|
Undertekster i Danmark - generelt |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Delphi
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-August-2017 kl. 16:10 |
Jeg har postet en request til DVBViewer udviklerne om at få teletext undertekster (TTV) lidt bedre i sync med billede og lyd. Da undertekster stort set ikke bruges i Tyskland, er der brug for lidt viden om undertekster generelt i Danmark. Det er de danske kanaler, der er interessante. Der er 3 typer a) hard coded i billedet (de er der bare) b) DVB (kan slås til og fra) c) Teletext (fx TTV på side 398 for DR) Jeg bruger for tiden YouSee, som kun sender hard coded og teletext. EDIT: bruger DVB (ingen teletext) på enkelte udvalgte, fx BBC Britt, NRK2 Jeg brugte tidligere Stofa, og de kunne finde på at sende både DVB og teletext skiftevis i samme udsendelse, fx en engelsk dokumentar (DVB undertekster) med ekstra danske kommentarer (teletext/TTV). DVBViewer kunne håndtere situationen; men det er vigtigt at vide om det stadigt er nødvendigt at kunne det. Uanset hvordan du modtager dit tv signal, er jeg interesseret i at vide: 1) Hvilken udbyder du har 2) Hvilke underteksttyper udsendes 3) Forekommer ovenstående situation med mixede DVB/teletext undertekster i samme udsendelse. Jeg er selvfølgelig specielt interesseret i om Stofa stadig gør 3). På forhånd tak
Redigeret af Delphi - 19-August-2017 kl. 21:08 |
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(1)
|
1) Yousee
2) a+b+c 3) Det mindes jeg ikke. Kanal5 udsendte ttv-undertekster, da de viste Gidseltagningen. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(1)
|
1) Stofa
2) a + c 3) nej |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg har også Stofa og kan kun bekræfte hvad Kampus har skrevet. Det undrer mig dog, hvad man skal bruge teletext undertekster til på en udsendelse hvor underteksterne er hardcoded??
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(1)
|
TTV undertekster bruges til dansksprogede udsendelser. Selv nyhederne blir direkte tekstet, så der er lidt delay. |
|
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(1)
|
Yousee sender indebrændt på meget, teletekst pådet meste, og DVB på udvalgte (f.eks. NRK og ZDF så hudt jeg hvisker). |
|
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(1)
|
1) YouSee 2) a + b + c 3) nej. Det er enten eller. |
|
Delphi
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene. Vil gerne have flere
Nogen, der ved noget om DVB-T og DVB-S?
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(1)
|
DVB-T2 bruger formentlig stadig DVB undertekster. De gjorde det da jeg brugte egen antenne i 2014
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19550 |
Funktioner
Tak(1)
|
DVB-T undertekster via DVB-T og tekst tv.
Nogen gange hardcoded, hvis det er gamle film DR har købt inden DVB-T tiden. Klaus |
|
Delphi
Funktioner
Tak(0)
|
Gider du prøve det, der står her vedrørende danske udsendelser med udenlandsk tale (de bruger Broen som eksempel) Der skal selvfølgelig ledes lidt for at finde en udsendelse med DVB undertekster for det udenlandske og DVB og/eller teletext undertekster for det danske (der kan være begge slags)
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(1)
|
På DVB-T sender DR som udgangpunkt undertekster til hørehæmmede (undertekster til dansk tale) både som tekst-tv og DVB-Undertekst til hørehæmmede. Årsagen er, at tekst tv er den samme uanset platform, så DVB-Underteksten må opfattes som den primære under DVB-T.
PS: Forsinkelser i tekst-tv undertekster skyldes nok primært broadcaster og ikke DVB-Viewer. DVB-Viewer burde optage .ts stream, herunder tekst-tv sporet uden at påvirke synkroniseringen mellem billede, lyd og tekst-tv... Redigeret af miri - 19-August-2017 kl. 22:57 |
|
miri
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |