recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 - 50Hz/60Hz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 - 50Hz/60Hz

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kenneth100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-September-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4 - 50Hz/60Hz
    Sendt: 20-Juli-2016 kl. 10:46
Hej

Andre end mig der oplever at det er nødvendigt at skifte mellem 50Hz og 60Hz på sit apple tv i forhold til om man ser DRTV (50hz) og så netflix (60Hz) for at få billedet til ikke at hakke for at kompensere?
Og er der nogen der kender en god løsning på problemet?

Venligst
Kenneth
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2016 kl. 13:06
Ja, det oplever alle, eftersom Apple TV ikke selv skifter opdateringshastighed.

Mange vil sikkert hævde, at det ikke er et problem hos dem, men det er jo ikke alle der er lige overfølsomme overfor hakkeri. Ingen Apple TV skifter automatisk, så problemet er det samme over alt.

I det mindste er det lidt nemmere/hurtigere at skifte på ATV4, især når der skal skiftes tilbage til 60Hz.

Redigeret af Naiera - 20-Juli-2016 kl. 13:06
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 06:45
Har også undret mig over at den ikke selv kan skifte mellem 50 og 60Hz når den står til 'Auto'. Auto er åbenbart lig med 60Hz ? Hvorfor så overhovedet have en 'auto' mode ?

Det burde være således at apps (f.eks. Infuse) kan gennemtvinge et skift mellem 50Hz og 60Hz efter behov - og så mangler der lige en 24 Hz indstilling så vi helt kan undgå hakkerier på film fra NAS .
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 07:46
Mit gæt er, at Apple afventer en løsning for 'adaptive frame rate'. Det findes allerede i DisplayPort-standarden, som Apple's Thunderbolt-stik bl.a. bruger, men stikkene er ikke integreret i skærmene. Hele tv-økosystemet er ret dårligt opbygget ift. at skifte frekvens. Det ser man jo f.eks. på bokse, hvor der kan skifte til 24Hz og det typisk lige involverer et kort sort skærmbillede.

På et eller andet tidspunkt må HDMI også implementere adaptive frame rate.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 08:05
Det er nok det de venter på, men det ville nu være rart hvis de tillod brugeren at aktivere en fungerende adaptiv refreshrate funktion. Evt med en lille advarsel om det med at skærmen kortvarigt går i sort, så folk ikke bestormer supporten. BD afspillere og medie afspillere har kunnet skifte i årevis og det er nærmest pinagtigt ringe at man stadig skal sidde og skifte manuelt på en arv og for den sags skyld chromecast.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 09:49
Hvis man kender Apple ret, så venter de gerne længere med at implementere en løsning, hvis de ikke bryder sig om den nuværende Smile

Men man kan jo sige, at det er et generelt problem i branchen, selvom nogle få implementerer den lidt grove løsning. Tænk blot over hvad der hele tiden sker på f.eks. tv-kanaler. Her serveres indholdet ikke engang i det oprindelige format. Man konverterer og speeder op på kryds og tværs i kildematerialet, der sendes ud.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 10:05
Ja, man kan ærgre sig gul og grøn over at man ikke har benyttet chancen, på streaming, til at få løst problemstillinger der har været kendt i årtier. Amerikanerne har altid haft 3:2 pull Down og vi europæere har brugt pal speed up. Hvis man ser DR på streaming og ikke ved at man skal sætte boksen til 50 Hz, så kombinerer man ulemperne. Man får både pal speed up og en elle anden håbløs pull Down.
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 12:40
Er det ikke kun et problem med Netflix fra USA ?

Eller er det TV-shows ( series) der er lavet i USA der giver problemet ?

Spørger, fordi jeg ikke ved det :)

Redigeret af Brianigenigen - 21-Juli-2016 kl. 12:45
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 12:56
Jeg har problemet med DR og tv2 når apple tv'et står til 60hz.
Ligeledes oplever jeg modsat problemer med Netflix når det så er sat til 50hz efter jeg har set dr/tv2.

/Kenneth
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:27
Er det på den danske Netflix?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 13:37
Ja det er det.

/Kenneth
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2016 kl. 21:26
Det forstår jeg ikke.
Jeg har sloges med mit mediecenter i laaaang tid fordi jeg synes jeg er meget følsom over for hak, lyd-sykronisering osv.

... og alligevel oplever jeg slet ikke det problem i diskuterer.

Nu bliver jeg nødt til at lave en grundig test *suk*  LOL
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu