recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol eller yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol eller yousee

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol eller yousee
    Sendt: 11-Marts-2013 kl. 15:47
Halløjsa,
 
Jeg har overvejet lidt at købe en parabol og se lidt FTA programmer. Jeg vil kun se gratis kanaler, da jeg ikke gider betale i dyre domme, for at se reklamer på canal digi og viasat.
I "gamle dage" 15 - 20 år siden, var der et relativt stort udbud af engelske kanaler, men jeg kan forstille mig, man af dem er kodede i dag? Har læst mig til at man skal have en150 cm parabol i dag, for at kunne se engelske, da de bruger "spoton" eller lign, og at det skulle blive endnu svære til somme at fange signalet, er det korrekt?
 
Har lidt krav/ønsker.
 
1. Gratis tv, dvs. ikke kodet.
2. Primært engelsk.
3. Gerne HD.
 
Jeg bor i Odense, så er desværre ikke så langt vest på.
 
Er der nogen muligheder, ovenstående ønsker taget i betragtning, eller må jeg virkelig nøjes/betale i dyre domme for yousee?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:08
 
 Der for nuværende en del UK kanaler der kan modtages FTA, men om kort tid så flyttes de til Astra 1F, som er særdeles vanskelig at modtage her i landet, så alle UK FTA Prime kanaler kan du se langt efter om kort tid. Det vil stadig være muligt at modtage nogle FTA fra Eutelsat 28 A, men det er ikke Prime kanaler og der er ikke så mange der er værd at se på, og ingen i HD.
 
 Det er også muligt at få SKY her i landet, og det er billigere for nuværende end You See.
 
 Har en SKY+ HD modtager til salg.


Redigeret af Radiomanden - 11-Marts-2013 kl. 16:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:09
Det ser ud til at den nye sattelit på 28,2E (2F) er meget svær at modtage...
Lidt endnu er det ret let at modtage BBC (2N sattelitten)
 
120 cm parabol går f.eks. ikke på djursland ikke til 2F
 
Se mere på digitalt.tv
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:22
Umiddelbart når man læser om det, synes jeg faktisk ikke, der er ret meget spændende at se, ud fra de krav jeg har. Ærgerligt den britiske freesat flytter, ellers havde jeg nok købt en.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:29
 
 Der kræves ikke en speciel modtager til Freesat, dertil kan enhver FTA modtager bruges, (bruger nu mit Samsung 7005 til modtagelse af FTA), det er kun til SKY der kræves en modtager med NDS Videoguard.
SKY har et meget stort udvalg af kanaler inden for underholdning, videnskab, musik, kultur og sport.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:40
Jeg har også et tv som kan modtage satellit(pana vt30) det var også lidt derfor jeg overvejede det, for umiddelbart er det eneste jeg skal bruge en parabol, et ophæng og noget kabel(så vidt jeg lige kan se)
Er der ikke noget abonnement på SKY?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 16:47
Jo det koster da at kunne modtage SKY, har haft det i en del år, men lige nu haves det ikke, da der samtidig haves You See som man er tvangsindlagt til, (Grundpakke), men den er steget godt i pris, så der skulle spares nogle penge.
De fleste af SKY kanalerne ligger stadig på Sattelitter der fint kan modtages i DK med en 60 Cm.
SKY kort i DK fås her. www.skycards.eu
 
Haves til salg SKY+HD.
Sky + HD box
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:06
Det er £21.50 i måneden. Nogenlunde samme pris for yousee grundpakke + £125 i oprettelses gebyr. Alt for dyrt. Jeg gider ikke abonnementer mere, ihvertfald ikke til reklame kanaler. Hvis jeg skal se reklamer, skal de betale MIG penge, eller også skal det være gratis tv, jeg skal ihvertfald 100% ikke betale for det.
Men tak for hjælpen. :)


Redigeret af carmarkcaine - 11-Marts-2013 kl. 17:07
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:11
 
 Tja, det er samme ting hvis du har You See, eller enhver anden udbyder her i landet, det er jo også på selv samme vis med reklamer, dem slipper man ikke for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:18
Endnu. Men det skal nok komme, med netflix, HBO osv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:23
 
 Hvis du kun har WebTV fra dem du nævner, så ja, ingen Reklamer, men hos alle Kabel og Sattelit udbydere samt Boxer, så er der Reklamer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carmarkcaine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 17:28
Ja, men tror folk i fremtiden i langt højere grad selv vil skræddersy, hvilke tv programmer de har i deres hus. Plus, med smart tv, bliver det lettere at tilmelde sig en eller anden udbyder eller to, som har de serier du vil se. Så snart finder ud af det(og der er et større udvalg af serier) hvorfor skulle man så sidde og spilde tiden på reklamer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu