recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med burn in på pv60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med burn in på pv60

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
scrotum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med burn in på pv60
    Sendt: 12-November-2006 kl. 17:43

Hvis der er nogen der skulle være interesserede så giver jeg lige min erfaring videre

Normalt spiller jeg ellers ikke computer spil, men den indre drengerøv blevet vækket igår med need for speed med rat og pedaler og ikke mindst på en 42" fladskærm

Det resulterede i godt 7 timer i træk - super hyggeligt - når men nu til sagen. Der var ikke umidelbart noget at se mht burn in, men i dag testede jeg tv'et med et helt hvidt billede. Her kunne man svagt se hvor bakspejlet havde været og et nummer (placeringen).

Kørte følgende program i 10-15 min og det hele var væk igen

http://www.jscreenfix.com/

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 17:47

Jammen så er Burn in  jo ikke det store problem på en panna

Har kun prøvet et par timers PS2 på mit Pio   og det gav ikke anledning til noget

Hans

Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 17:58
Har også selv spillet en del Call of Duty 2 på min Pioneer 427XA, og jeg har heller ikke haft nogle problemer med indbrænding!
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 20:27
scrotum:

Hvilke billedindstillinger kører du med på din PV60?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 21:11

Altså - jeg kan ikke forstå, at I skulle have så mange problemer med at sikrer, at der ikke kommer skærm indbrænding. Da jeg fik mit plasma, for 7 måneder siden satte jeg tv´et på "super spare", og aktiverede tv´ets eget "anti indbrændingssystem". Ingen dvd´er der kørte i et døgn, og andet tant og fjas. Men nu er det jo også kun et Samsung plasma jeg har.

Men tillykke med jeres nye tv´er, og nyd dem. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 22:40

Hej.

Jeg overvejer at købe det her i 42", dog er jeg lidt nervøs for burn in, selvom jeg ser det ikke skulle være det store problem, så ville jeg tror det ville ske hos mig. Hvis man nu tager i går lørdag der kørte tv på den samme kanal i mange timer.

Det sker nogle lørdag søndage og lign. Der kan jeg godt lige gå ind på et andet værelse måske og lige sidde ved computer, mens der måske kører noget mtv på tv. Der sker ikke tit men kan dog hænde. og så vil jeg jo ikke være bange for om jeg lige skal skifte kanal eller andet tilsvarende

Så er man jo heller ikke altid herre over hvor træt man er, falder i søvn og sover måske en god del af natten på sofaen hvor ens tv kører, og man måske ikke lige har sat det på sleep timer eller andet, ved godt der måske kommer reklamer og sådan så logoer ikke står der hele tiden, men alligevel.

hvad med undertekster på en film, boksen de står, i og de sorte streger. vil det kunne ses

Er der det der orbiting på pv60

Lidt andet emne er hvis man nu ser film kan man så godt få billedet til at fylde hele skærmen uden bjælker i top og bund.

Jeg har lige haft Toshiba 37wl66z, som jeg dog har fået mine penge tilbage for da det brummede ganske kraftigt, og de ikke havde andre på lager lige nu. Bortset fra brum var ovenud tilfreds med det og kunne sagtens finde på at købe igen, også pga prisen. Dog sikre mig at det var i orden.

Man vender sig dog hurtigt til størrelsen så derfor jeg overvejer 42pv60e og jeg er næsten sikker på jeg ikke kommer til at bruge det til andet en tv og dvd. Måske lidt spillekonsol engang i mellem men yderst sjældent. Larmer blæser meget eller. 

Det er måske den forkerte tråd jeg har posted i men så må den jo flyttes til den relevante

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Det sker nogle lørdag søndage og lign. Der kan jeg godt lige gå ind på et andet værelse måske og lige sidde ved computer, mens der måske kører noget mtv på tv. Der sker ikke tit men kan dog hænde. og så vil jeg jo ikke være bange for om jeg lige skal skifte kanal eller andet tilsvarende

Et par timer her og der burde ikke give problemer, men hvis du vil være sikker, så zoom ind på billedet så der ingen kanal-logoer er tilbage.

Så er man jo heller ikke altid herre over hvor træt man er, falder i søvn og sover måske en god del af natten på sofaen hvor ens tv kører, og man måske ikke lige har sat det på sleep timer eller andet, ved godt der måske kommer reklamer og sådan så logoer ikke står der hele tiden, men alligevel.

Man kan også komme til at glemme at trække håndbremsen på den nye BMW når den skal parkeres på en bakke. Uheld kan ske, og i mange tilfælde kan decideret burn-in fjernes igen med f.eks. føromtalte vaske-DVD.

Citér

hvad med undertekster på en film, boksen de står, i og de sorte streger. vil det kunne ses

Hvis du udelukkende ser film i 2.35:1 format, så vil du sandsynligvis ende med lysere striber øverst og nederst. Men hvem gør det?

Citér

Er der det der orbiting på pv60

Det mener jeg ikke, men at dømme ud fra hvor mange (eller rettere: få) der oplever permanent burn-in på PV60, så er det ikke nødvendigt.

Citér

Lidt andet emne er hvis man nu ser film kan man så godt få billedet til at fylde hele skærmen uden bjælker i top og bund.

Ja, hvis filmen/serien er 1.85:1 eller 1.78:1 format. På film i 2.35:1 kan du også zoome ind, hvis det absolut skal være.

Citér

Man vender sig dog hurtigt til størrelsen så derfor jeg overvejer 42pv60e og jeg er næsten sikker på jeg ikke kommer til at bruge det til andet en tv og dvd. Måske lidt spillekonsol engang i mellem men yderst sjældent. Larmer blæser meget eller. 

IMO larmer mit PV60 ikke mere end mit gamle CRT monster. Det larmer på en lidt anden måde, men ikke højere.

Redigeret af Naiera - 12-November-2006 kl. 23:32
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

IMO larmer mit PV60 ikke mere end mit gamle CRT monster. Det larmer på en lidt anden måde, men ikke højere.

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

Min strømforsyning begynder også at larme hvis jeg skruer meget op for lys og kontrast. Det tyder på at du har sat det for højt. Bør stå på ca 50% eller derunder.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:11

Et par timer her og der burde ikke give problemer, men hvis du vil være sikker, så zoom ind på billedet så der ingen kanal-logoer er tilbage.

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

Hvis lys og kontrast er sat rigtigt, dvs ca. på 50% er der slet ikke noget problem på en PV. De første 100 timer skader det ikke at passe lidt på naturligvis. Så jeg forstår ikke helt snakken.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad for en tekst? Han snakker om at gå ind i et andet rum hvor han ikke kan se fjernsynet, så tror du ikke han er ligeglad med hvad han kan se på skærmen?

Redigeret af Naiera - 13-November-2006 kl. 21:34
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu