|
|
Besvar ![]() |
Side 123 13> |
Forfatter | |
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() Sendt: 26-September-2006 kl. 07:49 |
Jeg kan se at 1080p tv er på gaden nu...Jeg har også læst flere steder at det ville være dumt at købe et tv med færre pixels. Virker det ikke lidt mærkværdigt når der knapt nok er begyndt at blive sendt noget til 720p endnu? Jeg læste også et sted at man i europa var blevet enige om standarden 720p. Tager jeg helt fejl? Redigeret af troelsit - 26-September-2006 kl. 07:50 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
De 1080p TV der er på gaden lige nu er også LCD TV, på nær et Pioneer til 70.000.
Så hvis man absolut skal gå så meget på kompromis med den samlede billedkvalitet for at få 1080p, ja så virker det som en meget underlig idé. Til Xbox 360 (hvor der snart kommer 1080p patch) er det selvfølgelig en god idé, men i praksis er der stor 'fare' for at et plasma TV med 1024*768 vil se bedre ud med langt de fleste input typer. Redigeret af Naiera - 26-September-2006 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
Det der kommer til sin ret i 1080p, er PS3 og hd-dvd/blu-ray visning. Kommer også an på, hvor tæt man skal sidde foran tv'et og hvor stort det er. Jeg skal selv have et 40" LCD med 1920x1080p, men jeg kommer også til at sidde 3 meter væk fra det.
|
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Gaaaab. Var det Plasma vs. LCD der blev spurgt om ? Gaaaab. For at svare på dit spørgsmål Troelsit - ja, køb et 1080p, hvis pengepungen er til det. Men brug selvfølgelig dine øjne og vurder det er et godt TV du køber (LCD eller Plasma).
Redigeret af AndersPier - 26-September-2006 kl. 08:43 |
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
De kloge siger, at jo tættere skærmens opløsning er på signalets format, desto bedre står billedet, i denne sammenhæng siger mange at et standard definition signal ( SD ) står bedre på et 720P end 1080p panel, og at det er vanskeligt at se forskel på et 1080P signal ( HD ) vist på et 720P henholdsvis 1080P panel. Dette er hvad jeg har læst, og er ikke noget jeg selv har konstateret live. Det nye Pioneer 1080p 50" til 70.000 har iøvrigt fået kritik for gengivelse af netop SD signaler.
Da vi flere år frem primært vil se SD signaler, er det spørgsmålet om det er en god idé at købe et 1080p panel idag, og om det er pengene værd. |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Men hvad er pointen i 1080p når der ingen signal findes endnu? Så er det ikke lidt overkill at påstå at man bør gå efter 1080 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er lige præcis det jeg mener.... |
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Hvis det "kun" er for at se, hvad de sender i TV på en 1080p opløsning - så har du selv svaret. Der går måske lang tid (meget lang tid endda), før 1080p bliver broadcasted over TV nettet. Hvis det derimod, er for at se en masse "DVD" / " Blu-Ray" / "HD-DVD" film fra Mediecenter / PS3 / Blu-Ray / HD-DVD, så er der måske GOD grund til at investere i et 1080p display allerede nu. Der er ikke lang tid til, at måske flere film kommer i bla. 1080p formatet. Bla. kan T2 (Terminator 2) allerede erhverves i 1080p format (og på en almindelig DVD) - dog kræves et mediecenter eller WMV kompatibel afspilnings-enhed. De priser jeg har set, på bla. LG's LB2R, ligger på ca. 20.000 SEK for en 42" og ca. 25.000 SEK for en 47" - dvs. ca. 16.000 DKK og 20.000 DKK. Jeg selv ville idag IKKE bytte mit LB1R - er glad for mit valg :-) Og jeg tror ikke LB2R, er et dårligere TV, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed da jeg ikke har set det live.
|
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
I teorien ja. I praksis forholder det sig sådan at de overall bedste tv på markedet er med 768P opløsning. HD-DVD/Blu-Ray kommer IKKE! "til sin ret" på de 1080P displays der er tilgængelige i dag (minus Pioneer PDP 5000 EX og diverse projektorer). At skærmen har samme opløsning som signalet, betyder IKKE! at billedet vises i fuld kvalitet! Der er meget andet end opløsning i verden, hvis du vil have at HD-DVD/Blu-Ray "kommer til sin ret", så skal du starte med at finde et display hvor farvegengivelse, kontrast, lys-forløb (gamma), og i det hele taget generel billedkvalitet, er på et niveau der gør at du ser billedet gengivet korrekt. Hvis alle disse faktorer ikke gengives korrekt, så kan det være hamrende ligegyldigt om opløsningen gengives korrekt. Opløsningen har langt mindre betydning for om du får maksimal billedkvalitet ud af HD-DVD/Blu-Ray end eksempelvis farvegengivelse. Ergo: Hvis du vil have det maksimale ud af HD-DVD/Blu-Ray, så køb dét tv der har det bedste billede, ikke dét tv der har den højeste opløsning. Det er to forskellige ting. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Noget om dette lille "p", og dobbelte standarder. 1080p HD lagrede på skiverne er som 1080p/25 25 billeder per sekund. Og dette er om noget HDTV. Ved 720p/50, altså nu betyder p'et lige pludselig 50?, i Europæisk sammenhæng. Hvis 720p ved 25 bill. per sek er HDTV, så har jeg et spørgsmål: hvor går den hårfine grænse så imellem 625p/25 som IKKE er HDTV, og så hvis nogen mener 720p/25 ER HDTV. Hvis man vil spille med fordækte kort så_____ Det med skifte imellem 25 og 50 alt efter forgodt befindende. Selvom nogen er optimister over noget sendt som 25; dette skal enten dobles til 50, eller firedobles til 100. Hvilket hverken giver dobbelt så megen eller firedobbelt så megen information. Om nogen er forvirrede For en amerikaner kan 720p/25 godt være HDTV men så er det fordi USA anvender 480p/25 Her som noget lagret Digitalt. For mig ville det svare til en Fladskærm med indbygget HD Tuner med alle de problemer Det medfører. (Indbygget eller total integreret Selector) Jeg håber ovenstående er totalt vås, så derfor prøver jeg noget andet. 625 linier Interlaced PAL. Idag kan Vi Line doble noget, ved hjælp af Computerteknologi, men det er jo ikke det samme som vi har fået dobbelt så megen information. Touche. En Anamorfisk linse der Fordobler billedets bredde, ændrer ikke på selve filmstrimlens bredde. Derfor var det så svært få oplyst om CRT teknologien med de 100Hz, fordi dette jo var som 625i/100 Hz [Og jeg formoder tale om en Liniefrekvens på 31.250 Hz) CRT skærmene kan ikke køre uden een eller anden form for Liniefrekvens. Computerbaseret kunstgreb Som ville have fungeret PERFEKT med Anamorfiske udsendelser i.e. hvor samtlige 576 linier blev anvendt.
|
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
![]() |
720p ser sweeet ud på en stor skærm
![]() 1080p er ikke noget du bør lade dig forblænde af (endnu). Jeg tvivler oprigtigt på at du kan se så stor forskel på 720p og 1080p at du er klar til at betale den voldsomme merpris der er på skærme, der stadig ikke er teknisk i orden. Jeg har endnu ikke set en anmeldelse af et 1080p TV der ikke får HØVL over at være dårlig til enten SD eller HD. Der er altid et eller andet galt med dem. Om 10 år ser billedet helt anderledes ud, men medmindre du har for mange penge vil jeg anbefale et godt 720p TV, som f.eks. Pioneer eller Panasonic. Har selv et LG 42" plasma til 10K og er yderst tilfreds med kvaliteten fra mediecenter. |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har fået tilbudt et samsung 42" - 720p til 9.000 kr. Det er næsten for billigt til at sige nej - uanset Pioneer er bedre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |