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 08:14
Hvis det er et YouSee anlæg , skal de så ikke komme og opgradere den dåse til den nye med returvej og data stik i?
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 09:47
Ved ikk med Yousee anlæg. Har bare læst mig til at der er den store Yousee pakke i foreningen. Men skal ud i lejligheden igen om lidt, og så må jeg lige åbne den Frederik på væggen og lure hva der sker inde i den.
Hvis Yousee skal komme ud så skal jeg vel betale kisten for sådan et besøg?
Gider ikk betale en hel masse, hvis det er noget jeg selv kan ordne. Så er der råd til mere elektronik bagefter. ;-)
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 10:03
Mener at yousee skal skifte det første stik i lejligheden der hvor signalet kommer ind , efter at de har opgraderet deres skabe med returvej og du skal have et stik med dataudtag også,prøv at ringe til deres kundeservice imorgen og høre...det er ihverfald gratis..det ville jeg da gøre og hvis det så er at de kommer og skifter det kan du nok også få ham til at sætte et extra stik op når han nu er der....:-)
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 11:23
 
 Det vil da også være en god ide, at finde ud af om det er et sløjfeanlæg, eller det er stjerne, er det et gammelt sløjfeanlæg, så udelukker det jo f.eks internet. Det ser ud til at være et gammelt anlæg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:41



Sådan her ser det ud når der blir åbnet ind til herlighederne. 
Det sidder i en metaldåse inde i væggen. Gætter på det kører videre til de andre lejligheder, men ved det ikk helt. 

@Radiomanden 
Hva er dit bud ang. denne her og internet? Det vi har i vores nuværende lejlighed en en lille boks der sættes uden på TV/Radio stikket i væggen, og som så giver TV/Radio plus internet. Vil denne boks kunne bruges i den nye lejlighed?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 20:50
 
 Det er i hvertfald helt sikkert, det udtag er en sløjfe, så signalet går til en anden lejlighed, det ser ud til, at det er i meget dårlig stand, kablerne ser heller ikke ud til at være dobbeltskærmet og bør helt sikkert renoveres med nye dåser og kabler, samt ombygges til et Stjernesystem, det giver mulighed for at vælge pakker (G,M,F) samt at det også vil være muligt med Internet. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Sådan her ser det ud når der blir åbnet ind til herlighederne. 
Det sidder i en metaldåse inde i væggen. Gætter på det kører videre til de andre lejligheder, men ved det ikk helt. 


Det er ganske givet.

Først og fremmest skal du finde ud af om du handler direkte med Yousee, eller med en antenneforening.

Mit bud er at det er en antenneforening, der selv ejer kablerne og at internet er en "umulighed".


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:16
 
 Ja, der skal helt klart laves om på systemet før det er muligt med internet og pakkevalg, på sigt er det også sansynligt, at den nuværende installation vil skabe problemer, med den alder den helt sikkert har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 22:46
Mener vist at der andetsteds i lejligheden er et telefonstik. Måske er det der at der er internet. Hvis man da stadig kan det? 
Jeg er slet ikk inde i al det her, så derfor alle disse spørgsmål. 
Skal jeg ha kontakt til beboerformanden først, eller skal jeg tage direkte fat i Yousee?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu