recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor meget er Audessey XT32 værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor meget er Audessey XT32 værd?

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor meget er Audessey XT32 værd?
    Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:17
Jeg har kigget efter noget Onkyo (bl.a.)

Lige nu ser jeg pris på 717 på 3500 kr. og 818 med en pris på ca. 6200 kr.
Er det så meget værd at give mere, for audessey xt32?
Udover de andre små features der nu måtte være.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:19
Et kort svar, ja.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Jeg har kigget efter noget Onkyo (bl.a.)

Lige nu ser jeg pris på 717 på 3500 kr. og 818 med en pris på ca. 6200 kr.
Er det så meget værd at give mere, for audessey xt32?
Udover de andre små features der nu måtte være.
Som Spolink, det korte svar - jepSmile

Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 22:53
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 07:13
Jeg ved ikke om det stadig er gældende for den nyere serie, men da jeg valgte 809 fremfor 709 blev jeg fortalt, at der sad bedre DAC i 809, og så havde den yderligere en langt større strømforsyning også... Det var bare en god milepæl... Men om det er gældende i den nyere serie, ved jeg desværre ikke, men man skulle vel tro det...

Jeg er personlig ikke fan af de der rumkorrektioner, så hvis det udelukkende var pga det, gjorde jeg det ikke... Men sådan er vi jo så forskellige ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:14
Alle højtaler har en designet frekvensrespons. ved at bruge eks audessey tvinger du højtalerne til at have en anden respons end de er beregnet til. Mange gange grunden til at man kan læse om lys eller skarp lyd efter EQ. jeg har lige købt procella højtalere. de har en designet respons som har et roll off som starter allerede ved ca 1 khz. I samme øjeblik at Audessey har været inde over vil den lave en liniær respons. Dvs at responsen ind til ca 4khz (her ruller audessey af )vil være boostet = lys og skarp klang.....off topic. I know :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:30
Jeg tror på mange måder, at brugen af Audyssey kan afhænge af rummets indretning og akustik.

Jeg får f.eks. i mine ører en langt bedre surround lyd med Auddysey, hvor selve lyden er meget fint fordelt, også i forhold til hvad der sker f.eks. i en film.

Når vi der i mod taler stereo, så mener jeg at Audyssey gør nogle ting ved lyden som jeg ikke bryder mig om, så ved stereo så benytter jeg pure directSmile
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 17:57
Audyssey XT32 er virkelig god til at kalibrere og fornemme hvor højttalernes respons kurve går. Men hvis man skal udnytte audyssey XT kalibrering skal der en Pro til og så virker det virkeligt godt.

I stereo kommer det vel an på ens smag men pure direct er nogen gange at fortrække frem for Audyssey.

Link til oversigt fra Audyssey's hjemmeside: http://www.audyssey.com/products?installable=All&pid=56&ptype=All

Redigeret af Mr. Anderson - 08-Juli-2013 kl. 18:01
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
MadsChristensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2008
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsChristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 18:13
Rummets akustik betyder utrolig meget. Når jeg lytter til musik er det altid pure direct der bruges. Pioneers MCACC til kalibrering af lyd, virker perfekt...men hvis ikke rummet er dæmpet og højtalere står rigtig placeret giver det en lidt flad og afdæmpet/livløs lyd. Det gælder også andre typer kalibrerings programmer. Men mikrofonen er også vigtig, har tidligere prøvet forskellige typer, med anderledes lyd resultat. Det var på Onkyo TX-SR875.
Pioneer krp500a
Pioneer sc-lx90 susano
Pioneer lx-bdp91
B&W 802D
B&W 802N

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 18:24
Hvis audyssey ville gøre en god gerning. Så ville de give os lov til at vælge enten hvor højt op der skal korrigeres, eller at man bare kan nøjes med subwooferen..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Hvis audyssey ville gøre en god gerning. Så ville de give os lov til at vælge enten hvor højt op der skal korrigeres, eller at man bare kan nøjes med subwooferen..

Hørt! Helst det første, bas er andet end hvad der foregår under 80 Hz, og problematikken med kun at korrigere i bassen er ikke løst ved at nøjes med at korrigere subwooferen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:29

Jeg er iøvrigt ikke enig i vurderingen af rumkorrektion i stereo vs surround. Hvis rumkorrektion gør noget skidt for stereo-lyden, så gør den det også for surround-lyden, og omvendt - hvis den gør noget godt for surround-lyden, så gør den det også for stereo-lyden. Hvis man mener andet, så har man i mine øjne en forkert opfattelse af hvad god lyd er, i enten stereo eller surround, eller begge dele.

Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:52
Hvordan mener i, at Audessey XT32 er, vejet op imod Pioneer og Yamaha's egen rum korrektion, YPAO etc. ???
Jeg ved godt det er en personlig holdning, jeg ønsker blot at se, om f.eks. Audessey XT32 er overlegen i forhold til konkurrenterne.

Redigeret af mjmusicianmj - 09-Juli-2013 kl. 10:54
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu