|
Hvorfor SKAL det være Verbatim? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||||
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Emne: Hvorfor SKAL det være Verbatim? Sendt: 20-April-2006 kl. 10:50 |
|||
Er snart ved at rende tør for skiver, og skal derfor snart have købt en ny stak. Indtil videre har jeg selv brugt Verbatim. Sidst var jeg heldig med en god sending af Pearl White skiver, som ikke har givet problemer. Men det jeg gerne vil spørge efter, er en begrundelse for, hvorfor stort set alle herinde bliver anbefalet Verbatim R- 16x? Fordi det er de bedste skiver og der ingen problemer er med dem, kommer der nok som en masse svar. Men det er ikke umiddelbart mit indtryk. Jeg synes man jævnt tit hører om folk der har været uheldige med dårlige sendinger, og hvor maskinen melder at "skiven er beskidt". Jeg synes også det er lidt et hak i omdømmet for Verbatim, at de sælger dårlige Pearl White skiver under deres eget navn. (Jeg har bare været heldig med mine pearl white). Derudover får Verbatim skiverne kun 1½ stjerne i bedømmelse ved Azomedia, hvorimod "Alpha" får 5 stjerner. Er der ikke andre firmaer, som levere en fornuftig kvalitet? Jeg tænker ikke på ultimative Taiyo Yuden skiver, men bare på almindelige hverdagsskiver som ikke laver en masse bøvl og fejlbrændinger. |
||||
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 20-April-2006 kl. 11:00 | |||
Jeg køber Verbatim hver gang, fordi de virker. Ganske simpelt men rigtigt
Derudover er de nemme at få fat i. Taiyo Yuden er også gode skiver, måske endda bedre end Verbatim, men så vidt jeg har erfaret det, noget sværere at få fat på. Med Verbatim har jeg aldrig haft problemer i forbindelse med Audio CD'er, DVD'er til recorder/computer brænding, Re-writable til recordere/computer. De typer jeg har brugt - DVD+R, DVD-R, DVD+RW, CD-R - alt har virket perfekt. Fejlbrændinger der kan tælles på én hånd, og det er ud af ca. 800-1000 brændinger. Moef |
||||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
||||
MadManMingo
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 253 |
Sendt: 20-April-2006 kl. 11:10 | |||
Jo tak - det var det jeg også havde på fornemmelsen. Men det var ikke rigtig det jeg spurgte efter . Mit problem er, når jeg går ind på forskellige web-shops for at handle og så ser det store udvalg. Så er det jeg tænker, kan det virkelig passe, at det kun er Verbatim som kan bruges? Er der ikke nogen, som har prøvet andre mærker, som er lige så tilfredse som alle de Verbatim brugere man hører så tit? Ikke fordi jeg vil være på tværs eller noget. Men synes bare tit, at Verbatim ikke "lige pt" er på lager, eller lige er en tand dyrere end andre mærker (ikke noname), som måske var lige så gode. |
||||
erimads
Bruger Oprettet: 05-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
Sendt: 20-April-2006 kl. 11:27 | |||
Hej. Jeg har benyttet et par hundrede Fuji dvd-r 4x uden problemer af nogen art. /Erik |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 20-April-2006 kl. 13:26 | |||
Hvorfor SKAL det være Verbatim? Det SKAL det heller ikke, men mere om det.
Fordi det generelt stort set er det bedste man kan købe til formålet, og de er meget nemme at få fat i. Afhængig af brænder/recorder, firmware, brændhastighed, produktionssted og andre faktorer, kan der være andre medier som er ligeså gode eller bedre. Men hvis man tager hensyn til mange folks erfaringer på en lang række brændere (og recordere) kombineret med hvad der er nemt at få fat i, så løber Verbatim med den samlede sejr. Taiyo Yuden 8x DVD-R skiver er ofte endnu bedre end Verbatim til formålet, men de er slet ikke ligeså nemme at få fat i. De kan f.eks. købes fra SVP.co.uk i England.
Forklaringen er simpel: Azomedia vil hellere sælge Alpha medier end Verbatim medier, formentlig fordi de tjener flere penge på Alpha medierne. Alpha er et no-name mærke, som ikke selv producerer medier, mens Verbatim er et rigtigt brand med kvalitetskontrol på egne fabrikker og hos underleverandører. Tror du virkelig at denne "bedømmelse" hos Azomedia er en neutral og fair bedømmelse udført af kunderne, eller tror du at "bedømmelsen" er udført alene af Azomedia selv? Kan du finde et sted på Azomedias hjemmeside hvor du kan bedømme de forskellige medier?
Hvis du er ude efter nogen andre skiver som er bedre end Verbatim, eller med mindre kvalitetsvariation end Verbatim, så er der vist kun Taiyo Yuden tilbage. Men TDK og Sony er ganske gode synes mange. Med de fleste andre mærker ved du ikke hvad du køber, fordi næsten alle mærker køber fra forskellige underleverandører. Hvis du vil se forskellige meninger (og en afstemning) om hvad der er de bedste DVD media, kan du jo se i denne tråd hos CDFreaks: What is the best DVD media? Så hvorfor anbefaler jeg (og andre) at man køber Verbatim medier (undtagen Pearl White)? Fordi det er et simpelt og godt råd, der er nemt at huske, og som næsten altid er et af de bedste medier til formålet, og fordi de kan købes alle mulige steder. Men hvis man absolut vil kende "den fulde sandhed", så hundredevis af forskellige medier, der kan brændes på hundredevis af forskellige brændere/recorder, med multiple firmware versioner og hastigheder, og der er multiple produktionssteder med forskellig kvalitetskontrol for de enkelte medier, og der er variationer mellem forskellige batche af de forskellige medier. Så der er ca. syv fantasilioner forskellige svar på, hvilket medie der er bedst til et bestemt formål. Men så komplicerede svar er folk næsten aldrig interesseret i, og jeg har endda komprimeret svaret ned til et minimum i forhold til de tusinder af indlæg om emnet man vil kunne finde f.eks. hos CDFreaks. Så derfor er det simple råd at vælge en af nedenstående muligheder:
eller
|
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
MadManMingo
Sendt: 20-April-2006 kl. 13:47 | |||
TAK Dragemester Det var lige sådan en begrundelse jeg havde brug for at høre. Håbede også lidt på, at du så tråden, da du lyder som ekspert i medier. Jeg vil holde mig til Verbatim R- 16x for fremtiden, og så håbe på at mine Pearl White ikke begynder at give problemer, hvad de ikke har gjort med en eneste i en 50 pack endnu. (Man kan jo være heldig). Optagelsen er heller ikke pludselig væk, som du tidligere beskrev kunne være tilfældet med Pearl White. Har tjekket med optagelser som er ca. 1½ mnd. gamle. Håber det holder ved . |
||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 20-April-2006 kl. 15:08 | |||
Du kan selv tjekke om du er en af dem i farezonen med dine Verbatim Pearl White medier, hvis du har en pc med DVD brænder. Du kan bruge Nero CD-DVD Speed, som kan hentes gratis her, og bruge Disc Info fanen til at se MID for dine Pearl White medier. Hvis du har Pearl White medier produceret af Ritek af typen RITEK G05, hvilket er 8x DVD-R medier, så er der en væsentlig chance for hurtig ældning ifølge manges oplevelser. Hvis du derimod har CMC MAG AE1 medier, så er der ingen særlige rapporter om hurtig ældning, så hvis dit drev kan lide at brænde dem, så er de formentlig i orden. Hvis du har Pearl White 8x DVD+R (plus i stedet for minus) medier, så kan de også være Ritek eller CMC, men det lader ikke til at Riteks "plus" medier er specielt udsat for hurtig ældning.
|
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
MadManMingo
Sendt: 20-April-2006 kl. 15:18 | |||
Tak! Det vil jeg prøve senere i aften, når jeg kommer hjem. Det er -R Pearl White jeg købte. Mener at have set at der stod noget med CMC, i meget lille skrift inderst på skiven. Eller kan jeg kun være sikker ved at tjekke med Nero? ... Det prøver jeg i hvert fald under alle omstændigheder . Men tak for hjælpen! |
||||
Larsan
Junior bruger Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 22:04 | |||
sådan har det muligvist været, men jeg tror Verbatim er faldet af på den. Har selv haft 30% fejlbrænding på DVD - X16 og har efterhånden læst om en del, dder haft same oplevelser fornyligt. Har nu selv købt 100 TY fra UK (samt 25 samsung og HP bare for at prøve dem)!
|
||||
Med venlig hilsen
Larsan Pana PX70, Phillips 26PF7521D, Sony HDD HX720 |
||||
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 23:05 | |||
Jeg har haft en del fejl på verbatim -16 x på min Sony 710 men sådan har det aldrig været før,brændt flere hundrede uden problem.Så jeg er gået over til TY fra UK.Og så meget dyre er de ikke OG DE VIRKER kallek http://svp.co.uk/products-list.php?bid=96
Redigeret af kallek - 03-Maj-2006 kl. 23:11 |
||||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 23:19 | |||
Tja, jeg har til dato aldrig nogensinde haft en eneste fejlbrænding på en Verbatim skive, og jeg mener virkelig ikke en eneste, og har vel nok brændt et par tusinde skiver gennem tiden (ikke kun til personlig brug, også i erhvervsøjemed derfor det store antal) - og både fra pc-brændere af forskellige versioner og min JVC recorder. Jeg har aldrig købt pearl white skiver. Så jeg siger ligesom DrageMester og andre - Køb Verbatim (men ikke Pearl White) |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
dvd-dyr
Bruger Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Sendt: 03-Maj-2006 kl. 23:25 | |||
Jeg har haft en stak Verbatim DVD+R 16x og de virkede perfekt og gav flotte kurver i Nero kvalitetstesten. Så købte jeg 100 DVD-R 16x og de er ikke nær så gode. Jeg har fået et par coastere og kurverne i Nero er klart dårligere. Så hvis du både er til + og -, ville jeg gå efter +.
/Kjeld |
||||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |