Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
abochr
Ny bruger
Oprettet: 07-Juni-2011
Sted: 7500 Holstebro
Status: Offline
Point: 16
|
Emne: Yousee og TVtuner til PC Sendt: 07-Juni-2011 kl. 00:58 |
Jeg har prøvet en Terratec H7 og en Elgato USB stick og kan
ikke få dem til at fungere med Yousee kabelTV i år. Til i år, 2011, gik det
fint med Terratec H7 og Cinergy 600 TV.
På DIGITALT.TV ser jeg de gule advarsler på anmeldelser af Anysee
E7 T2C + HD HomeRun, der klart fortæller, at der er problemer med Yousee
signalet til de 2 TVtunere sat i en PC.
I det hele taget undrer det mig meget, at markedet for at
optage og brænde det optagne på PC er så upåagtet: Min søn har en MAC mini og
bruger overfor omtalte Elgato USB stick, som jeg lånte med negativt resultat
pta., det kan bruges på PC og hans system fungerer fint, men jeg kan ikke på
hverken XP eller Windows7 få succes her i det nye år.
Jeg har søgt på Digitalt.tv og nu på Recordere.dk uden held,
så skulle jeg ikke have søgt nok, så giv mig et praj.
Er der andre
der har samme erfaringer?
|
|
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 07:46 |
Du kan sagtens bruge HDHomerun med YouSee's DVB-C signal.
De har udgivet en beta release der retter fejlen der er omtalt på digitalt.tv
(men den skal jo sidde på netværket, ikke i selve pc'en!)
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10429
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 08:30 |
abochr skrev:
Jeg har prøvet en Terratec H7 og en Elgato USB stick og kan ikke få dem til at fungere med Yousee kabelTV i år. Til i år, 2011, gik det fint med Terratec H7 og Cinergy 600 TV.
|
Hvad er det helt præcis du ikke kan få til at virke?
Måske er DVBViewer løsningen.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
abochr
Ny bruger
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 09:38 |
Jeg har prøvet med Terratec Home Cinema - som fungerede fint før 2011 - og Intervideo som fulgte med cinergy 600 TV og som også fungerede fint før 2011. I øvrigt har jeg forsøgt mig et Hauppauge stick og da måtte jeg bruge DVB-viewer med lige så dårligt resultat. For mig er der ingen tvivl i betagtning af mine erfaringer med det Cinergy 600 TV - DVB-T kort - at det er Yousee, der har lavet lidt om på signalet. ABO7.6.2011.
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10429
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 10:17 |
Men du har stadig ikke skrevet hvad det er som du ikke kan få til at fungere.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
abochr
Ny bruger
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:25 |
Ikke for at være flabet, men fungere betyder, at TV-kanalerne ikke kan gemmes eller findes eller rent ud: der er for megen rod omkring dette at få TVkanalerne frem. I dag var jeg I Elgiganten og kom tilfældigt til at snakke med en fjernsynssælger, der fortalte, at efter den 1.1.2011 har Yousee lavet om på krypteringen, så i dag sælger de kun "Yousse ready" fjernsyn til os Youseekunder! Problemet er generelt: der er for men rod omkring dette at finde kanalerne og fastholde dem. For at det ikke skal være løgn, så er resultatet forskelligt fra gang til gang, når jeg scanner stationerne. Problemet er altså Yousee's kryptering! ABO7.6.2011.
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:09 |
Har du spurgt hos YouSee, om de har lavet noget om? Det ævl med YouSee godkendt, betyder jo ikke, at alle andre TV, bokse, m. fl., der har DVB-C, ikke virker med YouSee. Jeg har selv en billig DVB-C/T dongle købt i Aldi. Den finder og husker fint kanalerne også HD-kanalerne.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:12 |
abochr skrev:
Ikke for at være flabet, men fungere betyder, at TV-kanalerne ikke kan gemmes eller findes eller rent ud: der er for megen rod omkring dette at få TVkanalerne frem. I dag var jeg I Elgiganten og kom tilfældigt til at snakke med en fjernsynssælger, der fortalte, at efter den 1.1.2011 har Yousee lavet om på krypteringen, så i dag sælger de kun "Yousse ready" fjernsyn til os Youseekunder! Problemet er generelt: der er for men rod omkring dette at finde kanalerne og fastholde dem. For at det ikke skal være løgn, så er resultatet forskelligt fra gang til gang, når jeg scanner stationerne. Problemet er altså Yousee's kryptering! ABO7.6.2011. |
Det har ikke noget med krypteringen at gøre - så meget kan jeg sige. Selvom en kanal er krypteret, kan du stadig finde den med f.eks. DVBViewer. Dette er (endnu) et eksempel på en sælger, der har fået noget galt i halsen. "Yousee ready" er en mærkning, der fortæller at TV'et understøtter de basale funktioner i YouSee's kabelnet. Nogle Samsung modeller kan vist også bruge Cinema, StartForfra mv. Det, du mangler at beskrive for os, er: hvad du gør, hvordan du gør det osv. - ellers har vi ikke en jordisk chance for at hjælpe. Jeg kører med samme setup som du kæmper med, og det virker 100%. Ja - jeg skal da af og til scanne for nye kanaler i DVBViewer (hvis YouSee flytter rundt på kanalerne), da jeg ikke er stødt på software der kan bruge informationerne i signalet til at opdatere kanallisten automatisk. Det er vist også den største udfordring jeg har. At du ikke får samme kanaler frem hver gang, kan muligvis være fordi der er støj (indstråling) på dit signal på visse frekvenser, eller at du ikke får scannet samme frekvensområde (oftest er det nemmest at scanne det hele). /Mark
Redigeret af Markh - 07-Juni-2011 kl. 17:12
|
|
abochr
Ny bruger
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:55 |
Altså: Cinergy 600 TV fungerede førhen fint med scanning i Intervideo - software, der fulgte med. men nu er kanalerne for dårlige og der er ikke alle og de er i forskellig kvalitet. Terratec H7 har de samme problemer, når jeg scanner i Terratec Home Cinema. Det kort er jeg nu kommet af med, da det jo ikke duede. Hvad andet vil i vide? Har prøvet på 3 PC'er og med både XP og Windows7. Rent ud, hvad jeg kunne gøre førhen: scanne og beholde alle stationerne i fin kvalitet, kan jeg ikke længere, pta. det er de samme kabler og kort. ABO7.6.2011
|
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:12 |
øhhh et terratec cinergy 600 er da et analogt kort! - det har slet ikke nogle digitale kanaler det er jo alt for gammelt til at kunne modtage digitale signaler! og et hauppauge h7 har ikke drivere til at kunne hente det digitale signal direkte ind i windows medie center så jeg er overhovedet ikke klar over hvad det er du laver. H7'en kan klare DVB-T (luftbårne frie kanaler) eller dvb-c men ikke i mce.)
|
|
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:04 |
abochr skrev:
Altså: Cinergy 600 TV fungerede førhen fint med scanning i Intervideo - software, der fulgte med. men nu er kanalerne for dårlige og der er ikke alle og de er i forskellig kvalitet.Terratec H7 har de samme problemer, når jeg scanner i Terratec Home Cinema. Det kort er jeg nu kommet af med, da det jo ikke duede. Hvad andet vil i vide? Har prøvet på 3 PC'er og med både XP og Windows7. Rent ud, hvad jeg kunne gøre førhen: scanne og beholde alle stationerne i fin kvalitet, kan jeg ikke længere, pta. det er de samme kabler og kort. ABO7.6.2011 |
Hvis kanalerne pludselig er blevet dårlige på dit Cinergy 600 TV, kan det være at der er sket noget med dit TV-signal - enten en dårlig samling lokalt hos dig selv, og/eller fejl i det indkomne signal fra YouSee, men det er ikke nødvendigvis signalet den er gal med. Men som allerede er skrevet, kan du ikke få de digitale kanaler, da det ikke er en DVB-C tuner. Din H7'er er DVB-C, men du kan ikke trække kanalerne direkte ind i Windows Media Center (den understøtter ikke DVB-C af en eller anden grund). Du skal bruge et stykke software kaldet DVBLink TVSource, hvis du vil bruge DVB-C i Windows Media Center - ellers er der DVBViewer som et rigtig godt stykke software. Prøv at beskriv hvad du gør, og hvad der sker når du gør det, som f.eks. hvordan du scanner efter kanaler. /Mark
Redigeret af Markh - 07-Juni-2011 kl. 21:05
|
|
abochr
Ny bruger
|
Sendt: 07-Juni-2011 kl. 22:30 |
Jeg kan meddele dig, Mark, at hverken dvb-T eller -C kortet er brugt i Windows media Center, da jeg altid helst bruger det sofware, der følger med varen og så selvfølgelig opdaterer den med det samme. I øvrigt kan man så vidt jeg har forstået det ikke brænde de filer, der laves i Media Centret. I øvrigt er installeringerne og procedurerne de samme før og nu og resulatet er forskelligt. Noget må have ændret sig og det er dette noget, jeg søger efter. Ikke hvad jeg gør, for jeg ved hvad jeg gør, for jeg har gjort det mange gange, da jeg formaterer PC'erne om ca, hver tredie måned. Her er der noget om Yousee ready: Her er de tal jeg bruger i Terratec Home Cinema: Frekvens - 143000 KHz
Symbolrate - 6875
Modulation eller Qam - 64 Og de fungerede fint førhen på Terratec H7 usb kassen, der er en DVB-C tuner. Og H7 har jeg som før skrevet ikke længere. Og DVB-T kortet bruger Intervideo, der bare skal scannes ind. Førhen med fint resultat, men nu med tvivlsom resutat og med manglende kanaler. På de fire almindelig fjernsyn er signalet fint og helt og aldeles uden problem. Hele fjernsynskabelsystemet er for 2 år frisket op til de bedst isolerede enheder. F-connecter stik: Konklusiion: kender kortene (de 2 DVB-T kort har jeg haft i 5 år), kender den måde de scannes ind på med godt resultat indtil 1.1.2011 eller der omkring. Hvis en af jer derude har et Terratec H7 eller andet DVB-C dongle/kort TUNER, der fungerer, så I kan optage en film og brænde den derefter i f. eks. Nero, så er det nærmere den vej vi skal gå, så jeg kan få at vide, hvad I gør. ABO7.6.2011. NYT: 8.6.2011.
Jeg har haft en oplevelse efter div. undersøgelser omkring mit
DVB-T kort Cinergy 600 TV gav følgende resultat:
Intervideo opsætningen på XP fungerer fint nu. Alle kanaler
er der!
Windows7 Medie Centret kan fint installere mine DVB-T
kanaler og de er også fine at se på.
Terratec Home Cinema kan fint hente alle kanalerne, men
udseendet er ret så Z'et. Genstart medfører, at alle kanalerne er væk. THC kan
altså ikke scanne korrekt og som jeg har haft oplevelser med en DVB-C "dongle"
(Terratec H7), så er THC ret så konfus: kanalernes opsætning holder ikke og ofte
er det svært at få den til at finde alle kanaler. Jeg har prøvet at scanne et
bånd adfor at komme frem til noget, som THC alligevel "glemte næste gang,
jeg tændte PC'en.
Opdager nu, at DVBviewer direkte har en post, der hedder
Yousee Cable. Er der nogen af jer, der ved, at det fungerer, så med hvilket
kort/dongle?
Mit DVB-T Cinergy 600 TV kort kan DVBviewer ikke genkende -
så vidt jeg er kommet, så gode råd igen er velkomne.
ABO8.6.2011. Tlf. nr. 97412484.
Redigeret af abochr - 08-Juni-2011 kl. 14:17
|
|