Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JimmyS
Bruger
Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 168
|
Emne: Squeeze box duet "kone faktoren" Sendt: 16-Januar-2010 kl. 19:44 |
Jeg overvejer at købe en squeeze box duet, eller tilsvarende.
en vigtig ting er, at det skal være meget brugervenligt.
Jeg har prøvet at sætte computeren til anlægget, men bare det at starte mediaafspilleren på pcéren er ikke noget min kone synes om.
"Det skal være ligeså let som en cd"
Er en squeeze box duet så let at anvende, at selv konen vil anvende den?
Eller er der alternativer?
Redigeret af JimmyS - 17-Januar-2010 kl. 10:15
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 19:47 |
jeg har fået en appletv den styres via iPhone/iTouch - den er så let, at min snart 3 årige kan finde ud af at finde Sigurd Barret...
|
|
JimmyS
Bruger
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 19:56 |
Hvordan virker det?
Ligger musikken så på en NAS eller pc?
I første omgang var det egenlig kun til musik, men ok at den kan sluttes til fjernsynet, bare det ikke er en forudsætning for at vælge musik eller radio.
|
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:07 |
Duetten er meget brugervenlig, men du skal kunne leve med at din PC skal være tændt når du vil høre din egen musik (rippede CD'ere). Alternativt skal du have en NAS til at køre serversoftwaren (men start med PC).
Når vi taler netradio, podcast, musikservices (Pandora, Napster etc.) etc. kan du benytte en online service som Logitech stiller tilrådighed, så du ikke behøver tændt PC/NAS.
Bemærk, du skal have et (velfungerende) trådløst netværk for at bruge Duetten.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:33 |
Appletv har indbygget harddisk, så du kan vælge at lægge al musikken der. Den synkroniserer med din itunes som du har liggende på computeren ligesom det var en ipod eller lign - bare trådløst.
jeg bruger faktisk primært min appletv til at afspille musik og podcasts på anlægget. Regner med snart at hacke den så der kan tilsluttes ekstern harddisk hvorpå jeg vil rippe alle mine børnedvd, så det bliver let for ungerne, når de skal se film
|
|
JimmyS
Bruger
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:35 |
Letten skrev:
Bemærk, du skal have et (velfungerende) trådløst netværk for at bruge Duetten. |
Hvad mener du med et velfungerende trådløst anlæg?
Selve "boksen" kan jeg køre med kabel, men det er måske ikke den der giver problemer
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 21:34 |
Mht brugervenlighed af Squeezebox er det ikke noget problem for kæresten at bruge den - det tog vel 5min inden hun var flydende i dét - det er dog stadig mig der står for at konfigurere serveren, udvide med plugins og tilrette efter behov - men det er jo heller ikke daglig brug.
Der har, specielt i perioden efter lanceringen, været en del problemer med Duet-løsningen og forbindelse til netværket - det er vist specielt controlleren der har været små-skramlet og måske ekstremt følsom overfor stabiliteten/kvaliteten af det trådløse netværk.
|
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:45 |
Sonos. Ikke så meget dikkedar. Heller noget med plugins, server eller andet snask. Next, next, finish og i er i luften.
|
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:48 |
Der er ikke meget konefaktor, da hver gang hun ser på den, sammenligner med at der på væggen hænger et par fede støvler.
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:56 |
rigo skrev:
Sonos. Ikke så meget dikkedar. Heller noget med plugins, server eller andet snask. Next, next, finish og i er i luften. |
Tjahh - ekstra muligheder og økonomi eller plug'n'play og en slunken pung?
|
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 08:46 |
rigo skrev:
Sonos. Ikke så meget dikkedar. Heller noget med plugins, server eller andet snask. Next, next, finish og i er i luften. |
Nu var det jo ikke opsætning af systemet han spurgte til. (Iøvrigt: Skulle muligheden for plugins være en dårlig ting?? Den var ny )
Min teknofobe kone bruger duetten. Dog mest når hun er alene. Når jeg er der, er det mest mig der betjener den. SB Radioen bruger hun meget, men mest de predifinerede taster med vores seks mest brugte radiostationer.
Hvis ellers din bedre halvdel kan leve med at SB Duet hverken er af hvid plastic eller børstet alu, så skulle der ikke være noget i vejen for at vælge duetten set ud fra WAF/WUF (wife usability factor (min egen selvopfundne forkortelse)).
|
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 08:53 |
rigo skrev:
server eller andet snask |
Hvor bliver jeg træt af at sonos-ejere altid skal nedgøre andre løsninger
Hvis Sonos skal afspille din egen musik (fra rippede CD'ere f.eks.) skal din computer vel også være tændt, eller du skal anskaffe et NAS - eller kan man bare tilslutte en USB-disk direkte til Sonos?
|
|