recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo Blu-ray afspiller - Update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo Blu-ray afspiller - Update

Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo Blu-ray afspiller - Update
    Sendt: 06-September-2008 kl. 10:49

Mestrerne fra Oppo kommer snart med en Blu-ray afspiller. 

Skal blive meget spændende og se om Oppo også kan levere en verdensklasse Blu-ray afspiller som de gør med deres DVD afspillere.

Specifications so far:

The unit will have the same DVDO processing chipset as found in the new DVDO Edge (VRS by Anchor Bay). It will have 7.1 analogue outputs, HDMI 1.3 (with support for native decoding for DTS HD and Dolby Digital Plus/TrueHD), and will upscale DVDs to 1080p. It even supports 24p output.Based on the chassis markings, BD Live 2.0 support (via 10/100 Mbps Ethernet) is included out of the box and USB connectivity is provided for photos and music playback. Dedicated analogue stereo outputs are also present and the unit has IR control in/out connections ("for Oppo approved connections only"). No RS-232C control is present. Perhaps most surprising (in a pleasant way) is SACD support as well as compatibility with HDCD's. Coaxial & S/PDIF outputs are present for legacy audio, including Dolby Digital and DTS.

While Oppo isn't releasing any pricing information we can't imagine this unit being competitive unless it is priced at $499 or less given the competition on the market from such companies as Sony, LG, Panasonic and others.

http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definitio n-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/oppo-bdp-83-blu-ray

http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may-b e-first-almost-universal-disc-reader  

Redigeret af Gromit - 07-September-2008 kl. 17:33
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:45
Hvorfor er Oppo egentlig ikke repræsenteret her i landet?

Det kan da ikke være helt uinteressant at være importør for så gode afspillere.
Mvh Hans
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 17:32

UPDATE:

The BDP-83 will be a Profile 2.0 that features the ABT 2010 de-interlacing and scaling solution for both DVD and Blu-Ray media. The product as currently implemented supports SACD. We are investigating the possibility of DVD-Audio support.

The player will support the transportation and decoding of the Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, DTS High Resolution, and DTS HD-Master. In the current implementation only the core DD and DTS are supported, but the hardware will support the transportation and decoding of these formats in the future.

No price has been established, but we are throwing around $499~699 as the possible price points. Anticipated release is Winter (November through February)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:45

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Hvorfor er Oppo egentlig ikke repræsenteret her i landet?

Det kan da ikke være helt uinteressant at være importør for så gode afspillere.

www.bigture.eu er netop blevet importør af Oppo. At det først er sket nu, skyldes at de ikke har været godkendt til salg i EU før nu.

Redigeret af AV Precision - 07-September-2008 kl. 19:47
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 20:36
Der er kommet en pris på afspilleren I USA. I EU, er det stadig ukendt (så vidt jeg ved)

http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may-b e-first-almost-universal-disc-reader
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 16:17

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

www.bigture.eu er netop blevet importør af Oppo. At det først er sket nu, skyldes at de ikke har været godkendt til salg i EU før nu.

Okay, så du også blevet forhandeler af OPPO...!?   Så kunne du måske giver din mening til kende.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Okay, så du også blevet forhandeler af OPPO...!?   Så kunne du måske giver din mening til kende.

Det skal jeg gøre når jeg har haft fingrene i den... Men en enkelt hemmelighed kan jeg da afsløre: Jeg har tidligere ejet en Oppo afspiller... Den brugte jeg dog kun til 576i output, og af forskellige årsager valgte jeg at droppe den igen. Pågældende model (970 tror jeg det var) havde en elendig opskalering, men den var så heller ikke tiltænkt at bruges til dét. DV 983, og formodentligt blu-ray afspilleren også, er noget helt andet, og Secrets er vel nok den mest troværdige kilde mht. tests af DVD-afspillere. Det interessante bliver at teste dens PAL performance, da det er noget Secrets ikke lægger ret meget vægt på.

Anyway, jeg kan afsløre at der 1. oktober bliver en demonstration af DV-983 i mit demo-rum, jeg prøver at nå at få en pressemeddelelse strikket sammen inden jeg tager til Grønland i morgen...

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Anyway, jeg kan afsløre at der 1. oktober bliver en demonstration af DV-983 i mit demo-rum, jeg prøver at nå at få en pressemeddelelse strikket sammen inden jeg tager til Grønland i morgen...

Jamen, jamen!  Glæder mig MEGET til at høre dine synspunkter vedrørende DV-983.

Desværre bor jeg ikke i Jylland ....ellers ville jeg nok melde mig til din demonstration 1 okt. - til trods for at jeg allerede har en Oppo DV-983 som jeg er ovenud imponeret over. 

Ser YDERST frem til deres Blu-ray afspiller.

PS.

Siden du er blevet OPPO forhandler, så må du jo, i større eller mindre grad, stå inde for deres kvalitetspræstationer.  

Redigeret af Gromit - 08-September-2008 kl. 19:24
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Mestrerne fra Oppo kommer snart med en Blu-ray afspiller. 

Skal blive meget spændende og se om Oppo også kan levere en verdensklasse Blu-ray afspiller som de gør med deres DVD afspillere.

Jeg forstår ikke det der Oppo BD hype.

De kan åbenbart levere gode DVD afspillere til en god pris. Det er en bedrift.

BD formatet er, så vidt jeg har forstået meget lettere at fortolke, idet der ikke skal skaleres eller de-interlaces. Hvis Oppo *ikke* kan lave en BD afspiller, der matcher de store så er det en skuffelse.

Det bliver da langt sjovere at se om kineserne kan komme med en 1000 kr afspiller, som levere et nær Denon billede.

Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg forstår ikke det der Oppo BD hype.

Det er da ligetil: Det er meget få Blu-ray-afspillere der dur til at afspille normale dvd-film. Så annoncerer Oppo en BD-afspiller der har en dvd-del der kommer til at svare til 983'erens! Dét er da ret fedt, for så kan man få både Blu-ray og dvd-afspilning, af høj kvalitet, i én afspiller.
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 09:14
Fuldstændig enig med Naiera. Som DVD spille er OPPO suveræne til prisen (da de gør tingene grundigt) og hvis de ligger ligeså meget benarbejde i at få det optimale ud af BD, ja så er det en klar vinder i min bog.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 10:25

Udover DVD-afspilningen, så er der også en ret overset detalje, nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD. Med 1080P output fra BD'en bliver 1080i>1080P de-interlacing lige pludselig vigtigt, og der vil Oppo'en formentligt også have en fordel. Men ellers er det rigtigt nok, hvis man bare vil have en BD-afspiller der kan spytte 1080P ud uden noget lir, så er der ved at være mange muligheder at vælge imellem, og her vil en Panasonic eller en PS3 være fuldt ud lige så god. Det man kan forestille sig i længden, er at Oppo ligesom på deres DVD-afspillere laver flere forskellige versioner, alt efter om man har brug for "hele dynen", eller bare vil have et løbeværk og håndtere al skalering eksternt.

Og så lige lidt brok: Hvorfor er det at så mange mennesker har svært ved at forholde sig til produkter der ikke lige henvender sig til "MIG!" Jeg læser utroligt meget kritik her i forummet og under kommentarerne på nyhederne, hvor folk sabler et produkt ned og nærmest siger at det aldrig burde være sendt på markedet, alene fordi det ikke lige tiltaler netop deres behov. Hav dog lidt forståelse for at andre mennesker kan have andre behov. "Hvad skal vi med en BD med god DVD-afspilning, jeg spiller ikke DVD'er længere alligevel". Nej, men det er der ANDRE der gør, der er jo ingen der siger DU behøver købe den, hvis den ikke lige tiltaler dine behov. Derfor kan man vel godt anderkende produktets kvaliteter? Jeg har personligt ikke en døjt at bruge en DV-983 til (bare et eksempel, jeg ved godt tråden her omhandler BD), eftersom jeg alligevel har en scaler der håndterer DVD opskaleringen mindst lige så godt. Men derfor kan jeg da godt anerkende at produktet leverer high-end ydelse til en rimelig pris. Det er der mange der vil have glæde af.

Til top

Besvar Besvar Side  123 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu