|
Føtex annulering af ordrer |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Oktober-2016 kl. 11:29 |
|
Så lige denne artikel i http://www.bt.dk/danmark/efter-langstrakt-krig-med-kunder-foetex-annullerer-nu-alle-computer-koeb og tænker da det må blive op ad bakke for Føtex i den sag.
Folk skal da bare pløje deres tilbudsaviser igennem for det sidste lange stykke tid, og tage deres værste eksempler på opblæste før priser og besparelser, så er det jo ikke ualmindeligt at der er slagtilbud på 50-60% så hvorfor ikke også 70%, så med den argumentation i hånden sige, jamen det er vel helt normalt med specielle slagtilbud, og hvordan skal man som forbruger da kunne vide bedre. og tænker da at det ville være langt bedre reklame for Føtex end penge kan købe, at melde ud.. vi beklager.. vi har lavet en fejl.. men i får varen til den pris der er bekræftet.. det vil måske koste dem 400.000-500.000,- kr. i forhold til den pris computeren måske skulle have været solgt til. så vend badwill, til goodwill, det andet virker for nidkært.. og kan kun koste penge og image i længden
|
||
Mvh
René |
||
xozzi
Bruger Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor meget badwill tror du reelt der kommer ud af dette. Det drejer sig kun om 160 kunder.
Spørgsmålet er så hvor mange de her kunder der reelt handlede i ond tro, måske 20, 30 eller 40%. De bliver kun skuffet over at Føtex opdagede fejlen. Hvor ofte kommer man ikke i netto/føtex/bilka medvidere hvor der hænger en fin seddel på varen, at der var en fejl i avisen, så prisen er nu xx kr. i stedet. Mener ikke føtex direkte mister penge på dette, som du beskriver, de miste måske lide image, men hvem kan huske dette om 30 dage alligevel. Jeg mener så at Føtex skulle have håndteret det væsentligt bedre. Så snart de opdagede fejlen, så skulle de fjerne den og tage personlig kontakt til de 160 kunder, og oplyse dem problemstillingen og derefter have fundet en fælles rimelig løsning. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er det jo BT, så meget kan se anderledes ud.
Men ud fra hvad BT skriver, så hæfter jeg mig ved, at der er tale om såkaldt "tilbud". Føtex siger at det var en "åbenlys og urealistisk prisfejl" med de 2199,- fordi computerens rigtige pris var 5000,- dyrere. 5000+2199= 7199,- Men 7199,- er jo det samme som normal prisen på computeren.. Hvordan kan det så være et "tilbud"? Hvis kunderne har modtaget en bekræftelse på købet, (hvilket de i artiklen fra august skriver at hende Pernille har), så er det bad luck Føtex. Tror de kunder vil gøre bedst i at afprøve den sag i forbrugerklagenævnet. Har svært ved at se, at den kan gå i Føtex´s favør ud fra det BT skriver.
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis Føtex har sendt kunderne en bekræftelse på handlen, så er der ikke rigtig noget at finde en rimelig fælles løsning på. Så er der kun een løsning. Og den hælder ikke ligefrem til Føtex´s fordel. De laver sådan set 2 fejl.
1. Den såkaldt "åbenlys og urealistiske pris". 2. Bekræfte handlen/den "åbenlyse og urealistiske pris". Den sidste fejl slipper man mig bekendt ikke umiddelbart afsted med. Og det er den der, så vidt jeg husker, er alt afgørende for, at de nok vil tabe denne sag med et brag.. Hvor åndsvagt er det også lige at bekræfte noget, som de selv kalder for "åbenlys og urealistisk". Det bliver dermed til hele 3 fejl i min verden. 1. Fejlagtig pris 2. Bekræfter handlen med den "fejlagtige pris". 3. Kalder det for "åbenlys og urealistisk pris", EFTER de har bekræftet handlen. Hvis det var så åbenlyst og urealistisk, så havde de nok selv fundet det "åbenlyst og urealistisk" INDEN de bekræftede handlen. |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis de endelig får ret, så vil en computer med de specs til den tid alligevel kun være 2.199kr værd - det er loose-loose for kunderne :-D
|
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror jeg ikke lige du skal regne med. Udviklingen af computere stagnerer mere og mere. Faktisk uhyggeligt så langsomt det går efterhånden indenfor processor ydelse. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Haha ja hvis sagen kommer til at vare i årevis. Men jeg er jo en principiel person, så jeg mener man skal køre sådan en sag, uanset hvor stor værdi det så end har, når man engang når en afgørelse. Kunderne kan jo leverer maskinen retur bagefter, såfremt de får medhold, og få deres 2199,- tilbage. Føtex skal bare lige tabe først, og levere maskinerne |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er bekraftelsen noget der sket automatisk og for at de kan annullerer ordre, skal de bevise at man har handlet i ond tro. Det kan være lidt svært, hvis man kun har købt en pc. Har man derimod købt 5 eller 10 pc'er, er det noget nemmere at håndterer. For en del år siden, lavede Logitech en fejl på deres hjemmeside og alt blev solgt til 1 kr. På mit arbejde var der en del der noget at få bestill meget for fejlen blev rettet. De fik deres leveret til en krone pr stk. (Der kom en hel palle).
|
||
peejay
Bruger Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved ikke præcist hvordan Føtex gør det, men automatiske bekræftelser er normalt ikke bindende, idet de blot er en bekræftelse på at ordren er modtaget og ikke en juridisk bekræftelse på at ordren vil blive leveret som ordret. Netop for at undgå denne slags sager.
Når det er sagt tror jeg Føtex har en dårlig sag her. Eftersom de har reklameret med en nedsat pris og specifikt nævnt en besparelse på 5.000 kr, bliver det svært for dem bagefter at sige at kunderne netop denne gang burde have indset at det var en fejl.
|
||
xzioN
Super bruger Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu kunne den pc sagtens ha en normalpris på 4000kr hos en konkurrent da mange skruer førpriser uhørt højt op, bare tag et kig på Pricerunner hvor en vare ofte koster det dobbelte hos den dyreste selvom den ikke er på
Tilbud hos den billigste. |
||
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener ikke det er så længe siden der var en lign sag, hvis nok med en online computerforhandler. Og så vidt jeg husker, så var det springende punkt bekræftelsen. Mener også det blev drøftet den der såkaldt automatiske bekræftelse. Men mener det blev opfattet som ikke værende forbrugerens "problem", at forhandleren har valgt at gøre det automatisk. |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |