recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox vs Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox vs Sonos

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox vs Sonos
    Sendt: 14-April-2010 kl. 12:20

Hej alle

Umiddelbart lyder Squeezebox Touch ret interessant og ser ud til at være væsentligt billigere end en Sonos løsning, men er der en hage ved det ? Er der en uundværlig funktionalitet i Sonos som ikke er i Logitechs løsning ?

Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 14:10

Det er jo meget individuelt hvad man mener er uundværlig funktionalitet, så jeg vil hellere sige at du skal beskrive hvad du ønsker din nye løsning skal kunne.

Apple & Sonos entusiast
Til top
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:29

Har egentlig ikke de store krav udover at det skal være trådløst. Havde overvejet en Ipod/Iphone dock til min Onkyo receiver, men denne løsning lyder umiddelbart bedre og ikke ret meget dyrere.

Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:56
Google forumet. Der er masser af tråde om de 2 produkter.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:35
Jeg har haft begge systemer, dog af gode grunde ikke Squeezebox Touch. Mit Duet system med 1 remote og to modtagere har jeg fedtet rundt med i 2 år uden rigtig at få til at virke i andet end korte perioder af gangen, og aldrig en hel aften uden problemer.
Mit Sonos system tog 10 minutter at sætte op, 2 timer om at scanne mit musik-katalog, og i mellemtiden satte jeg Rhapsody og last.fm op på controlleren. Det har spillet fuldstændig fejlfrit de sidste 14 dage.

Så min konklusion: Hvis du kan vente et par år før du vil høre din musik, så vælg Logitech. Hvis du vil bruge anlægget fra start så vælg Sonos.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:08
Som det fremgår af utallige tråde på recordere.dk så er ovenstående statement ikke en generel oplevelse men en personlig.
Og jeg personlig har aldrig haft problemer med mine Squeezeboxes. Og som du kan se af min signatur så har jeg adskillige.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:17
Har haft 2 stk Duet system med 1 remote og to modtagere som bare har virket i 2 år.
Det tog 10 minutter at sætte op, og 5 minutter om at scanne mit musik-katalog; jeg bruger dog ikke Rhapsody og last.fm, men kunne hvis jeg ville.
Til gengæld hører jeg blandt andet De sorte spejdere podcasts fra DR.

I øvrigt var min arbejdsplads så venlig at give mig en ny mobil så jeg bruger også SlimControl på denne ...altså udover Duet Controlleren

Redigeret af slate - 14-April-2010 kl. 22:20
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 08:47
Jeg har haft begge systemer, og basalt set fungerer de begge fint (jeg havde dog lidt problemer med at synkronisere flere rum 100% med Duet-systemet).

Hvis Squeezebox er det lettere nørdede Windows-system, hvor man kan tweake og installere alt muligt gejl, så er Sonos det stilrene no-nonsense smooth-running Mac-system. Hvad er bedst? Det er vist et spørgsmål om religion...

Showstopperen ved Squeezebox Duet systemet for mig var den lange opstartstid på Duet Controlleren - det føles som om det tager minutter fra man tænder, til man kan begynde at lytte til musik. Det gider man ikke vente på, og så får man ikke tændt, men ender med at høre alm. radio i stedet for.

Jeg solgte mit Duet-system efter 2 år og købte Sonos i stedet for - det har jeg ikke fortrudt - og kærsten foretrækker også Sonos'en. Men begge systemer har bestemt deres berettigelse, og deres egen målgruppe - man må bare lige finde ud af hvilken gruppe man hører til. Wink

-Kent

Redigeret af kbh4 - 15-April-2010 kl. 08:48
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Jeg har haft begge systemer, og basalt set fungerer de begge fint (jeg havde dog lidt problemer med at synkronisere flere rum 100% med Duet-systemet).

Hvis Squeezebox er det lettere nørdede Windows-system, hvor man kan tweake og installere alt muligt gejl, så er Sonos det stilrene no-nonsense smooth-running Mac-system. Hvad er bedst? Det er vist et spørgsmål om religion...

Showstopperen ved Squeezebox Duet systemet for mig var den lange opstartstid på Duet Controlleren - det føles som om det tager minutter fra man tænder, til man kan begynde at lytte til musik. Det gider man ikke vente på, og så får man ikke tændt, men ender med at høre alm. radio i stedet for.

Jeg solgte mit Duet-system efter 2 år og købte Sonos i stedet for - det har jeg ikke fortrudt - og kærsten foretrækker også Sonos'en. Men begge systemer har bestemt deres berettigelse, og deres egen målgruppe - man må bare lige finde ud af hvilken gruppe man hører til. Wink

-Kent

Det lyder som om du har slukket helt for Duet Controlleren efter brug og dette er da hovedløst. Den bruger minimalt strøm og hvis du sætter den til at slumre så er opstartstiden det samme som SB Classic (stort set intet)!
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 09:33
Jeg synes du skal købe en SB Touch.

Hvis du så ikke synes det er det rigtige valg, kan du helt sikkert nemt få den solgt med et meget lille tab.

Omvendt. Hvis den er sagen for dig, så har du allerede sparet omkring 3000 kr i forhold til en zp90 og cr200 fra sonos. Plus evt 800 for en wireless bridge og forskellen i pris på en NAS og USB-disk. Når først huset er fyldt med musik, er prisforskellen nået op op MANGE tusind kroner.

Der er ingen der har erfaringer med SB Touch endnu. Du er nødt til at danne dig dine egne, som du så passende kan dele med os andre herinde. Smile
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af janriis janriis skrev:

Hej alle

Umiddelbart lyder Squeezebox Touch ret interessant og ser ud til at være væsentligt billigere end en Sonos løsning, men er der en hage ved det ? Er der en uundværlig funktionalitet i Sonos som ikke er i Logitechs løsning ?

Umiddelbart er den eneste hage at Sonos kan bruge hvilken som helst NAS til at hente musikken fra. Bare den kan se musikken på nettet, er den glad. Omvendt, så SKAL musikken ligge på nettet, altså ikke på en USB-disk.

Med en SB Touch skal musikken enten ligge på en ret kraftig NAS, som fungerer som server. Eller på en PC, som fungerer som server. Eller også kan man lægge musikken på en usb- disk eller et flash-kort som man sætter direkte i Touch'en. Touchen vil så være sin egen server og samtidigt fungere som NAS, så du kan lægge ny musik på via nettet uden at skulle flytte disken over på den computer.

Som skrevet i mit indlæg ovenfor: Hvis jeg stod på bar bund og skulle ind i musikstreaming-verdenen, ville valget være let: Start med en Touch og se hvad det er for noget.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Det lyder som om du har slukket helt for Duet Controlleren efter brug og dette er da hovedløst. Den bruger minimalt strøm og hvis du sætter den til at slumre så er opstartstiden det samme som SB Classic (stort set intet)!

Jeps, Controlleren blev slukket helt - prøv du at forklare en energi-/miljøbevidst kvinde at powerknappen på forsiden af dimsen ikke skal bruges når man er færdig med at lytte. Confused

Sonos-controlleren kan også slukkes helt, men så skal man langt ind i menuerne, så det opdager hun aldrig! Wink

-Kent
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu