|
Skal have kalibreret mit nye TV... |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1221 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2017 kl. 00:25 |
Har købt mig et Sony XE9005 som jeg gerne vil have kalibreret.
Hvem skal man bruge til sådan noget i sønderjyllandsområdet? |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var hvad en google søgning gav.
http://tv-kalibrering.dk/hvad-er-kalibrering/kalibrering-af-tv/?gclid=CNKY8Jfz3dYCFUjGsgoduvwLxw Kender dem ikke. |
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1221 |
Kan godt selv google ![]() Er mere interesseret i at høre hvem der bliver brugt af folk herinde.
|
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg ved der er folk herinde der har brugt ham. Bla Hother.
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Har kun godt at sige om
Tv-kalibrering, super dygtig og meget skarp på prisen |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
Jeg har også brugt Tv-kalibrering.dk, og er meget tilfreds.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Fippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 08-August-2017 Status: Offline Point: 82 |
Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
Har også brugt TV Kalibrering til mit ZD9, og er ganske tilfreds.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Fippo ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 08-August-2017 Status: Offline Point: 82 |
Jeg har bare gjort det selv. Tror den står tæt på perfekt. Har heller ingen fejl i billedet., ala uro uskarpt tint burnin farve problemer støj orange ansigter abl problemer motion kører perfekt billedet står neutralt skarpt og meget meget roligt. Gode farver og godt sort niveau.
Er det perfekt., nej men det har ingen åbenlyse irritations momenter. Shadow detail er god ingenting der forsvinder hvor de sidste 4 hak på skalaen er helt sort. Ingen støj i sort. Meget bedre skalering end lg og ingen behov for rensning Af skærm efter brug. Langt langt bedre lyd end i stort set alle andre fladskærme. Bedre i dagslys og bedre reflektions. Kalibreret perfekt |
|
![]() |
|
Det er dog kun en led skærm. Oled som lider af de mange sygdomme er selvfølgelig bedre. Men tror jeg kan leve med det. Hopper ihvertfald ikke på oled vognen. Er slet ikke godt nok endnu efter min mening så mit råd til kommende købere. Køb noget andet. Der er alt for mange graverende fejl i billedet.
Redigeret af Fippo - 07-Oktober-2017 kl. 19:47 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Fippo.
SÅ du har indstillet dit TV? Eller har du kalibreringsudstyr, så det rent faktisk er blevet kalibreret? Det er to vidt forskellig ting. M.v.h. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Kan godt være at du først skal undersøge hvad ordet kalibreret betyder. Hvis du har kalibreret dit tv selv, hvad så med lige at smide kurven op, så folk kan rose dit arbejde
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |