Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fabeo
Junior bruger
Oprettet: 16-December-2007
Status: Offline
Point: 49
|
Emne: Skrattende højttalere når motor tændes Sendt: 30-Juni-2008 kl. 17:05 |
Jeg er rendt ind i et problem. Så ville lige høre om der er nogle som kan svare mig på hvad der muligvis kan være galt.
Jeg har fået sat mit nyanskaffede anlæg til og det lyder umiddelbart fint, dog med en lille summelyd ved lav volumen, som jeg dog regner med forsvinder når anlægget bliver indstillet korrekt. Mit problem er så at, lige så snart jeg tænder for motoren, så begynder højttalerne at skratte/hyle/pibe/summe helt vildt. En anden ting er også at når der bare er tændt for strømmen (og ikke motoren), og jeg så lige blinker med det lange lys, så giver det også lige et "skrat" fra højttalerne. Det samme sker når jeg slukker for radioen/HU'en.
Håber der er nogle som ved hvad der måske kan være galt.
|
|
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 369
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 18:31 |
Fabeo skrev:
Jeg er rendt ind i et problem. Så ville lige høre om der er nogle som kan svare mig på hvad der muligvis kan være galt.
Jeg har fået sat mit nyanskaffede anlæg til og det lyder umiddelbart fint, dog med en lille summelyd ved lav volumen, som jeg dog regner med forsvinder når anlægget bliver indstillet korrekt. Mit problem er så at, lige så snart jeg tænder for motoren, så begynder højttalerne at skratte/hyle/pibe/summe helt vildt. En anden ting er også at når der bare er tændt for strømmen (og ikke motoren), og jeg så lige blinker med det lange lys, så giver det også lige et "skrat" fra højttalerne. Det samme sker når jeg slukker for radioen/HU'en.
|
Har du virkelig købt et anlæg med motor i - det lyder spændende
|
/ Jørgen
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 18:48 |
Du skal have monteret et par kondesatorer, det kan man gøre på værkstedet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Fabeo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 19:13 |
JørgenR skrev:
Fabeo skrev:
|
Har du virkelig købt et anlæg med motor i - det lyder spændende
|
Ja, fedt ikk'? Bar' ærgerligt det ikke virker
|
|
Fabeo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 19:17 |
Radiomanden skrev:
Du skal have monteret et par kondesatorer, det kan man gøre på værkstedet.
|
Tak for svaret. Men har også postet dette emne i nogle andre fora. Der skriver de at det muligvis har noget at gøre med mine stelforbindelser.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:09 |
Det du beskriver er typisk tændings og generator støj.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Fabeo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:34 |
Radiomanden skrev:
Det du beskriver er typisk tændings og generator støj.
|
Og det skal man så bruge en kondensator til afhjælpe?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:39 |
Ja, mekanikkeren kan afhjælpe problemet.
|
|
|
Fabeo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:42 |
Okay.
Jeg siger tusind tak for hjælpen.
|
|
ClausJ
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 20:57 |
Den slags støj kan nu også sagtens komme af dårlige stel-forbindelser - det ville jeg checke først inden jeg begyndte med kondensatorer.
|
|
Fabeo
Junior bruger
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:07 |
ClausJ skrev:
Den slags støj kan nu også sagtens komme af dårlige stel-forbindelser - det ville jeg checke først inden jeg begyndte med kondensatorer. |
Det stelkabel som er forbundet forstærkeren sidder et sted hvor der ikke er maling, så det burde egentlig sidde godt nok. Men jeg kan jo altid prøve at flytte det, og se om det løser problemet. Men det er jo også noget med at radioen/HU'en er tilsluttes stellet, så vidt jeg har forstået. Men med alle de ledninger som sidder i radioen, synes jeg godt nok det er lidt uoverskueligt (at finde frem til det rette kabel).
|
|
Tstampe
Guld medlem
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 21:15 |
Fabeo skrev:
ClausJ skrev:
Den slags støj kan nu også sagtens komme af dårlige stel-forbindelser - det ville jeg checke først inden jeg begyndte med kondensatorer. |
Det stelkabel som er forbundet forstærkeren sidder et sted hvor der ikke er maling, så det burde egentlig sidde godt nok. Men jeg kan jo altid prøve at flytte det, og se om det løser problemet. Men det er jo også noget med at radioen/HU'en er tilsluttes stellet, så vidt jeg har forstået. Men med alle de ledninger som sidder i radioen, synes jeg godt nok det er lidt uoverskueligt (at finde frem til det rette kabel).
|
Hejsa - Din stelkabel er jo temmelig sikker sort... Og ellers prøv lige at tage et kig i din manual til HU-enheden. Så skulle du ikke have nogle problemer i at lokalisere din stel.
Hvad med højttalerkabler og +-strømkabel. Løber de op og ned af hinanden?
|
|