recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langsom overførsel mellem PC og Synology NAS
    Sendt: 09-Juni-2015 kl. 21:20
Min opsætning er følgende:

Synology -> YouSee Netgear CG3000 -> Kabel -> Asus RT-AC66U -> Kabel -> Bærbar PC (Mediacenter)

Copy fra intern drev på bærbar og paste via NAS under netværksdrev (SBM share) giver en overførselshastighed på max 11 MB/s.

Jeg husker i tidernes morgen da jeg havde en PC koblet direkte på CG 3000 at jeg kørte med 60-80 MB/s.

Jeg kan desværre ikke huske tidligere hastigheder i min nuværende opsætning, men syntes 11 MB/s lyder af meget lidt.

Jeg har været igennem Synology guides og utallige tråde. 
Jeg har prøvet SMB 2, SMB 2 and Large MTU og SMB 3.
Jeg har prøvet at "Disable Opportunistic Locking".

Men ingenting har hjulpet. Hastigheden er konstant max 11 MB/s.

Enhver hjælp vil være meget værdsat.




Redigeret af Silentbob - 10-Juni-2015 kl. 10:12
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 21:47
11 MB/s svarer ca til 100mbit, du er sikker på at der ikke et sted i kæden er et kabel der måske er samlet forkert, eller et netværkskort der er sat til 100mbit (måske kun er et 100mbit netkort)< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/3d1f8c0e//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 08:00
Hvor sidder din Synology i det system - den bør side på din Asus router.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 09:12
Kan også være et kabel der begrænser, du kan i dsm software se om den kører 100 eller 1000 mbit
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 09:24
I rækkefølge: Få ændret dine Syno-indstillinger for dit share tilbage igen. Check at du har slået trådløst netværk fra på den bærbare. Check at den bærbare bruger 1000mbit netværk. Check at NAS'en bruger 1000mbit netværk. Kan du kopiere fra den bærbare til en USB-disk med mere end 11MB/s?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 10:12
Mange tak for alt input.

Jeg er på arbejde pt, men vil afprøve forslagene i aften.

Kan se jeg helt har glemt min Synology i min opsætning. Det er nu opdateret. Men det er desværre ikke muligt at placere den i Asus routeren.


Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

I rækkefølge: Få ændret dine Syno-indstillinger for dit share tilbage igen.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener? Tilbage til hvad?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 13:11
Du skal til at få flyttet din NAS over i Asus routeren - det andet er noget biks. Hvorfor kan det ikke lade sig gøre nu?

Du kan eventuelt prøve som test at flytte den og se om ikke det hjælper voldsomt på hastigheden.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 14:13
Det ser ikke ud til, at GC3000 kan klare Gigabit speed. Du kan derfor nok ikke forvente hurtigere hastighed, når den er en del af din kommunikationsvej mellem din PC og din NAS.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 20:47
Så har jeg været igang med noget fejlfinding.

Hvis jeg tager kablet fra GC3000 og putter den direkte i bærbaren, ryger overførelses hastigheden op på 70-80 MB/s.

Jeg har prøvet med flere forskellige kabler fra Asus RT-AC66U og til bærbaren og resultatet er det samme cirka 11 MB/s. Så det er ikke et kabel problem.

Det efterlader Asus routeren og to mulige problemer:

1) Det er selve opsætningen det er galt med: 

Synology -> YouSee Netgear CG3000 -> Kabel -> Asus RT-AC66U -> Kabel -> Bærbar PC (Mediacenter)

Men jeg kan blot ikke forstå hvorfor det skulle være et problem.


2) Det er Asus routeren der er problemet. Spørgsmålet er blot om det er en indstillings fejl eller routeren der er defekt. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg finder frem til det.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 20:55
Måske en lidt tåbeligt forespørgsel, men har du slået jumbo frames til i din asus router?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 21:16
Det er skam ikke et dumt spørgsmål. Specielt ikke når hensigten er at hjælpe mig:)

Men har siddet og kigget i indstillingerne på Asus routeren i lang tid og kan ikke finde noget somhelst omkring jumbo frames.


Redigeret af Silentbob - 10-Juni-2015 kl. 21:17
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 21:43
Hvad sker der hvis du sætter både NAS og den bærbare på din ASUS router?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu