recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste sted at købe NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste sted at købe NAS

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Emne: bedste sted at købe NAS
    Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 22:48
Så skal jeg have en NAS, men synes det er uoverskueligt at finde det rette sted at købe en, når man er nybegynder som jeg, så hvor kan I anbefale at jeg køber, når jeg gerne vil have god vejledning og rådgivning? Nogle som har et bud?

mvh peter
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 23:08

Jeg kan ikke lige komme i tanke om et sted hvor de er ekstra gode til NAS.

Hvad skal du bruge den til og med?
.....
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 00:02
den skal lave back up af vores pc'ere i huset og jeg skal kunne tilgå den fra nettet det er de primære behov, sekundært er at kunne streame musik eller nfl måske til vores tv, hvis det er muligt...
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 09:30
Hvad prisleje forestiller du dig?

Rådgivning omkring NAS tror jeg ikke du får i butik, men på nettet ala fora som dette.
Jeg har haft omkring 7 Nas nu af forskellige mærker, og min holdning er at der er to mærker på det marked. Qnap og synology, de andre ville jeg gå uden om. Opdate og support er meget mere seriøs hos dem end de andre.
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 10:03
Jeg vil også råde dig til at købe den billigt over nettet. Der er masse af hjælp at hente her på siden samt mange andre fora. Synology og Q-nap har begge virkeligt gode supportfora.
Jeg er netop også sprunget ud i et NAS eventyr, og er endnu ikke stødt på et problem hvor jeg ikke har fundet en løsning hurtigt på nettet.
* For at kunne streame til et TV er det nødvendigt med en form for medieafspiller ved TV'et, evt  en WDTV-Live el. lign.

Redigeret af Bananabot - 17-Oktober-2010 kl. 10:07
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

* For at kunne streame til et TV er det nødvendigt med en form for medieafspiller ved TV'et, evt  en WDTV-Live el. lign.

Der er flere og flere TV der får DLNA indbygget, så der er nogle der kan streames til direkte, men det er meget format afhængig. 

Redigeret af hedberg - 17-Oktober-2010 kl. 12:21
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 13:09

Jeg vil også råde dig til at købe den billigt over nettet. Der er masse af hjælp at hente her på siden samt mange andre fora. Synology og Q-nap har begge virkeligt gode supportfora.
Jeg er netop også sprunget ud i et NAS eventyr, og er endnu ikke stødt på et problem hvor jeg ikke har fundet en løsning hurtigt på nettet.
Må jeg spørge hvad du har købt så og hvorhenne, så jeg måske kan læne mig lidt op ad dig?

Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Der er flere og flere TV der får DLNA indbygget, så der er nogle der kan streames til direkte, men det er meget format afhængig. 
Men en sådan medieafspiller kunne det ikke være den her Dune HD som måske kommer på fælleskøb?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 16:11
Typisk er de nmt som popcornhour a/c 200 eller dune langt mere fleksible streamere end de indbyggede som er på skærme.... Sagt med andre ord i længden holder en nmt længere fordi man blot skal lægge sine film over i den originale form uden konvertering eller kvalitetstab.
Jeg selv bruger synology NAS med popcornhour c200 og a 200 og flere computere som afspillere.
Jeg syntes pt som privatbruger at man med synology NAS opnår mest value for money når features og anvendelse medtages i vurderingen

Min Nas er købt hos shg.dk efter research bla her

Redigeret af rhsin - 17-Oktober-2010 kl. 16:13
Mvh

René
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Må jeg spørge hvad du har købt så og hvorhenne, så jeg måske kan læne mig lidt op ad dig?

Jeg købte en Synology 210J (Deres billigste 2 bay model) og en 2TB Samsung F4 HD hos Proshop. Mest fordi det var billigst og fordi jeg har handlet der før uden problemer.

210J'eren er rigeligt til mine behov(Backup og torrent DL) så den kan varmt anbefales herfra.
Jeg fik anbefalet Synology mange steder bl. herinde fordi deres NAS angiveligt skulle være lidt lettere tilgængelige for alle os rookies.

Ang. streaming og DLNA er det korrekt at flere og flere tv kommer med dette, men som også rhsin er inde på er det meget begrænset hvilke formater TV'et vil "spise". Hvorfor jeg vil men at de 6-700 kr en nmt koster er godt givet ud...
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

den skal lave back up af vores pc'ere i huset og jeg skal kunne tilgå den fra nettet det er de primære behov, sekundært er at kunne streame musik eller nfl måske til vores tv, hvis det er muligt...
Skal den lave backup af dine pc'er eller vil du lave backup til den?
.....
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 07:22
altså vi har 3 pc'ere i huset og den skulle gerne kunne lave back up fpr alle og så skulle min kone gerne kunne gå på nettet f.eks. og vise sine kollegaer billeder og den slags...
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu