|
Højtalerkabel længde |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | |
Actor
Bruger Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Januar-2018 kl. 10:52 |
Min ellers meget tolerante kone, spørger om jeg ikke kan få ryddet op i den ormegård der ligger bag vores hi-fi-møbel. Jeg ved godt jeg stikker hovedet i en hvepserede. MEN, begge højtalerkablerne er 8 m lange. Kan jeg forkorte det ene m 6m uden at lydbilledet vælter. Actor
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Vi er ude i teorien med impedans og signaltab på den forskel i kabellængde.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er helt og aldeles problemfrit. Klaus |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at spørge ovre på hifi4all om det samme ...
Ej, pjat. Lad være med det. Du kan sagtens korte to meter af det ene kabel, uden det betyder noget.
|
|
Actor
Funktioner
Tak(0)
|
Nu snakker vi om 6 meter!!! Actor
|
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Nå på den måde. Troede det ene skulle være 6 og det andet 8. Nuvel, tvivler stadig meget stærkt på, at du overhovedet kan høre det.
|
|
wernermeyer
Bruger Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klip du bare 6 meter af. Der er ingen forskel. |
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis at du kan høre forskel bagefter så har du allerede nu et problem for det vil betyde at dine 8m påvirker signalet hørbart. Klip du bare og så skriv endelig tilbage.
|
|
Actor
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skal jeg skrive på hifi4all for at finde debatten der. Jeg skylder at oplyse at jeg hører til dem der “mener” jeg kan høre forskel på kabler. På min spritnye Hegel 160 (Herren være lovet for Blac Friday) op dagede at der var noget der hed “coax-indgang” Min cd havde coaxudgang og vupti satte jeg et gammelt sub-kabel. Mirakkel! Alt blev større bredere og mere præcist. Kablet kostede i sin tid 100 kr. Okay, hvis det lyder så godt hvorfor så ikke ikke prøve noget “dyrere” Kort tid efter sad jeg med et udvalg fra AV-cables(super service). Ingen af dem lyder så godt som mit gamle til en hund. Jo dyrere desto mere “tæppe” kom der. Over lydbilledet. Ka nogen forklare hvorfor. Diskanten på det første er en smule for hidsigt til min smag, men det kompenseres så rigeligt af det åbne og præcise lydbillede. Actor
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du hører forskel på 2 og 8 meter af dit højtalerkable skal du vel også have noget andet?
|
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skrev jeg sådan set at du ikke skulle spørge på hifi4all. Udover det har jeg svaret efter overbevisning, som er, at det ikke vil gøre den fjerneste forskel hvis ellers kablet er et normalt højttaler kabel i et fornuftigt kvadrat. Jeg undrer mig måske lidt over hvorfor du i det hele taget spørger, når nu det lyder til, at du allerede har besluttet dig for hvad svaret er.
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der vil være en målbar forskel på de to kabler..
|
|
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |