|
Ultra short throw projektor |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-September-2016 kl. 17:16 |
Jeg søger en projektor som kan lave det største mulige billede på kortest mulige afstand.
BenQ W2000 er den jeg har fundet med laveste throw ratio (1.15). Kender I til nogle som har endnu lavere?
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis I kender nogle med lignende throw ratio som har bedre billede, er jeg også lydhør :)
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan få nogle som kan stå 50 cm fra lærred
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
F.eks SIM2xTV
Dyr ja helt sikkert. Søg selv efter den |
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
$22.000 er en smule over mit budget :) Men den ser fed ud!
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
BenQ W1080ST. (0.69-0.83) 1080ST+ 1085ST
ST står for Short throw.
Redigeret af Supergris - 14-September-2016 kl. 18:21 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
afk
Bruger Oprettet: 23-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skal du bruge den til?
Hvis det er en projektor til bredere brug (business), findes der en masse, der står meget tæt på væggen, inten direkte under væggen eller på væggen. Kompromisser er der altid, og her vil det nok være pris (hvis det stadig skal være top spec) eller fidelity (skarphed, farver, e.l.) Som altid er reviews en god ting, som f.eks. projectorcentral.com, f.eks. da jeg lige lavede en ultra-kort søgning stod denne øverst: http://www.projectorcentral.com/nec-u321h-projector-review.htm Den er ikke helt billig, da short-throw koster, men billededelen bliver faktisk godkendt, men med flg. kommentar ift. små bogstaver, osv.: Data quality was good, but as with many short-throw projectors, getting the entire image into sharp focus was very difficult. With the center of the image in sharp focus, the extremes of the image had a soft look although not to the point of making text fuzzy. However, you would do well to keep font sizes at 10pt. or above to ensure readability. NEC er så heller ikke den mest kendte leverandør i DK (udover business), så der er nok andre/bedre.
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal være til bio-brug. Rummet er 4m langt og lærred kommer 65cm ud fra væggen. Dvs. en maksimal afstand på (335cm - [projektorens længde]).
BenQ nævnt tidligere ser interessant ud!
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor stort billede, vil du da gerne have?
"Normale" projektorer er i stand til at lave et billede omkring de 100", på de 335 cm afstand, men du går måske, efter noget meget større? 100", synes jeg ellers, passer fint til rummets størrelse, men det kan være, der ikke er mulighed for, at placere projektoren i loftet bagerst i rummet?
Redigeret af Supergris - 14-September-2016 kl. 18:44 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
afk
Bruger Oprettet: 23-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
OK - så er det vist ikke nødvendigt med ultra-short-throw???
Og dermed er BenQ'en nok et godt bud. W1070ST'en ser dog ud til at være udgået, men det kan være, at den stadig kan findes... Jeg kiggede lidt videre ift. NEC'en, der ikke bekom mig vel, og jeg faldt over Optima, der da er mere kendt (også i DK), foruden at den har en bedre pris/review, f.eks. http://www.projectorcentral.com/Optoma-GT1080.htm
Redigeret af afk - 14-September-2016 kl. 18:45 |
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Kommer til at sidde 320 fra lærredet ca. THX-standard siger 250cm bredt billede, men ved fra tidligere erfaring, at jeg foretrækker det lidt større. BenQ W2000 kan lave 260cm bredt. Kan også være det er nok - vil bare lige se på om hvorvidt der er mulighed for større.
Kigger lige på de øvrige forslag.
|
|
Supergris
Funktioner
Tak(0)
|
DLP-projektorer har som regel ikke så meget zoom-område, så de kan være lidt sværere at placere.
Hvor meget vil du ofre?
|
|
Min hjemmebio:
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |