recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930
    Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:49

Har lige købt sådan en fætter og da vi skulle sætte tingene sammen igår oplevede vi noget "sjovt"

Det er forbundet med hdmi kabel fra denon 3930 til onkyo 905 og hdmi til pio 508.

Vi har billede og vi har lyd.. engang imellem..! Billede var der hele tiden, men lyden forsvandt engang imellem 1-2 sekunder og kom så igen.. ganske belastende...

Men hvis vi satte coaxial mellem 3930 og 905, så er der ingen problemer?

Løsningen er jo så fundet, men er det ikke underligt at man ikke kan bruge hdmi kabel mellem denon 3930 og onkyo 905 uden dette problem.'

hdmi kablerne er 1.3 kan dette være et problem?

Eller skal man bruge et 1.2 hdmi kabel..?



Redigeret af detoch - 10-Juli-2009 kl. 19:23


Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 19:06

Hej Dennis

Ja, jeg formoder det er dig, som har købt " grejet " af mig.

Det er sjovt ,at du har det problem, for det havde jeg ikke da det stod hos mig, men jeg kender problemet med mit nuværende set-up. Her er det bare mellem min HD-dvd afspiller og min Pioneer LX81, små lydudfald med jævne mellerum. Jeg læste et eller anden sted at det kunne være en firmware update, som mangler, men mit set-up er 100 % opdateret ( og det mener jeg også at dit er ).

Måske en anden venlig sjæl, som kunne hjælpe ?

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:22

Hej michael

Jamen det er skam mig, der købte dit grej...!

Ja, nu er vi nok kommet frem til, at det måske er firmware updaten den er gal med på denon'en.... Den er vist kun normalt 1.1 og onkyoen er 1.3.

Men onkyo'en kan åbenbart ikke skalere "baglæns" Nu har vi prøvet med et hdmi 1.1, men det hjalp heller ikke...!

men denon'en skulle vist kunne opdateres til 1.3..

Så det må jeg prøve at høre i morgen i hfk.



Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 12:22

Hej Dennis

Den skulle ellers være opdateret, men jeg kan ikke huske hvornår. Det er bare mærkeligt at det ikke skete, da jeg havde den.

Men som skrevet har jeg samme problem med min Toshiba HD-DVD, men først efter jeg skiftede reciever til Pioneer LX 81.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 15:35

Tja, jeg prøver og høre dem i morgen...

så må vi se hva de siger til det... ellers så overlever jeg også... har jo lyd igennem coaxial..



Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 15:40

Har det samme problem mellem min WD TV og Onkyo 989, men kun med nogle enkelte film!!!

Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 16:09

Jeg er spændt på at høre hvad de siger for min Toshiba er også købt i HFK ( og den er fuldt opdateret )og jeg kan ikke køre lyden gennem coaxail, i hvert fald ikke hvis jeg gerne vil benytte HD lyden.

Til Supergris : Her er det desværre alle film...

Mvh

Michael/MF1971

 

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:06

Ja, hd lyd kan man jo desværre ikke køre gennem coaxial

Ja, vi oplevede det også ved alle de film vi satte på..



Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 20:54

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

 Component kan da uden problemer gengive 1080i samt 720P

ikke lyden
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Synes da ellers det er sagt 1000 gange herinde at du godt kan overføre HD lyd via analoge 7.1 udgange

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Det er forbundet med hdmi kabel fra denon 3930 til onkyo 905 og hdmi til pio 508.

Vi har billede og vi har lyd.. engang imellem..! Billede var der hele tiden, men lyden forsvandt engang imellem 1-2 sekunder og kom så igen.. ganske belastende...

Bare for nysgerrighedens skyld, hvorfor sender du billedesignalet fra DVD3930 til A/V receiveren inden tv'et?

Billedesignalet fra en Denon DVD3930 har da absolut intet som helst at gøre i en A/V receiver overhovedet, pass though eller ej .

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu